coolpix Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Er på utkikk etter et billigere brukt kamera. Har sett på D40 primært, men hvordan er denne i forhold til 350D? Er disse sånn ca like gamle, og hvordan er det med fordeler og ulemper med disse to? Takker for alle innspill!! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Er på utkikk etter et billigere brukt kamera. Har sett på D40 primært, men hvordan er denne i forhold til 350D? Er disse sånn ca like gamle, og hvordan er det med fordeler og ulemper med disse to? Takker for alle innspill!! Jeg har ikke prøvd D40, men har eid 350D. Sistenevnte har vel bedre oppløsning og gir meget gode resultater, spesielt med en brukbar linse. Forøvrig er dette en gammel modell og prisforskjellen opp til 400D er vel så liten på bruktmarkedet at man heller bør gå for en nyere modell ? Lenke til kommentar
coolpix Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Vet du hvor gammelt dette er? Det har vel kommet både 400 og 450 etter det, så det er kanskje en stund.. Ser egentlig i prisklasse 2500 kr. Irriterer meg at jeg ikke slo til på D40 når de nærmest gav det bort for et år siden. Var vel nede i 2000 kr enkelte steder. De få som har det til salgs nå krever jo over 3000 for det. Sykt!! Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Kjøpte mitt 350D i Mai 2005 - tipper det ble lansert i løpet av januar/februar samme år. Kameraet har holdt bra for meg, men skal nok skiftes ut i løpet av høsten. Tror det er lurere om du kjøper noe nyere though. Får jo Olympus E-420-kit i din prisklasse (ganske akkurat 2500kr fra elprice). Om du vil holde deg til CaNikon må du nok legge på en tusenlapp til for et kamerahus med objektiv (om du kjøper nytt). Lenke til kommentar
coolpix Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Takker for alle innspill her.. Hvordan er dette kameraet da? Tror du det er bedre enn 350? Må vel innrømme at jeg er litt "blendet" mot nikon og canon, men sikkert mange andre merker som duger.. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Tror ikke du vil merke så veldig mye forskjell på bildekvaliteten - Olympusen er nok dog hakket bedre vil jeg tro. Tror ikke jeg hadde betalt mer enn en tusenlapp for en brukt 350D dersom jeg kunne fått en helt ny E-420 for femtenhundre mer. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Takker for alle innspill her.. Hvordan er dette kameraet da? Tror du det er bedre enn 350? Må vel innrømme at jeg er litt "blendet" mot nikon og canon, men sikkert mange andre merker som duger.. Jeg har akkurat byttet ut min 350D mot en E-420. Dette er et flott "verktøy" som hittil har gitt meg meget imponerende bilder. Tror ikke du skal være redd for å prøve "utradisjonelt". Uansett har nyere kameraer bl.a. liveview som 350D mangler, en større lcdskjerm slik at det går an å se resultatet uten å myse, automatisk ansiktfokusing og annen snacks. Dersom du går for Olympusen er det, som noen nevnte, et flott tilbud hos Elprice med en meget bra kit linse. Dette kommer vanligvis i tillegg når du kjøper brukt slik at differansen blir minimal mellom nytt og brukt. Her er en presentasjon av E-420: Endret 29. september 2009 av Spartan Lenke til kommentar
coolpix Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Var innom JapanPhoto idag og prøvde ulike kamera. E420 var litt liten, mens 420 satt som et skudd. Tror jeg skal vurdere dette nærmere. Synes jeg så dette til litt over 3000 et sted. Det tror jeg er en fin pris. Takker for flotte innspill!! Lenke til kommentar
coolpix Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Så at det kun var for kamerahuset.. :-( Da var det litt mer kostbart med kit linse også. Da får jeg titte litt til. E 520 var utrolig god i hånden. Lenke til kommentar
coolpix Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Da E-520 var litt dyrere enn jeg først trodde, har jeg surfet litt og funnet E-510 med kit linse for 2500kr. Fant en test av kameraet på dinside, og der fikk det terningkast 6 i 2007. Dette må vel være et brukbartkamera, men passer dette en amatør som meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå