Gå til innhold

[Løst]løst.

paintedskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ut i fra det første innlegget hans virker det som om han lå 2.52(?) sek bak bilen forran. Ikke 0.48sek bak :)

Det er som sagt min foreløpige konklusjon også. Dersom dette stemmer, kan det settes store spørsmålstegn ved Politiets valg.

Dersom dette ikke stemmer må trådstarter presisere det, ikke alle andre som tror at de vet hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Hmm, er politiets instruks for trafikktjeneste likestillt med trafikklova? Denne viste eg ikkje om ein gong, er dette då noke som eg er pliktig til å sette meg inn i?

Kvar fant du den H80?

Instruksen som jeg siterte er en veiledning som er ment for intern bruk i politiet. Det er ikke noe som trafikanter er pliktige til å sette seg inn i, men det er jo nyttig/artig å se hvilke retningslinjer politiet har for arbeidsmetoder, målemetoder, forslag til reaksjoner og grenser for førerkortbeslag etc. Instruksen finnes ikke lenger på noen offentlig side, men når noe først er publisert på internett, er det vanskelig å fjerne det, hvis du skjønner hva jeg mener. Prøv Google.

Det finnes ingen tallfestet grense i lover og forskrifter for hvor nært man kan ligge forankjørende, men politiet mener altså at det er hevet over enhver tvil at en avstand på under 0,5 sekund / 1,0 sekund (for henholdsvis lett og tung bil), over lengre tid enn et par sekunder, er høyst uforsvarlig og kvalifiserer for førerkortbeslag. Dette tror jeg også domstolene hittil har sagt seg enig i.

Lenke til kommentar
Ut i fra det første innlegget hans virker det som om han lå 2.52(?) sek bak bilen forran. Ikke 0.48sek bak :)

Det er som sagt min foreløpige konklusjon også. Dersom dette stemmer, kan det settes store spørsmålstegn ved Politiets valg.

Dersom dette ikke stemmer må trådstarter presisere det, ikke alle andre som tror at de vet hva som har skjedd.

så er det også litt morsomt at dere antar han lå 0.48 under tre sekunders(tommelfinger)regelen, vi har noen få fakta her, TS mistet lappen og politiet sa TS lå 0.48 for nærme det er det vi vet fra TS sine uttalelser.

etter det så har vi mye spekulasjoner og negative kommentarer til TS før det blir henvist(av H80) til politiets instruks i slike saker der det står under ett(1) sekund så er det så nærme at førekortet bør beslaglegges.

så vis man går utifra politets instruks så lå TS 0.52 sekunder bak bilen forran seg.

eller man kan gå utifra han lå 0.48 skunder under 3 sekunders regelen.

men vi kan kun spekulere da vi ikke var der og heller ikke har fått informasjon fra TS om hva politet mente var korrekt avstand/tid i sekunder.

så egentlig er det litt morsomt at dere gjør akkurat det samme som andre her bare med en annen variabel og gir inntrykk av at dere har rett når i realiteten ingen av oss kan vite hvordan det var før enten politet uttaler seg eller TS gjør det.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
Om du først finner punkt i det du sier "1001 - tusenogen", så blir det 2 sekund, ja.

Nei det blir det ikke....

Når bilen foran er på det punktet du måler avstanden fra skal du BEGYNNE med å si 1001.... ikke være ferdig med å si det.

Edit: Merk en ting, avstanden skal være fra bak på bilen foran til fronten på din egen bil.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Det eneste jeg lurer på er strekkningen trådstarter ble målt over.. ALLE har vært innen for 3 sek "regelen" bak en bil, men de færreste blir der..

Hvis trådstarter har vært der over 3-4km, så fortjener han å midlertidlig miste lappen. Er det snakk om under 1km (som tar x min..(?)) så burde han i værste fall få advarsel. Jeg kan godt tenke meg at det går litt på trynefaktor, politiet blir desverre påvirket sånn sett.. Det har jeg opplevd selv.

Jeg prøver selv å opprettholde avstand og blir irritert hvis de jeg sitter på ligger klint oppi ræva til fyren forran (en av de få gangene jeg sier i fra..) Enten så kjører du forbi eller slakker av.

Lenke til kommentar

vis man kjører i en 80 sone og går utifra at man holder nøyaktig fartsgrensen så tar det ca 45 sekunder å kjøre en(1) kilometer

spør du meg er det mer en lang nok tid til komme for nærme bilen forran deg og å regulere farten så du ikke lengre er for nærme.

og litt for kort tid til at politiet kan ta fra deg lappen på det syntes jeg, men jeg er ikke politiet :p

Lenke til kommentar
vis man kjører i en 80 sone og går utifra at man holder nøyaktig fartsgrensen så tar det ca 45 sekunder å kjøre en(1) kilometer

spør du meg er det mer en lang nok tid til komme for nærme bilen forran deg og å regulere farten så du ikke lengre er for nærme.

og litt for kort tid til at politiet kan ta fra deg lappen på det syntes jeg, men jeg er ikke politiet :p

Veldig bra konklusjon, kunne ikke vært mer enig..... :thumbup:

Morsomt hvordan folk kan konkludere blindt uten å inneha nødvendige opplysninger. Jeg minner om at trådstarter enda ikke har presiert hva han mente med 0,48 sek for nærme.

Morsomt at den konklusjonen er ENESTE logisk konklusjon ut i fra vegtrafikkloven og du synes det er morsomt at vi konkluderer på den måten mens dine konklusjoner er tatt ut i fra vage tommelfingerregler.

Edit:

D`oh! :)

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Her var det mye ja...

Skal presiere meg litt jeg, beklager for det. Jeg var 0,48 sek bak bilen. Ikke 2,52 sek...

Men dere som sier masse tull, og bare kritiserer, dere kan legge opp. For jeg er ikke ute etter sånne ting.

Takk H80 for det du fant, trengte det skikkelig.

Det var tørt føre, og jeg kjørte i 80. Det vil da si 11 meter bak andre bilen i følge politiet, men det var en så kort strekning, det var 10 sekunder pluss minus. Husker ikke nøyaktig.

Det virket også som at politiet tvang meg til å erkjenne meg skyldig av en eller annen grunn. Har ikke lyst å utdype meg i det, for det er ikke så viktig.

Men de viste meg klippen på deres Police Pilot, jeg kunne se klart og tydelig at jeg ikke var OPPI ræva på bilen foran.

I følge videon gikk det ikke 10 sekunder engang første gangen de så meg kjøre nærme en annen bil. Deretter viste de meg enda en klipp som var noe helt jævlig. De regnet etter SKYGGEN på min bil og striplene på veien for å se hvor nær jeg var bilen. De lå altså rett bak meg på den siste klippen. Første klippen lå de bak til høyre, men likevel langt unna.

"4. Anmeldelse med førerkortbeslag

Anmeldelse med førerkortbeslag bør nyttes mot fører av personbil, varebil og motorsykkel, som kjører med en jevn tidsavstand til forankjørende på 0,5 sekunder eller mindre."

Her står det med en JEVN tidsavstand til forankjørende på 0,5 sek eller mindre. Jeg holdt meg ikke lenge der.

Og for dere som liker å bare kritisere og ikke veit noen ting, vennligst hold deg unna. Orker ikke å høre på tull som sier "ja du fortjente det, du er idiot"...

Og for dere som sier at jeg er dum som er så nærme: bilen min er skapt for å kjøre fort, automatisk vil bremsene også være forsterket. Og tro meg, jeg er fører av bilen jeg vet hvordan min bil greier seg. Og ikke døm og si jeg er idiot som sier det heller, for det er fakta at bilen er skapt slikt som den er.

Lenke til kommentar

Har du hørt om reaksjonstid? Det er den tiden det tar fra du oppdager at bilen foran deg bremser til du reagerer. Reaksjonstiden ligger vanligvis på 1 sek og oppover. Selv om du skulle være superduper rask og reagerer på 0,5 sek, er det for seint når du kun ligger 0,5 sek bak bilen foran deg.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Her var det mye ja...

Skal presiere meg litt jeg, beklager for det. Jeg var 0,48 sek bak bilen. Ikke 2,52 sek...

Men dere som sier masse tull, og bare kritiserer, dere kan legge opp. For jeg er ikke ute etter sånne ting.

Takk H80 for det du fant, trengte det skikkelig.

Det var tørt føre, og jeg kjørte i 80. Det vil da si 11 meter bak andre bilen i følge politiet, men det var en så kort strekning, det var 10 sekunder pluss minus. Husker ikke nøyaktig.

Det virket også som at politiet tvang meg til å erkjenne meg skyldig av en eller annen grunn. Har ikke lyst å utdype meg i det, for det er ikke så viktig.

Men de viste meg klippen på deres Police Pilot, jeg kunne se klart og tydelig at jeg ikke var OPPI ræva på bilen foran.

I følge videon gikk det ikke 10 sekunder engang første gangen de så meg kjøre nærme en annen bil. Deretter viste de meg enda en klipp som var noe helt jævlig. De regnet etter SKYGGEN på min bil og striplene på veien for å se hvor nær jeg var bilen. De lå altså rett bak meg på den siste klippen. Første klippen lå de bak til høyre, men likevel langt unna.

"4. Anmeldelse med førerkortbeslag

Anmeldelse med førerkortbeslag bør nyttes mot fører av personbil, varebil og motorsykkel, som kjører med en jevn tidsavstand til forankjørende på 0,5 sekunder eller mindre."

