Gå til innhold

[Løst]løst.

paintedskin

Anbefalte innlegg

Føler jeg ikke får svar...

Bare glem greia her. Slett slett.

Dere misforstår når jeg sier at jeg har "SUPERBIL", jeg bare nevner det ikke for å høres cocky ut. Og jeg vet selv om jeg har bedret bremser osv så kan jeg ikke kjøre fortere.

Da misforstår dere meg. Og dere som sier jeg fortjener å miste lappen, dere har vel ikke sett konkret og hørt konkret hvordan jeg kjørte? Dere bare skumleser og får bilde i hodet deres og automatisk bare konkluderer at jeg kjørte ille, og til slutt kritiserer meg og sier jeg bør miste lappen...

Må se fra forskjellige vinkler før man konkluderer. Og ja jeg er i tidlig 20 årene, prøvetid, altså 2 års prøvetid. Var nær slutten av prøvetiden min.

Til slutt vil jeg si at jeg fortjener å ha førerkortet, for selv om jeg ikke kjører FULLT så ansvarsfult og følger fartsgrensen AKKURAT, alle kjører jo litti grann over fartsgrensen. Men kjører jeg fort, så gjør jeg det på bane, ikke ute på veien. Men akkurat det som skjedde den dagen, vil jeg si var uflaks, jeg kjørte nær bilen foran en kort tid, men altså, det er ikke så nærme som det skal ha seg til. Og det husker både jeg og kompisen min som satt på.

Uansett, det er ikke noe mer å diskutere, jeg får ikke nok svar her, bare kritikk.

Admin, slett tråd.

Takk for all innslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke sånn det fungerer her. Tråder blir ikke slettet for moro skyld, og selv om du fremstår som en idiot og bekrefter det gjentatte ganger, har det jo kommet frem en god del informasjon i tråden som andre kan ha nytte av. Eksempelvis har jeg brukt tid på å grave fram informasjon fra politiets instrukser og postet dem her med forklaring, mener du at dette bare skal slettes uten videre? Det er ganske respektløst spør du meg. Både overfor meg og de andre brukerne som har brukt tid på å svare deg og informere andre som er interessert i problemstillingen.

Lenke til kommentar

Vel du kunne gi oss litt mer informasjon så hadde det vært lettere å konkludere. I tilegg når du er så skråsikker på at du har rett, og ikke vil høre andres meninger hvorfor lagde du denne tråden? Dette er et DISKUSJONSforum tross alt. Hvis du ville at vi skulle si "Politet gjorde feil", "Du burde beholde førerkortet" , "Du er en fantastisk sjåfør, ingen kjører like bra som deg" så burde du sagt det i første innlegget. Hvis ikke så må du forvente å få litt kritikk, og høre andres meninger.

Når det gjelder å kjøre litt over fartsgrensen så er det noe mange gjør (selv gjør jeg det ikke grunnet at et nært familiemedlem døde i en trafikkulykke grunnet fart), men det er forskjell på å kjøre i 84-85 kmh enn å kjøre i 95-96 kmh. Som sagt hvis du hadde klart å gi oss mer detaljer om hva som faktisk skjedde så hadde det vært lettere å komme til en mer riktig konklusjon.

Lenke til kommentar
Når det gjelder å kjøre litt over fartsgrensen så er det noe mange gjør (selv gjør jeg det ikke grunnet at et nært familiemedlem døde i en trafikkulykke grunnet fart), men det er forskjell på å kjøre i 84-85 kmh enn å kjøre i 95-96 kmh.

Dette er en avsporing. Det er IKKE fartsgrenser vi diskuterer her, det er en helt annen sak hvor det slett ikke er like enkelt å konkludere som ved for kort avstand til forankjørende. Selv kjører jeg for eksempel som oftest ikke i 80-85 km/t, ei heller i 95-96 km/t, men heller i 100-115 km/t i på landevei med generell fartsgrense 80 km/t når forholdene tillater det. Men det er en helt annen diskusjon som jeg gjerne tar, men da i en annen tråd.

En annen avsporing (og tips til kranglelystne om en ny tråd): Lang avstand til forankjørende er heller ikke en udelt positiv ting. Antallet biler som får plass på veien er nemlig omvendt proporsjonell med avstand mellom bilene når antallet biler nærmer seg veiens maksimale kapasitet. For stor avstand til forankjørende kan dermed føre til kø og redusert fremkommelighet. En avstand på 1,5 sekund gir plass til dobbelt så mange biler på veien som en avstand på 3 sekunder. 

Om alle biler på vei inn til Oslo holdt en avstand på 5 sekunder til forankjørende, ville vi hatt mye større trafikale problemer enn i dag, selv om antallet ulykker ville vært mindre. 

Endret av H80
Lenke til kommentar
En annen avsporing (og tips til kranglelystne om en ny tråd): Lang avstand til forankjørende er heller ikke en udelt positiv ting. Antallet biler som får plass på veien er nemlig omvendt proporsjonell med avstand mellom bilene når antallet biler nærmer seg veiens maksimale kapasitet. For stor avstand til forankjørende kan dermed føre til kø og redusert fremkommelighet. En avstand på 1,5 sekund gir plass til dobbelt så mange biler på veien som en avstand på 3 sekunder.

