Gå til innhold

PSW505 sub, kun 110/120 volt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få sjekket om den tar noe mer enn 120v. Har lett en del på nettet, men ikke funnet noe informasjon på hva den tar av volt.

Om jeg forer suben med 220V direkte fra veggen, vil suben ta skade av dette, eller er det vanlig at suben er beskyttet mot for høy spenning?

Selv er jeg redd jeg må bruke en form for adapter, men hva er det jeg burde gå for da? Har hørt at man ikke kan bruke en hvilken som helst adapter pga. støy, men vet ikke hva jeg trenger isåfall :/

Lenke til kommentar
Tittet en del jeg og, fant PDF manualen, men sto lite der og på akkurat din modell..

Hvordan ser støpslet ut da?

fh-20c.jpg

Inngangen til suben er lik den på vanlige stasjonære PCer, bare at den ikke har støtte for jording virker det som, siden kabelen som fulgte med ikke hadde 3 hull. Har en kabel fra en eldre stasjonær PC jeg tenkte å bruke om det viser seg at suben håndterer 220V uten problemer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan du si nøyaktig hva det står under kontakten. Det ser ut som "120V 60 Hz 3A".

Det betyr definitivt at den ikke går på 220V.

3A kan bety at den trekker max 360W. Ville valgt en omformer på 400 - 500 VA.

60Hz betyr at det kan bli et problem å bruke den på norsk strømnett, som har 50 Hz. Transformatoren inni kan bli veldig varm.

Lenke til kommentar
Du kan jo høre med et elektroverksted om det er mulig å bytte strømforsyning. Regner med at 120V blir omgjort til 12V inni suben, så da er det bedre å bare bytte det leddet. Istedenfor å sette på enda et adapter i rekken.

Det er vel heller tvilsomt om det er 12 volt det omformes til i denne, hjemme-audio ligger ofte mellom 24 og 36 volt, og skal man ha en bra strømforsyning som kan drive denne blir det mye billigere og kjøpe subben i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...