Gå til innhold

Tai-Sol heatpipe

Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte ny pc, bestilte jeg en Tai-Sol heatpipe fra microplex

til prosessoren.

Den var umulig å montere, og laget riper i prosessoren, slik at den gikk i stykker.

De påstod at den var som den skulle være, og de gav meg ikke et øre i erstatning.

:shrug::grumpy:

Er det noen som har opplevd det samme, eller er det bare jeg som er sinnsykt amatør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adressen vet jeg ikke fordi de bruker frames, men du må bare gå inn på

www.microplex.no og trykke på -Kjølere-Socket A/FC-PGA

og så lete nedover til du finner en kjøler det står

"Taisol CPU-kjøler, heatpipe" på.

Men jeg fant nettopp ut at den ikke hadde ødelagt prosessoren allikevel.

Men kjøleren suger ihvertfall.

Det hadde jo vært fint med en kjøler det går an å montere.

Men lurer på om jeg skal kjøpe en Thermaltake Volcano 11.

noen som har noen erfaring med den?

Lenke til kommentar

Gikk selv fra taisol heatpipe til thermaltake volcano 11, veldig fornøyd med den. Cpu tempraturen gikk fra 50c til 40c. Men vær ops på at systemtempen kanskje går opp, systempen gikk fra 27c til 37c på grunn av at den varme lufta fra CPU blir blåst ned på hovedkortet sin ribbe. Noen som vet hvodan det er mulig å fikse dette problemet?

Hadde ikke problemer med CPU og taisol heatpipe, men den veldig vanskelig å feste.

Lenke til kommentar

Neh, ingen problem å feste den.. det hadde i allefall ikke jeg, bare det at jeg måtte plukke ut PSU for å klare på komme til med skrujernet der det skulle (det sporet på oppsiden) + at du må presse festet på nedsiden inn mot kortet slik at den får tak på feste ørene, for det var ikke nok å løfte opp på oppsiden....

Lenke til kommentar

det skal faktisk sies.. Jeg HATER DEN KJØLEREN!!

en kamerat av meg ringte meg kl 12 på natta i vinter, og ville ha meg til å bygge 2 pcer for han og en til.. begge hadde de kjøpt taisol heatpipe'r..

fytte F*EN å jeg slet med de kjølerene!!! :evil:

fant ut da jeg skulle montere pc nr 2 at det var best å montere den på hk'et på et bord før jeg monterte hket inni kassa..

følte meg som en sombie kl. 4 om natta da jeg nærmest i søvne stabba meg over dørkarmen hjem.. når jeg vokna fant jeg alikevell 400kr i lomma mi, så det var j vært det :wink:

Lenke til kommentar

amatører :D. kan være litt knot å få på plass men absolutt verdt det.

taisol heat|'en er helt konge, min 1.4 t-bird ligger under 40 C mens jeg kjører vifta på 7v ^_^. eneste som støyer på pc'en nå er de fordømte hd'ene.

Lenke til kommentar

neh, den kjøleren var da enkel å montere?

som han et par hakk over sa, det beste er jo å sette cpu,kjøler og minnebrikker på FØR man monterer hk i kabinettet, men er ikke det sånn som alle gjør da....?

også var det en som henviste til shims, også dette en fin løsning, men det går da fortsatt fint å montere kjølere uten det :)

monterte for en uke siden en duron1300 og taisol heatpipe, var ganske svett når jeg klemte klipsen til, men jeg hadde full kontroll hele tiden.

da er det verre med zalman 6000cu :( DEN er hard å få på, den..vel, hvertfall med shims, vetke uten :p

men nå ble det litt off topic her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...