Gå til innhold

Cuneax med sine 20 favorittfilmer

Anbefalte innlegg

Cuneax med sine 20 favorittfilmer

Her er lista over mine 20 favorittfilmer, rangert fra den beste og nedover. Skjermbildene har jeg tatt fra egne DVD-er, bortsett fra Tokyo Story, Den enfaldige mördaren, Waltz with Bashir og 12 Angry Men som mangler i samlinga. Bildene er for det meste ment å fange noe jeg fant spesielt gripende eller interessant ved filmene, og det er mulig dere forstår hva jeg sikter til. Planen er å skrive litt om filmene etter hvert, men i mellomtiden mottar jeg gjerne ris og ros, samt andre tilbakemeldinger :)

1. La Haine
    vlcsnap2009092916h48m28.png

2. Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father
    dearzachary.jpg

3. The Godfather
    godfather01.png

4. The Godfather: Part II
    godfather02.png

5. Schindler's List
    schindler.png

6. Dead Man
    deadman.png

7. Come and See (Idi i smotri)
    idiismotri.png

8. Tokyo Story (Tôkyô monogatari)
    tokyostory.png

9. Aliens
    aliens.png

10. Den enfaldige mördaren
    enfaldige.png

11. Lost Highway
    losthighway.png

12. Into the Wild
    intothewild.png

13. Requiem for a Dream
    requiem.png

14. City of God (Cidade de Deus)
    cityofgod.png

15. To Kill a Mockingbird
    mockingbird.png

16. Waltz with Bashir (Vals Im Bashir)
    bashir.png

17. Se7en
    se7en.png

18. Goodfellas
    goodfellasp.png

19. 12 Angry Men
    12angrymen.png

20. Braveheart
    braveheart.png

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hurra for Dead Man og Lost Highway. Har sett 14 av disse, og det er vel ingen av dem som peker seg ut som spesielt dårlige. Er dog ikke så begeistret for Shawshank Redemption og ihvertfall ikke Braveheart. Hvilke Jarmusch-filmer har du sett?

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Listen var bra helt til jeg så nr 19. Hvorfor synes du Braveheart er så bra? Selv kjedet jeg meg til de grader. Hadde kanskje noe med han jeg så filmen med, som spoilet enkelte saker før de skjedde :thumbdown: Men resten av listen er som sagt bra, selv om jeg kun har sett 11 filmer. Snittet ble på 7,36

Du må forresten skjerpe deg og sette på 2001 en gang i fremtiden. 3/10 blir for dårlig vet du :tease:

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Den scenen fra Into the Wild har gitt meg en tåre i øyekroken alle de 6 gangene jeg har sett filmen! Helt fantastisk spillt av både Holbrook og Hirsch.

Har sett 16 av disse og jeg ser ikke på noen av filmene som dårlige, men flere av de er ikke topp 20-materiale (etter min mening obviously).

Som de andre sier, så er det vel Braveheart som stikker seg ut som den dårligste her.

Endret av Levaiathan
Lenke til kommentar
Det varmer virkelig i hjertet mitt å se Goodfellas på listen.

Mitt også :cool:

Ah, du valgte riktig scene fra Into The Wild. Bra jobba.

Godt at noen tok notis av det :wee:

Helt klart en av de sterkeste solar plexus-øyeblikkene i den filmen.

Den scenen fra Into the Wild har gitt meg en tåre i øyekroken alle de 6 gangene jeg har sett filmen! Helt fantastisk spillt av både Holbrook og Hirsch.

Har sett 16 av disse og jeg ser ikke på noen av filmene som dårlige, men flere av de er ikke topp 20-materiale (etter min mening obviously).

Som de andre sier, så er det vel Braveheart som stikker seg ut som den dårligste her.

Neida, Braveheart er god, den! Gi den en ny sjanse.

Jeg liker ikke Aliens og er nok ingen stor fan av Braveheart heller, men resten er bra. (Har ikke sett Den enfaldige mördaren og Waltz with Bashir ennå). Glad for at du liker Come and See. Den filmen blir veldig oversett syns jeg. Flere burde se den.

Aliens ga meg en fortryllende filmopplevelse for noen år siden. Hjertet pumpa hardt i den scenen jeg har bilde fra. Utrolig spennende!

Idi i smotri var en vanvittig film.

Lenke til kommentar
Ja, den scenen med Chris og Ron i bilen lamslo meg. Godt å lese at det er en felles beundring for denne scenen. Fantastisk.

Ellers en solid liste du har. :)

Hjertelig takk :D

Mange av mine absolutte favoritter her; Gudfaren filmene, Reqiem for a dream, 12 angry men, Seven, Shawshank og Goodfellas finner alle veien inn på min topp 20.

Åsså skjønner jeg ikke hvorfor så mange har så mye imot Braveheart!?

Ikke jeg heller. Må vel være fordi den er en altfor klassisk, moderne Hollywood-film. Jeg ser ikke problemet med å like Hollywood-filmer :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...