Her står det med en JEVN tidsavstand til forankjørende på 0,5 sek eller mindre. Jeg holdt meg ikke lenge der.

Og for dere som liker å bare kritisere og ikke veit noen ting, vennligst hold deg unna. Orker ikke å høre på tull som sier "ja du fortjente det, du er idiot"...

Og for dere som sier at jeg er dum som er så nærme: bilen min er skapt for å kjøre fort, automatisk vil bremsene også være forsterket. Og tro meg, jeg er fører av bilen jeg vet hvordan min bil greier seg. Og ikke døm og si jeg er idiot som sier det heller, for det er fakta at bilen er skapt slikt som den er.

Jøss, du har sannelig min hatt fjernet all tvil om at politiet fint kan vente noen år med å gi deg tilbake det privilegiet. Bremsene er kanskje forsterket, men det fulgte ikke med noe smøremiddel til nervesystemet som gir deg raskere reaksjonsevne? Nei, trodde ikke det jeg heller. Hvor lenge du lå der har ikke så mye å si: var du et halvt sekund bak lenge nok til at politiet fikk målt deg er det ille nok. Skal ikke kalle deg idiot, men at du har mye å lære er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Det er vel akkurat slike kommentarer som bare gjør at oss kritikere må svare....

ALLE biler har kraftige nok bremser til å blokkere hjulene helt under en kort nødbrems så der stiller IKKE bilen din i noe særklasse. Fysikkens lover gjelder for deg også.... så tydelig nok vet du IKKE hvordan din bil greier seg.

Bilen er helt klart skapt som den er men inntrykket ditt av bilen er totalt feil, håper du IKKE får tilbake lappen før du har forstått nettopp dette.

Edit:

Som nevnt av andre her er vel heller ikke reaksjonstiden din noe bedre enn andres.

Edit2:

At biler har kraftige nok bremser til å blokkere hjulene betyr ikke at det er smart... håper ingen tolket det slik, var bare for å påpeke at alle biler har gode nok bremser.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

fortsatt irrelevant... Nasciboy, du vet ingenting om biler.. du mener alle biler har gode nok bremser... du har tydeligvis ikke erfart en dritt og har ikke peiling. Jeg gidder ikke å argumentere med deg heller, ser ikke at du har kommet med noe innslag, du kommer bare med tull heletiden, så du kan bare ligge unna.

Til Isbilen: Du vet heller ikke hvordan politet sitt system funker, Police Pilot er det nye systemet deres de bruker under deres sivile eller vanlige politibiler. Der filmer de alt som skjer foran dem, som måler fart, hvor rask din bevegelighet er, og noe mer som jeg ikke vet.

Og i løpet en kort tur de kjører så kan de fange MANGE som kjører nærme en annen bil i noen få sekunder slikt som jeg gjorde.

Jeg sier det en gang til bare, kan dere som ikke har innslag bare drite i å argumentere og si masse dritt? Jeg blir noe jævlig irritert på unger som deg Nasciboy. Så bare drit i og kom med teite kommentarer.

Lenke til kommentar

paintedskin, du vet tydeligvis ikke noe om hvordan noe fungerer du.

Selvfølgelig har alle biler gode nok bremser i forhold til sine egenskaper, ellers hadde dem ikke vært lov å kjøre på veien.

Vil tro Nasciboy har kjørt bil i noen flere år enn deg...

Lenke til kommentar

Tror du det hjelper å si at en person har kjørt bil i noen flere år enn meg? Jeg gidder ikke å si hva jeg driver med biler uansett... men fortsatt han tar feil, og du også. Jeg sier ikke at biler ikke har gode nok bremser, jeg sier det finnes biler med bedre bremser enn andre...

Lenke til kommentar

Når du ligger 11 meter bak en bil i 80 km/t, så ligger du oppi ræva på bilen foran. Hadde vært noe helt annet dersom du hadde hatt 30 km/t.

fortsatt irrelevant... Nasciboy, du vet ingenting om biler.. du mener alle biler har gode nok bremser... du har tydeligvis ikke erfart en dritt og har ikke peiling. Jeg gidder ikke å argumentere med deg heller, ser ikke at du har kommet med noe innslag, du kommer bare med tull heletiden, så du kan bare ligge unna.

Det er irrelevant hvor gode bremser du har, all den tid du ligger så nærme at du ikke vil nå å bruk dem før du treffer bilen forran. Fra du registrerer at bremselysene slås på, til bremsene dine tar, går det over et halvt sekund. Og det er dersom du er særdeles oppmerksom.

Men er det tre sekunder? Man teller jo 1001, 1002, 1003. Men man starter jo å telle 1001 i det bilen foran passerer et punkt. Da blir det totalt to sekunder.

Prøv å telle om igjen ;)

My bad. :blush:

Utpå feil jorde der.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...