Om alle biler på vei inn til Oslo holdt en avstand på 5 sekunder til forankjørende, ville vi hatt mye større trafikale problemer enn i dag, selv om antallet ulykker ville vært mindre. 

Nå må du huske at 3 sekunder er tommelfingerregelen. 0,5 sek avstand må man holde i henhold til loven.

Endret av zaltoz
Lenke til kommentar
Hei..

Jeg ble stoppet av en sivilpoliti her om dagen og han tok da førerkortet mitt. De sa at jeg hadde kjørt for nærme en annen bil, i følge "Police Pilot"en deres så var jeg 0,48 sek for nærme i 80 sone. Og jeg kjørte ikke for fort eller noe, men de tok førerkortet og sa i følge deres Police Pilot, etter å ha telt FRAMES på programmet deres så regnet de ut med kalkulator osv at jeg var for nærme den bilen foran meg.

Jeg erklærte meg ikke skyldig på dette.

Noen som vet om de har lov til dette og hvordan jeg kan få tilbake førerkortet på en eller annen måte? Siden jeg følte dette var for strengt gjort.

Føler jeg ikke får svar...

Bare glem greia her. Slett slett.

Hvorfor føler du at du ikke får svar, er det fordi vi ikke betingelsesløs støtter deg?

Vi har vel svart at polititet har rett til å ta førerkortet ditt og at du heller ikke får det tilbake hvis du ikke klarer å motbevise deres videobevis eller vise at de har telt feil.

Ser ut for meg at du ikke klarer å få med deg innholdet i innlegg som er negativ til deg....

Lenke til kommentar
Heldigvis er vi menneskeri stand til å resonnere seg frem til fakta selv om vi ikke har ALLE opplysninger, i dette tilfellet var det egentlig kun 2 reelle alternativ der det ene faktisk ikke var så reelt likevel når man så nærmere på det.

Da står vi kun med ett alternativ igjen...

Og i påfallende mange tilfeller der man skal resonnere seg fram, tar man grovt feil. Finnes utallige eksempler, se bare til ditt nærmeste bystyre...

Jepp, det finnes nok sikkert utallige saker der det har skjedd men IKKE i såpass enkle og sikre saker som dette.

Når jeg alt har nærmest motbevist at det trådstarter sier må være feil ser jeg ikke noe annet logisk alternativ. Hvis du ser ett annet logisk utfall enn det jeg konkluderte med så kom gjerne med det. Da mener jeg en konklusjon basert på at veitrafikkloven er rett og de konkrete tall som trådstarter gir.

Hvis du leser tidlig i tråden ser du også at andre virker usikre på akkurat dette...

Ligger du for tett bak en bil får du inndratt lappen på stedet, ja. Men at det ble inndratt av bare 0.48 sek, det visste jeg ikke. Om ikke du lå 0.48 sek bak bilen foran da, da stiller jo saken seg annerledes.
Hvis du lå 0,48 sekunder for nært, altså 2,5 sekunder, synes jeg dette hørtes veldig rart ut. Hvis du lå 0,48 sekunder bak punktum, synes jeg godt du kan klare deg uten lappen en stund.
Så du kjørte nesa på bilen din omtrent opp i ræven på han andre? Isåfall er det fullt fortjent. Hvis du derimot var 0.48 sekunder for nært(altså 2.5 sek bak) er det jo bare latterlig.

Her stiller alle spørmålet... HVIS du var 0,48 sek bak og at det er flere som gjør det er jo på grunn av opplagtheten i denne saken.

Man må kunne se på en saks kompleksitet (som i dette tilfellet er omtrent null) og fakta og man kan ikke være redd for å prøve å ressonere litt fordi ANDRE har gjort feil tidligere i helt andre og mye mer komplekse situasjoner.

Detter er jo tross alt ett diskusjonsforum....

Du misforstår tydeligvis poengene mine. Nok en gang, dette er ikke kritikk først og fremst av folk og innhold i denne tråden, det er generell kritikk for at folk alt for ofte drar konklusjoner basert på elendige kunnskapsgrunnlag på dette forumet. Jeg er medlem av flere andre fora hvor man aldri ser lignende, man drar ikke forhastede konklusjoner uten å kjenne alle forhold. Spørsmålet jeg mange ganger har stilit meg selv er hvorfor folk uttaler seg så skråsikkert, og dermed "dømmer" andre forumbrukere, før alle fakta er lagt på bordet. At det er i denne tråden jeg tar opp problemstillingen er nærmest tilfeldig, men nå var det en gang sånn at tråden gikk i den retningen.

Du kaller dette en enkel sak. Jeg kan være enig med deg at det etter 5 sider fremstår som en enkel sak, men jeg er uenig i at det var det fra starten av. Kort og greit fordi mange stilite seg spørsmål hva som i det hele tatt hadde skjedd, se bare på alle quotene dine fra andre brukere. Problemet oppstår da når folk "skriver historie videre på egen hånd", og drar konklusjoner ut fra det.

