Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Win7 x64 + D-Link 547 = freeze


Anbefalte innlegg

Hepp.

 

Jeg kjører win7 x64 og installerte i dag nevnte nettverkskort. Installasjonen gikk greit, men da jeg skulle koble til nettverk frøs maskinen, og jeg måtte reboote. Da frøs den på nytt, rett etter boot denne gangen. Jeg gikk inn i safe mode og fjernet driveren og dlink programvare, rebootet, men fortsatt fryser pc'n! Noen tips?

 

takker

 

edit: Programmet hadde visst ikke blitt helt fjernet. Prøver å installere driveren på nytt og ser hva som skjer...

edit2: Det må være noe med kortet i seg selv som win7 ikke liker, for nå er alt av driver og program fjernet, men fortsatt fryser maskina.

Endret av super_kalle2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg installert win7 på nytt og vært på nett for å oppdatere maskinen, jeg satte i kortet, starta opp, windows installerte drivere automatisk, kortet fant flere nett, men etter ca 30sek frøs hele maskinen på nytt...

 

Kan det være at kortet er fucked? Jeg stikker til butikken og ber om nytt i morra, med mindre det er noen forslag til fix...

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare bruke den driveren som W7 finner til deg på windows update. Har ikke hatt noe som helst problem med D-Link 547 og W7 64.

 

Må du finne andre, se her:

http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm

 

Du skal ha AR5xxx.

 

Blir litt dumt å si "det er Dlink" :nei:

 

15stk d-link routere har blitt skiftet ut her i nabolaget, å enda flere har jeg gitt råd til om og ikke kjøpe det dritt merket. problemer med ustabilitet og at de ikke får koble til har vært feil på samtlige, mer elendig kvalitet finne du dessverre ikke.

 

Du får heller ikke noen kvalitets følelse av og koble det opp, lett billig plastikk...

 

Så vennligst ikke kom her og si at det blir for dumt og si det.

Endret av Wasters
Lenke til kommentar
Svaret er vel at du burde bruke den driveren du fikk link til av killerost.

Windows 7 er svært kilen på drivere og det gir raskt blåskjerm eller tilsvarende dersom du bruker feil LAN eller WLAN-driver. Har selv hatt trøbbel med at Win7 henter drivere som krasjer maskinen. Dette gjelder både grafikk og LAN!

 

Jeg skal gjøre et tappert forsøk, men problemet er jo at jeg ikke får brukt maskinen i mer enn noen minutter før det enten kommer blåskjerm eller maskinen bare fryser, når jeg har kortet i. Jeg prøvde å installere driveren uten kortet i (etter å ha fjernet tidligere driver selvfølgelig) men da kom det opp en windows melding som sa noe sånt som at jeg prøvde å installere en driver til en enhet som ikke fantes. Den installerte driveren uansett, men ved oppstart med kortet i skjedde akkurat det samme som tidligere...

 

Jeg var på butikken i dag og snakka med en fyr som sa: "windows 7 er et ulansert operativsystem, derfor er det antakelig kompabilitetsproblemer..." han kunne ta inn kortet for å sjekke det, men da skulle han ha 400 spenn hvis det viste seg at kortet fungerte hos tech-gutta. Jeg får vel koble opp noen gamle pc-deler, installere xp og se om kortet fungerer der, for å luke ut hw feil.

 

@lucky666: jeg har win7 på laptopen min og, der fant os'et atheros driveren automatisk. Jeg har også en kompis som kjører win7 64 med et dlink kort som er ca likt som mitt, og der fungerer det glimrende...

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare bruke den driveren som W7 finner til deg på windows update. Har ikke hatt noe som helst problem med D-Link 547 og W7 64.

 

Må du finne andre, se her:

http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm

 

Du skal ha AR5xxx.

 

Blir litt dumt å si "det er Dlink" :nei:

 

15stk d-link routere har blitt skiftet ut her i nabolaget, å enda flere har jeg gitt råd til om og ikke kjøpe det dritt merket. problemer med ustabilitet og at de ikke får koble til har vært feil på samtlige, mer elendig kvalitet finne du dessverre ikke.

 

Du får heller ikke noen kvalitets følelse av og koble det opp, lett billig plastikk...

 

Så vennligst ikke kom her og si at det blir for dumt og si det.

 

Sjekket du hvor mange av de 15 som var "user error"?

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare bruke den driveren som W7 finner til deg på windows update. Har ikke hatt noe som helst problem med D-Link 547 og W7 64.

 

Må du finne andre, se her:

http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm

 

Du skal ha AR5xxx.

 

Blir litt dumt å si "det er Dlink" :nei:

 

15stk d-link routere har blitt skiftet ut her i nabolaget, å enda flere har jeg gitt råd til om og ikke kjøpe det dritt merket. problemer med ustabilitet og at de ikke får koble til har vært feil på samtlige, mer elendig kvalitet finne du dessverre ikke.

 

Du får heller ikke noen kvalitets følelse av og koble det opp, lett billig plastikk...

 

Så vennligst ikke kom her og si at det blir for dumt og si det.

 

Sjekket du hvor mange av de 15 som var "user error"?

 

Hvor er user error i og koble seg på trådløst?

 

Ja, testet jo selvsagt de før jeg erklærte merket dritt.

Lenke til kommentar

Problemet til D-link er at de selv gir ut dårlige drivere mens chipsetprodusentene lager stort sett bare gode. Hvordan de får de til å bli dårlige vet jeg ikke, men løsningen er som regel alltid å laste ned driver fra chipsetprodusenten.

 

Litt synd at det er slik, for hardwaren er mer enn god nok og det blir litt vanskelig å løse problemet om man ikke har peiling eller brukbare google-ferdigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...