Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enkelt spm om internett og nedlastning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke veldig mye båndbredde(det som måles i mbit/s) når du spiller CS osv. Det du trenger derimot er responstid, så du må bare passe på at du ikke makser ut nettlinjen. I tillegg til den faktiske nedlastningshastigheten er det en del ekstra som brukes, så du må prøve deg litt frem. Jeg ville først prøvd på med 1.5MB/sek og sett om det fungerte bra. Om du laster ned med torrent må du også passe på at du ikke overbelaster routeren din med tilkoblinger. I torrentprogrammet ditt kan du justere hvor mange tilkoblinger programmet maks kan ha. Den ville jeg satt ganske lavt, til en 300-500 tilkoblinger, kanskje lavere. Da kan det også hende at du får lavere hastigheter.

Lenke til kommentar

Det er som Shurom sier reponstiden som er viktig når du spiller, men akkuratt dette med nedlastig og spilling ser jeg på som fyfy. Skal jeg spille så setter jeg nedlastinga på pause, da min erfaring er at noe særlig belastning på linja får responstiden til å skyte i været, men dette virker å variere siden en kamerat kan laste ned med full pupp uten å merke det på responstiden.

Før noen bedrevitere kommer og kverulerer så er det snakke om samme linjetype hos samme ISP.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...