Gå til innhold

A Nightmare on Elm Street (2010)

AvidGamer

Anbefalte innlegg

Jaja, da har det skjedd. Remake av den mest fasinerande skrekk ikonet.

Personlig synes jeg de har tabbet seg ut med å lage en remake/reboot. De burde bare ha satset på en ny film.

Ellers må jeg LE av hvordan han ser ut. Har filmbransjen blitt så avhengig av CGI at når de må lage et "gummi" ansikt så ender den opp å se ut som en forbrent Michael Jackson? Stemmen passer også dårlig.

Hva synes dere? Jeg er sterkt skeptisk til denne filmen, selv om jeg gleder meg å se mer Freddy....som nevnt de burde satset på ny film.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Freddy Krueger uten Robert Englund passer seg ikke, det er liksom noe viktig som mangler.

Min første NMoES film var den 3' i rekken. Var en kammerat og jeg som satt å så den filmen på Tv 1000. Vi var 12 gikk mot 13 år da vi så filmen, Når rulleteksten rullet over skjermen var det første som ble sagt- "brrr, nå får allefall ikke jeg sove" hvor vi etter knappe 2 minuter begge sovnet på stuegulvet i hver vår sovepose.

Lenke til kommentar
Kommer til å bli helt ræv, rett og slett. Like ræv som remaken av Friday The 13th. Har mistet mye respekt for Bay etter at han begynte å produsere idiotprosjekter som dette.

+1

Jeg stusset på stemmen i traileren der ei dame sier "i'm having these dreams,and there's this man and he is burned"... etter litt søkning fant jeg at det var Katie Cassidy. Sa meg ikke noe før jeg fant ut at det var "Ruby" ifra noen Supernatural episoder. Vet ikke helt hvorfor jeg reagerte på det men... er blitt en stund siden jeg sist så henne i serien.

Lenke til kommentar

Friday the 13th var vel en av de bedre remakene av gamle slasherfilmer, noen gang. I tillegg følger de oppskriften for en god slasherfilm, så vil heller si at vist A nightmare on Elm Street holder nivå med remaken av Friday the 13th, så har vi jo noe godt i vente.

Lenke til kommentar

Friday 13th en bra remake? Og hva har så vi røyka i dag? :p Det er så mye som er feil med den remaken at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne. Den er nesten verre en Halloween-remaken.

Edit: Men om topic. Har ikke store forventninger til Elm Street, og spesielt ikke siden Freddy virker altfor ung. Freddy er da en voksen mann?

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Friday 13th en bra remake? Og hva har så vi røyka i dag? :p Det er så mye som er feil med den remaken at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne. Den er nesten verre en Halloween-remaken.

Nåh? Forklar, jeg synes den va rimelig grei, med tanke på at den holder ånden til gamle slasher filmer godt i live.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

likte også remaken av Friday the 13th veldig godt og gleder meg til denne remaken også...

Hvorfor er folk så negative til remakes av filmer? Alt trenger jo ikke å være som i gamle dager...kjekt med noe nytt i et gammelt franchise :yes:

Endret av henry14
Lenke til kommentar

Nåh? Forklar, jeg synes den va rimelig grei, med tanke på at den holder ånden til gamle slasher filmer godt i live.

Dette er en Elm Street tråd, men jeg kan ta noen ting kjapt:

* Hvor er Jason? Vi har en idiot med hockeymaske, men han er ikke Jason.

* Siden når kidnapper Jason folk?

* Jason trenger ikke sette opp feller osv for å lokke folk (f.eks han fyren med øksen i ryggen). Han er tross alt Jason. I tillegg er han tilbakestående, så jeg vet ikke engang om han er smart nok til det.

* Jason var i live i de fire første filmene, og ble ikke en zombie før i den sjette. Er Jason denne gangen i live eller ikke? Han tåler sinnsykt mye for en levende person, og å si han er død gir ikke mening.

* Greit skuespillerne før ikke akkurat var fra A-lista, men disse er fra Z-lista. Sorry, Jared Padelecki. Du er ikke akkurat en "supernatural" skuespiller. (hihi...)

* Fint lite blir forklart av bakgrunnen til Jason. Alt handler om å kverke folk.

* Historien prøver å være engasjerende, men et lite stykke ute i filmen fant dem ut at den ikke er verdt en dritt og droppet den.

* Om du vet det bor en psykopatisk massemorder / seriemorder i skogen ved siden av deg, FLYTT! Ikke bli værende for å advare idiotiske turister.

Og det er bare noe. :p

Lenke til kommentar

Å henge seg opp i logiske brister blir tullete. At Jason ikke er den samme som i den originale serien må man nesten bare forvente, dette er en nyinnspilling. Syns også at Jason-karakteren er litt kjip i denne, men jeg gidder ikke å la det ødelegge. Plot er også fraværende, i bestefall er det syltynt. Men filmen byr på pupper, vold og masse underholdning. Beste Friday 13th-filmen siden Part VII.

Lenke til kommentar
Okey, så og si alt du har lagt fram som argumenter for hvorfor filmen er dårlig, er standard for alle 80-talls slasher filmer, men ok.

Misforstå meg rett. Denne er ikke dårlig til å være en slasherfilm, men det er elendig til å være en Friday 13th-film. Det er en forskjell der. Om han bytter ut masken til en halloween-maske blir han ikke automatisk Michael Meyers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...