Som sagt så stemte det med virkeligheten i denne tråden, men jeg vil bare kaste ut denne brannfakkelen likevel. Det er ikke sikkert at det stemmer neste gang, og det kan være både fortvilende og oppfattes som sårende hos enkelte brukere å bli "forhåndsdømt" på feil grunnlag. Det er ikke god forumskikk, det er regelrett en uting!

Dette har nå sklidd voldsomt ut, og jeg vil gjerne beklage til trådstarter paintedskin at jeg har vært med på å bidra til det. Når det gjelder saken din, tror jeg rett og slett at du må vente inntil tre uker på at Politiet skal behandle saken. Fordi at du ikke godtok beslag, har Politiet en frist på tre uker før de må gi deg tilbakemelding. Var jeg deg ville jeg brukt tiden til å undersøke kriterier for slike frame-kontroller, og se til at ting har gått riktig for seg. Dersom du finner saksbehandlingsfeil har du gode argumenter for å få førerkortet tilbake. Jeg tror også at du innser at du har gjort noe dumt, og at du lærer av dette. Lykke til.

Lenke til kommentar

Ser at trådstarter har 9 innlegg (alle her?) og registrerte seg for å få oss til å si at politiet tok feil.

Det er ensbetydende med, i mine øyne, at TS burde være stroforbruker av offentlig transport veldig, veldig lenge.

Nå har jeg lest alle postene her og lest TS sitt "forsvar" (svada) og andre debattanters (mye saklige) innlegg.

TS; du tar *FEIL*!

Da jeg kjørte opp til bil for over 20 år siden, lærte vi at det tar 5-7 år å bli en erfaren sjåfør. Du påstår, slik jeg tolker ordlyden din, at du er bedre enn Martin Schanche og Michel Schumacher tilsammen, og kjører *i tillegg* en bil som er *helt suveren*.

Dette mens du har hatt (prøve)lappen mindre enn 2 år. Sorry, du kvalifiserer *ikke i nærheten* av å være en erfaren sjåfør.

Allerhelst skulle det vært forbud mot å få kjøre "sportsbiler" for innehavere av "prøvelappen".

Beklager, du har forandret mitt syn,

FRA:

Være fri for lappen en god stund.

TIL:

Være fri for lappen så lenge jeg og alle mine slekters etterkommere lever.

Lenke til kommentar
Du misforstår tydeligvis poengene mine. Nok en gang, dette er ikke kritikk først og fremst av folk og innhold i denne tråden, det er generell kritikk for at folk alt for ofte drar konklusjoner basert på elendige kunnskapsgrunnlag på dette forumet.

På generelt grunnlag synes jeg folk bør få ha de meninger å komme med de konklusjoenene de vil så lenge det kommer frem hvordan man har tenkt.

Når det gjelder saken din, tror jeg rett og slett at du må vente inntil tre uker på at Politiet skal behandle saken. Fordi at du ikke godtok beslag, har Politiet en frist på tre uker før de må gi deg tilbakemelding. Var jeg deg ville jeg brukt tiden til å undersøke kriterier for slike frame-kontroller, og se til at ting har gått riktig for seg. Dersom du finner saksbehandlingsfeil har du gode argumenter for å få førerkortet tilbake. Jeg tror også at du innser at du har gjort noe dumt, og at du lærer av dette. Lykke til.

Har vel krav på å få utlevert videoen og kan sjekke selv, det er vel egentlig det som er målet med videobeviset.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Har vel ikke krav på og få utlevert videobeviset, det kan gjøres via en advokat. Og så får en eventuelt ta saken til retten. Lykke til hva enn du gjør..

Trenger vel ikke advokat for å kreve det... er vel bare å stille opp å si du vil ha det og hvis de nekter vil du gjerne ha det skriftelig.

Lenke til kommentar
Ved overtredelse sender politiet brev til den som står registrert som eier av bilen i det sentrale motorvognregistret og ber om å bekrefte at vedkommende var sjåfør. Hvis eieren ikke selv kjørte bilen, ber politiet om å få opplyst navn på føreren. Bileier kan ikke straffes dersom det er en annen som har vært fører på det aktuelle tidspunktet.
Hvordan kan man bekrefte dette, om man ikke får bilde?

Også må folk huske dette:

Boten vil man få tilsendt fra Statens Innkrevningssentral (SI). Er det vanskelig å betale hele boten på en gang bør du umiddelbart ta kontakt med SI, da de vil kunne være behjelpelig med en nedbetalingsordning. Hvis kravet er misligholdt kan det ikke søkes om betalingsavtale.

Det fungerer helt greit, er bare å ringe!

Lenke til kommentar
Fikk klar beskjed av flere ved Grenland Politikammer om at du kun får se det, ikke ta det med deg..

Hvorfor skulle de nekte deg det?

Med videobevis vil jo også saken stille seg annerledes, holder ikke å se en video for å selv beregne avstanden til 0,48 sek.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...