Cuneax Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Cuneax med sine 20 favorittfilmer Her er lista over mine 20 favorittfilmer, rangert fra den beste og nedover. Skjermbildene har jeg tatt fra egne DVD-er, bortsett fra Tokyo Story, Den enfaldige mördaren, Waltz with Bashir og 12 Angry Men som mangler i samlinga. Bildene er for det meste ment å fange noe jeg fant spesielt gripende eller interessant ved filmene, og det er mulig dere forstår hva jeg sikter til. Planen er å skrive litt om filmene etter hvert, men i mellomtiden mottar jeg gjerne ris og ros, samt andre tilbakemeldinger La Haine Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father The Godfather The Godfather: Part II Schindler's List Dead Man Come and See (Idi i smotri) Tokyo Story (Tôkyô monogatari) Aliens Den enfaldige mördaren Lost Highway Into the Wild Requiem for a Dream City of God (Cidade de Deus) To Kill a Mockingbird Waltz with Bashir (Vals Im Bashir) Se7en Goodfellas 12 Angry Men Braveheart Endret 14. oktober 2009 av Cuneax Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Hurra for Dead Man og Lost Highway. Har sett 14 av disse, og det er vel ingen av dem som peker seg ut som spesielt dårlige. Er dog ikke så begeistret for Shawshank Redemption og ihvertfall ikke Braveheart. Hvilke Jarmusch-filmer har du sett? Endret 29. september 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Coffee and Cigarettes, Mystery Train, Ghost Dog, Broken Flowers, Stranger Than Paradise og Down by Law Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Listen var bra helt til jeg så nr 19. Hvorfor synes du Braveheart er så bra? Selv kjedet jeg meg til de grader. Hadde kanskje noe med han jeg så filmen med, som spoilet enkelte saker før de skjedde Men resten av listen er som sagt bra, selv om jeg kun har sett 11 filmer. Snittet ble på 7,36 Du må forresten skjerpe deg og sette på 2001 en gang i fremtiden. 3/10 blir for dårlig vet du Endret 29. september 2009 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Barndomsminner... Godt håndverk, fortryllende fortalt fortelling, fantastisk filmmusikk. En ekte røverhistorie med glimt i øyet (+ kniv). Umulig for meg å ikke anse som personlig favoritt gjennom tidene. Lenke til kommentar
salamiking Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det varmer virkelig i hjertet mitt å se Goodfellas på listen. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ah, du valgte riktig scene fra Into The Wild. Bra jobba. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Den scenen fra Into the Wild har gitt meg en tåre i øyekroken alle de 6 gangene jeg har sett filmen! Helt fantastisk spillt av både Holbrook og Hirsch. Har sett 16 av disse og jeg ser ikke på noen av filmene som dårlige, men flere av de er ikke topp 20-materiale (etter min mening obviously). Som de andre sier, så er det vel Braveheart som stikker seg ut som den dårligste her. Endret 29. september 2009 av Levaiathan Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg liker ikke Aliens og er nok ingen stor fan av Braveheart heller, men resten er bra. (Har ikke sett Den enfaldige mördaren og Waltz with Bashir ennå). Glad for at du liker Come and See. Den filmen blir veldig oversett syns jeg. Flere burde se den. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Det varmer virkelig i hjertet mitt å se Goodfellas på listen. Mitt også Ah, du valgte riktig scene fra Into The Wild. Bra jobba. Godt at noen tok notis av det Helt klart en av de sterkeste solar plexus-øyeblikkene i den filmen. Den scenen fra Into the Wild har gitt meg en tåre i øyekroken alle de 6 gangene jeg har sett filmen! Helt fantastisk spillt av både Holbrook og Hirsch.Har sett 16 av disse og jeg ser ikke på noen av filmene som dårlige, men flere av de er ikke topp 20-materiale (etter min mening obviously). Som de andre sier, så er det vel Braveheart som stikker seg ut som den dårligste her. Neida, Braveheart er god, den! Gi den en ny sjanse. Jeg liker ikke Aliens og er nok ingen stor fan av Braveheart heller, men resten er bra. (Har ikke sett Den enfaldige mördaren og Waltz with Bashir ennå). Glad for at du liker Come and See. Den filmen blir veldig oversett syns jeg. Flere burde se den. Aliens ga meg en fortryllende filmopplevelse for noen år siden. Hjertet pumpa hardt i den scenen jeg har bilde fra. Utrolig spennende! Idi i smotri var en vanvittig film. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Ja, den scenen med Chris og Ron i bilen lamslo meg. Godt å lese at det er en felles beundring for denne scenen. Fantastisk. Ellers en solid liste du har. Lenke til kommentar
Dante80 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Mange av mine absolutte favoritter her; Gudfaren filmene, Reqiem for a dream, 12 angry men, Seven, Shawshank og Goodfellas finner alle veien inn på min topp 20. Åsså skjønner jeg ikke hvorfor så mange har så mye imot Braveheart!? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Ja, den scenen med Chris og Ron i bilen lamslo meg. Godt å lese at det er en felles beundring for denne scenen. Fantastisk. Ellers en solid liste du har. Hjertelig takk Mange av mine absolutte favoritter her; Gudfaren filmene, Reqiem for a dream, 12 angry men, Seven, Shawshank og Goodfellas finner alle veien inn på min topp 20. Åsså skjønner jeg ikke hvorfor så mange har så mye imot Braveheart!? Ikke jeg heller. Må vel være fordi den er en altfor klassisk, moderne Hollywood-film. Jeg ser ikke problemet med å like Hollywood-filmer Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Mye digg her. Snittet ligger på 8 blank. Har til gode å se: Come and See Tokyo Story Den enfaldige mördaren[ To Kill a Mockingbird Waltz with Bashir Braveheart Førstnemnte har jeg hatt i sjiktet lenge nå. Må vel få sett den snart. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father kom rett inn på 2. plass. En vanvittig filmopplevelse jeg aldri har opplevd maken til. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jøss. All den hypen gir meg lyst til å se filmen kun for å komme med knusende kritikk Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Herre, doku'en var for all del veldig god, både selve historien og fremføringen, men rippet den virkelig ut hjerterota til filmfolk her inne? Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Nope, 7/10 her i gården Lenke til kommentar
salamiking Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvilken film var det som datt ut nå da ? Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 The Shawshank Redemption tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå