paintedskin Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Saken er løst. Endret 5. oktober 2009 av paintedskin Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Hørtes rart ut! Aldri hørt om at man kan miste lappen for og ligge for tett bak en annen. Endret 29. september 2009 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
paintedskin Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Ikke jeg heller, helt til i dag jeg ble tatt.. også spurte jeg en kjørelærer, han sa det er mulig. Må ikke glemme at jeg er i prøvetid også, men fortsatt det er litt for drøyt as. Har hørt at folk blir tatt for grovere ting, men politiet liker å bedømme etter utseenet, og tydeligvis bilen min. Noen som har erfart noen form for førerkort beslaglagt og vet hvordan ting funker? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ligger du for tett bak en bil får du inndratt lappen på stedet, ja. Men at det ble inndratt av bare 0.48 sek, det visste jeg ikke. Om ikke du lå 0.48 sek bak bilen foran da, da stiller jo saken seg annerledes. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 0,48 1001 1002 1003 Lenke til kommentar
citronen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Nekter du, må politiet avgjøre saken innen tre uker - ellers får du igjen lappen -> tror jeg... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvis du lå 0,48 sekunder for nært, altså 2,5 sekunder, synes jeg dette hørtes veldig rart ut. Hvis du lå 0,48 sekunder bak punktum, synes jeg godt du kan klare deg uten lappen en stund. Lenke til kommentar
paintedskin Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Bare 0,48 sekunder? Synes du er det lite eller mye? Jeg aner ikke dette med sekunder, jeg vet 3 sekunder er kravet. Så det høres vel lite ut? Men fortsatt er det noen muligheter for meg å få tilbake førerkortet så raskest mulig? Uten noe ny oppkjøring eller no slikt? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ja, det synes jeg faktisk var en passende straff. Ante ikke at politien holdt slike kontroller, men det er jo virkelig strålende. Lenke til kommentar
trra Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Om man ikke ser det ofte, så kan man nå og da lese i avisene om lastebilsjåfører som mister lappen pga liten avstanden til bilen foran. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Så du kjørte nesa på bilen din omtrent opp i ræven på han andre? Isåfall er det fullt fortjent. Hvis du derimot var 0.48 sekunder for nært(altså 2.5 sek bak) er det jo bare latterlig. Endret 29. september 2009 av Hans-o Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Å ligge 0,48 sek bak bilen foran er skremmende lite. Hvis han foran deg fiser på bremsen mens du tenker på noe annet så smeller det. Passende straff å miste lappen i så tilfelle, beklager. Lenke til kommentar
paintedskin Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Uhh.. I følge politiet er det 0,48 sekunder. Og herregud tror du jeg klarer å kjøre så nøyaktig oppi ræva på en fyr? Tross alt så målte de bak meg, med lang avstand, i tillegg til det er jeg ikke dum, jeg vet at hvis jeg kjører oppi rompa på en person så kan jeg smadre rompa hans og betale som bare f. I følge min mening så var det hvertfall ikke 0,48 sek når jeg kjørte, og de viste meg til og med videoen, det så nær ut, men ikke 0,48 sek nærme som de sa. Og vinkel og lys har drit mye å si. Noe jeg ikke føler de kan finne ut ved å sjekke FRAMES på deres Police Pilot. I tillegg sier de at de har en sikkerhetsmargin på 2 frames i tilfelle det er feil. Men det er ikke godt nok... Endret 29. september 2009 av paintedskin Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 En ting du tydeligvis har glemt og det er at politiet ikke kan tvinge fra deg lappen der og da, de kan be og å få se den men du trenger ikke å slippe den, altså du viser dem lappen, dette har det vært rettsaker om tidligere men de prøver fortsatt. Om de da ikke får lappen men bare se den så må det en rettsavgjørelse til for at de kan ta den fra deg og da ført må du gi slipp på det. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Lå du 0,48 sekunder bak eller 2,52 sekunder bak? Selv om det er politiets påstand, hvis de har målt deg til å ligge under et halvt sekund bak kan de gjerne inndra førerkortet ditt og bytte ut sportsbilen din med en Suzuki Swift. det så nær ut, men ikke 0,48 sek nærme som de sa. Uansett tviler jeg på at det var noe i nærheten av tre sekunder, og da er det greit at det gikk som det gikk. Og hvem tror du er best egnet til å anslå avstand? Du som sitter bak rattet og forhåpentligvis tenker på en million andre ting enn hundredeler, eller politiet som ikke har noe annet å gjøre der og da enn å måle det samme? Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) En ting du tydeligvis har glemt og det er at politiet ikke kan tvinge fra deg lappen der og da... Klart de kan det!! Du tenker på å vise frem passet i østeuropa du nå, politiet kan med den fulle rett inndra førerkortet ditt på stedet. Kanskje det er du som har glemt? Edit: Når det gjelder videobevis er nok dette mer enn nok til å inndra lappen, desverre. 0,48 sek. bak er bare alt for nært og da kan du godt være uten lappen en stund. Endret 29. september 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Jeg har ikke glemt noe som helst men det har kommet nye regler fra 2004, de har jeg ikke fått med meg. Beklager det. Endret 29. september 2009 av perpyro Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Personlig synes jeg fremgangsmåten til Politiet med telling av frames høres tvilsom ut. Slik jeg tolker ordlyden din var du 2,5 sek bak bilen foran. Jammen meg godt at du ikke erklærte deg skyldig, dette høres helt vanvittig ut. Var vel ikke tilfeldigvis politistudenter som stod bak dette? De er helt i hundre ser du... Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 I 80-sone blir tre sekunders avstand lengre enn man gjerne skulle tro i utgangspunktet. På tre sekunder kan man kjøre over 65 meter ved en hastighet på 80 km/t. Dersom du har holdt et halvt sekunds avstand, har du altså kjørt ti meter bak. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 I 80-sone blir tre sekunders avstand lengre enn man gjerne skulle tro i utgangspunktet. På tre sekunder kan man kjøre over 65 meter ved en hastighet på 80 km/t. Dersom du har holdt et halvt sekunds avstand, har du altså kjørt ti meter bak. Men se på ordlyden hans: De sa at jeg hadde kjørt for nærme en annen bil, i følge "Police Pilot"en deres så var jeg 0,48 sek for nærme i 80 sone. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg