Gå til innhold

Cuneax med sine 20 favorittfilmer

Anbefalte innlegg

Jøss. All den hypen gir meg lyst til å se filmen kun for å komme med knusende kritikk :cool:

Uff ja, frykter at en hype vil skape et ødeleggende forhåndsinntrykk. Bare se den uten å vite noe mer, du ;)

Herre, doku'en var for all del veldig god, både selve historien og fremføringen, men rippet den virkelig ut hjerterota til filmfolk her inne?

I alle fall hos meg. Var en opplevelse å gå gjennom den filmen. Flaks jeg ikke så den offentlig :wee:

Nope, 7/10 her i gården

En god karakter, det :)

Hvilken film var det som datt ut nå da ?
The Shawshank Redemption tror jeg.

Det stemmer. Vurderer å bytte ut Braveheart med Once Were Warriors eller Talvisota også. De kniver litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Hvilke hater du?

Braveheart, Schindler's List og Requiem for a Dream, kanskje sterkt ord å bruke, Braveheart begynner det å bli lenge siden jeg så, men de to andre er virkelig filmer jeg ikke takler.

Både Schindler's List og Requiem for a Dream er knallgode filmer. Jeg kan kanskje skjønne at ikke Requiem faller i smak hos alle, men Shindler's List har jeg aldri hørt motstandere av.

Braveheart er forøvrig en drittfilm.

Lenke til kommentar
Ros til deg for at du ga Braveheart en plass på listen :)

Takk, må jo være den kommersielle godfilmens alibi her ;)

Hvordan er Den enfaldige mördaren i forhold til andre Hasse/Tage-filmer?

Tror den toner ned de komiske elementene og trekker inn en rekke andre, for eksempel mye mer tragisk drama og eksperimentell filmfortelling.

Braveheart er forøvrig en drittfilm.

Hva skal man si når debatten holder slikt nivå?

Har hørt mange skryte av La Haine. Men jeg har aldri fått med meg hva den handler. Noen som har lyst til å fortelle?

Det beste rådet er bare å se den, så får du ikke så mange fordommer. Er mest glad i filmopplevelser der jeg ser film uten noen forventninger.

Så passende at du er i tråden til cun.

Det henger kanskje sammen med hvilken film som står oppført på førsteplassen? Var neppe tilfeldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...