Gå til innhold

Microsoft Security Essentials

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har erfaring med Beta'en? (Eller rukket å gjøre noen erfaringer med final versjon..) Hvordan er denne i forhold til f.eks. Avast eller AVG?

Den er oppe og går og lyser grønt. Kan ikkje sei at eg har erfaring med den endå då eg berre har hatt den inne par timer, men så langt så bra. Ingen problem å laste ned og installere på w7 med norsk språkpakke. Har ikkje kjørt antivirus sidan eg la inn w7 men går alt vel her blir MSE første program eg legg inn ved ny formatering=)

Lenke til kommentar

En rask sjekk innom div. iframe-infiserte nettsider viser at MSE ikke detekterer noen av disse, så man bør nok ikke være så rask med å 'kaste' ut det antivirusprog. man allerede har. Mulig jeg vil gå så langt å si at jeg fraråder bruk av MSE på nåværende tidspunkt da det finnes langt bedre alternativer.

Endret av norbat
Lenke til kommentar
En rask sjekk innom div. iframe-infiserte nettsider viser at MSE ikke detekterer noen av disse, så man bør nok ikke være så rask med å 'kaste' ut det antivirusprog. man allerede har. Mulig jeg vil gå så langt å si at jeg fraråder bruk av MSE på nåværende tidspunkt da det finnes langt bedre alternativer.

Det er sjelden lurt å stole på kun ett antivirusprogram, så uansett hva tester viser bør man etter min mening alltid ha flere antivirusprogrammer installert på maskina.

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke hatt antivirus eller anti spyware installert på flere år. Aldri vært plaget av virus. Kjører oppdatert OS, brannmur og god fornuft. Laster ned diverse AV og andre verktøy for å sjekke av og til, men frem til nå har alle vært for plagsomme og resurskrevende til at jeg orket å beholde noen av dem.

MSE er det jeg har likt best av alle jeg har testet, men dersom det viser seg at det hjelper lite eller ingenting er det jo meningsløst å beholde det.

Blir spennende når uavhengige testresultater blir presentert.

Lenke til kommentar

Har også lastet ned MSE.

Etter hva jeg har hørt skal den oppdateres 3 ganger i døgnet.

det blir vel hver 8. time. Virker ikke som den oppdaterer seg på min maskin.

Kjører Windows 7.RTM

Vet ikke om det skulle ha noe å si?

Edit: Har gått tilbake til Avast. kommer til å bruke dette programmet til Norman kommer med støtte for Windows 7 64 bit. Regner vel med at Norman er klar med dette rundt den offisielle lanseringen den 22 Oktober.

Har brukt Norman de siste årene. Det er ett godt program til mitt bruk.

Endret av jolis
Lenke til kommentar

Noen som har funnet noe med MSE egentlig? min scanner og scanner, men finner liksom ingenting...

[/quot

Mener du at det er noe muffens på maskinen din som ett godt antivirus program burde finne?

Selv kjørte jeg ett testprogram (husker ikke hva det heter) Som lager ett "fake" virus.

MSE fant det på direkten.

Skal bli spennende å se hvordan MSE kommer til å klare seg i diverse tester.

Lenke til kommentar
Noen som har funnet noe med MSE egentlig? min scanner og scanner, men finner liksom ingenting...

Det kan jo hende at du ikke er infisert med noe :)

Har scannet en mappe med div. malware og MSE er nok ikke et prog. jeg kommer til å anbefale sånn med det første. Det som er mest urovekkende er at programmet ikke stopper/varsler når man er inne på iframe-infiserte nettsider. Fordi det finnes bedre gratisalternativer, så er ikke dette programmet noe jeg anbefaler foreløpig.

Lenke til kommentar

Det kan jo hende at du ikke er infisert med noe :)

Har scannet en mappe med div. malware og MSE er nok ikke et prog. jeg kommer til å anbefale sånn med det første. Det som er mest urovekkende er at programmet ikke stopper/varsler når man er inne på iframe-infiserte nettsider. Fordi det finnes bedre gratisalternativer, så er ikke dette programmet noe jeg anbefaler foreløpig.

Hvilket av de andre gratisprogrammene er det du anbefaler da?

Selv bruker jeg Avast og er godt fornøyd med det. Har du forresten noen ide om når Norman får støtte for Windows 7

Og da helst 64 bit?

Endret av jolis
Lenke til kommentar
Avast er et godt anti-program og jeg ville nok ha foretrukket dette framfor Norman fordi det fanger opp flere malware + at det er gratis.

Har heller ikke noe negativt å si om Avast. Men har heller ikke de store mulighetene til å teste!

Får forøvrig gratis via Nettbank Norman Security suite med disse funksjonene:

Norman Security Suite

* Antivirusprogram

* Norman SandBox

* Gjenkjenning av skjuleverktøy

* Antispionprogram

* Foreldrekontroll

* Personlig brannmur

* Personal Firewall

* Beskyttelse mot endringer i hosts-fil (“antipharming”)

Lenke til kommentar

På denne siden lastet jeg ned, men den finnes ikke på norsk foreløpig så du må laste ned US versjon.

http://www.microsoft.com/security_essentials/

Edit: Kona fikk ikke lastet den ned med IE8. Den bare sa at den ikke var tilgjengelig der vi bor. Jeg hadde brukt Google Chrome. Med den gikk det. Så bruk noe annet enn IE, så går det nok. Alternativt bruk denne linken:

http://www.microsoft.com/security_essentia....aspx?mkt=en-us

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...