Isvarmt Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg holder på med ett program her, har et problem fordi når jeg får ut verdien så er den uten mellomrom String info=("Skatten Din Er Omtrent")+(m)+"Kroner"; Har ingen mellomrom mellom Skatten din....og m of Kroner så utfallet blir noe slike Skatten Din er Omtrent10Kroner jeg vil ha det slik Skatten din er Omtrent 10 Kroner Skjønner? plz hjelp setter stor stor pris Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) String info = "Skatten din er omtrent " + m + " kroner"; Altså, du bare legger inn mellomrom(mene) som del av strengen(e). Endret 13. oktober 2009 av Cyberfrog Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 (endret) String info = "Skatten din er omtrent " + m + " kroner"; Altså, du bare legger inn mellomrom(mene) som del av streng(ene). takk for svar, men jeg har allerede prøvd det og det virker ikke jeg får linke koden her da: public class a { /** * @param args */ public static void main(String[] args) { // TODO Auto-generated method stub String s=javax.swing.JOptionPane.showInputDialog("Hva er inntekten din?"); String t=javax.swing.JOptionPane.showInputDialog("Hvilken skatteklasse tilhører du,1/2?"); int z=1; int q=2; int b=Integer.parseInt(t); int a=Integer.parseInt(s); String tittel="Svar"; int m = 0; if(b==z){m=a/10;} else if(b==q){m=a/15;} String info="Skatten din er omtrent" + m + "kroner"; javax.swing.JOptionPane.showMessageDialog(null,info,tittel,javax.swing.JOptionPane.PLAIN_M SSAGE); har akuratt begynt med java på skolen og fikk denne oppgaven: Lag et program som inneholder instruksjoner som ber brukeren om to tall. Det første skal være inntekten (som heltall) og det andre skal være et heltall som skatteklassen (1 eller 2) Hvis det er skatteklasse 1, så skal du regne ut skatten som 1/10 av inntekten (dvs del på 10). Hvis det er skatteklasse 2, så skal du regne ut skatten som 1/15 av inntekten (dvs del på 15) er ganske "noob" plz kommenter hvis det er ting jeg burde forandre på i tilleg, mange takk! Endret 29. september 2009 av King of Hyboria Lenke til kommentar
aC Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 String info = "Skatten din er omtrent " + m + " kroner"; Altså, du bare legger inn mellomrom(mene) som del av streng(ene). takk for svar, men jeg har allerede prøvd det og det virker ikke jeg får linke koden her da: String info="Skatten din er omtrent" + m + "kroner"; Du har jo ikke lagt noen spaces i stringen som du sa? Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 String info = "Skatten din er omtrent " + m + " kroner"; Altså, du bare legger inn mellomrom(mene) som del av streng(ene). takk for svar, men jeg har allerede prøvd det og det virker ikke jeg får linke koden her da: Du har jo ikke lagt noen spaces i stringen som du sa? huff da jeg ser det nå, det skal være mellomrom mellom "og omtrent og kroner og " fant det ut takk alle sammen overså det rett og slett Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Du går garantert dataingeniør på UiA! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå