mobil34 Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Noen som har noen konkrete kameraer som passer til å ta denne typen bilder? innendørs av personer i fart. tankss Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Noen som har noen konkrete kameraer som passer til å ta denne typen bilder? innendørs av personer i fart. Innendørs av personer i fart? Hva mener du egentlig med det? Smårollinger som løper rundt i huset eller? Siden du skrev 4-6000 er det ganske så mange kameraer som går inn under det. Se her i prisguiden. Lenke til kommentar
mobil34 Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 det står litt tidligere i diskusjonen" bilder av idrett... basketball, håndball osv.. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Til innendørssport er det greit å ha ett kamerahus som tar gode bilder på høy ISO. En brukbar intelligent AF er også en fordel. Du trenger ett objektiv som koster mer enn hele budsjettet ditt. Bilder pr. sekund og den hastigheten du tenker på kommer langt etter disse kriteriene. Hva skal du med 6, 8 eller 60 bilder pr. sek. når lukkertiden er på nesten sekundet? Lenke til kommentar
mobil34 Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 på det casio kameraet er jo Korteste lukkertid: 1/40000 .. er ikke det kjapt? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Det er ikke bare lukkertid som er viktig,du må et "samarbeid" av lukkertid,blender og iso for og få korrekt eksponerte bilder. Den rimeligeste løsningen for den type innendørs fotografering er foreksempel Canon 40D og et fast objektiv på rundt 100mm f/2.0. Det ultimate for tiden er nok Canon 7D og 70-200 f2,8 IS Lenke til kommentar
mobil34 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Men har jo ikke rå til å bruke såå mye penger,haha rundt 4-5-6000. hehe vet det ikke er så mye.. men.. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 det står litt tidligere i diskusjonen" bilder av idrett... basketball, håndball osv.. Tenkte på sport som "ute", men hallo... jeg har da selv drevet med innendørsidrett. 40d kan fåes på kampanje til kun 5000 kroner, hvis du sjekker prisguiden. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Det jeg har opplevd med endel kompaktkameraer er at når du tar bilde av ting i fart er at kameraet tar bildet forseint,typisk så blir objektet delevis ute av bildet.Om nyere kampaktkameraer er like treige skal jeg ikke uttale meg om. Sånne problemer har du ikke med et digitalt speilrefleks,når du slår på strømmen og til kameraet er klart til bruk tar bare noen millisekund,og når du trykker på utløseren blir bildet tatt eksakt på samme brøkdel. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Det er med iso sier meg ingen ting..?.. men lest litt og sett på kameraet, det ser jo forsåvidt bra ut ... Iso er lysfølsomhet som Martin_PS3 sier. Og hvis du skal ta bilder av sport innendørs så er det ofte lite lys. Derfor er det veldig greit å ha et kamera som kan har høy iso for da kan du øke iso-verdien, og da får du raskere lukkertid og/eller du kan også blende ned. Derfor synes jeg at du bør se på kamera som kan ha høy iso, og gjerne se bilder ta av kamera med høy iso. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 mobil34: Les denne tråden.. Å ta bilder av ting i fart handler ikke bare om å kunne ta mange eksponeringer i løpet av et sekund. Det krever også at kameraet rekker å samle inn nok lys til at det faktisk blir brukbare bilder av det. Lenke til kommentar
mobil34 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 tusen takk for de siste "svarene", herlig ass!! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Men har jo ikke rå til å bruke såå mye penger,haha rundt 4-5-6000. hehe vet det ikke er så mye.. men.. ...men da er du "screwed". Sportfotografering er det som koster mest penger. Hva trur du utstyret til de som fotograferer tippeligakamper koster? De går sikkert rundt med fotoutstyr som er verdt 100-250 000kr. Nei, man trenger ikke å bruke så mye penger, men du hadde kommet langt med 10% av de summene. Mitt råd; ta bilder av noe annet hvis du vil starte med foto. NB! Å ta bilder av fugler og dyr er nesten like dyrt som sport. Lenke til kommentar
mobil34 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 men jeg bryr meg jo ikke om fugler og piss... vil ta bilder av idrett , noe som idreserer meeg * interesserer Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 men jeg bryr meg jo ikke om fugler og piss... vil ta bilder av idrett , noe som idreserer meeg * interesserer Som sagt... det beste valget er nok et Canon EOS 40d, som du kan å på tilbud til 4995 kroner, bare huset. Dette har gode ytelser på høy iso og meget høy skuddtakt for en lav pris. Lenke til kommentar
mobil34 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Hva med canon eos 500D, ? noen erfaringer med det? har litt lyst på hd video med på kameraet..... Lenke til kommentar
SRD Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hva med canon eos 500D, ? noen erfaringer med det? har litt lyst på hd video med på kameraet..... 40D er mye bedre til sport. Husk også på at video er helt nytt på speilrefleks, og det har ganske begrenset bruksområde (mtp: grep, skjerm som ikke kan vinkles, treg AF osv) så det blir mer som en liten bonus, og ikke som noe erstatning for videokamera. Lenke til kommentar
mobil34 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 okey, thanks man Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hvorfor er det ingen som anbefaler å kjøpe brukt? Brukt legger selgerne ting gjerne ut med 20% avslag, men du bør ikke gi mer enn 60% av orginalprisen, atså bør du få prutet av 20% til. Brukt "listepris" på Nikon D200 (uten optikk!) er f.eks. rundt 4000 kr, et kamera som vil gi deg 5 bps. Problemet med å kjøpe et "raskt" kamera er at det som regel betyr at du må kjøpe noe annet enn nybegynnerklasse, og dermed kan ting bli litt komplisert i startfasen. Om du er interessert i foto vil du uansett lære deg det meste uavhengig av hva slags kamera du starter med. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Teddy, du skjønner ikke det du heller. Hva skal TS med D200 til 4K og objektiv til 1000-2000kr. Han er like langt. men jeg bryr meg jo ikke om fugler og piss... vil ta bilder av idrett , noe som idreserer meeg * interesserer Har ikke sagt at du skal ta bilder av fugler. Du må ha lange og raske objektiver til begge. Bilder av piss kan du ta med kompakt eller mobiltelefonen. Hva med Sigma 70-200mm f/2,8 (uten HSM?) og Nikon D80 evt. D200 hus? Endret 2. oktober 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå