Pivotal Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hva er det mest ekstreme du ville ha gjort for 10000kr? Hva som er ekstremt eller ikke blir jo subjektivt, men det er også poenget. Hvor langt er dere villige til å gå for 10000kr? Selge deg selv? Selge deg selv til samme kjønn? Slå noen? Banke noen? Drepe noen? Kjøre i fylla? Springe naken gjennom sentrum? Det er jo bare forslag, hvor mye som er ekstremt for dere er opp til hver enkelt. Hvor langt ville dere vært villige til å gå? Hvor langt ville dere vært villige til å gå for 1000kr? 1 million? Lenke til kommentar
kistoria Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 jeg ville ikke gjort noe mer for 10.000 enn det jeg hadde gjort gratis. Ei heller ville jeg gjort noe mer for 50 millioner enn det jeg ville gjort gratis, penger er oppskrytt. Jeg har ødelagt så mange prinsipper oppigjennom at for min del så er grensa nådd. Om jeg f.eks ikke ville ha barbert hele kroppen for kroppshår gratis, nei så hadde jeg ikke gjort det for 50 millioner heller. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Tror du sier noe annet hvis noen vifter med nøklene til en splitter ny Mercedes eller lignende foran øynene dine. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Med tanke på at 10000kr ikke er mere enn jeg tjener iløpet av en normal arbeidsuke ville det ikke være stort jeg hadde giddet å gjøre.. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Tror virkelig ikke det er så mye sykt jeg kunne gjort for 10.000. For en million derimot, kunne jeg gjort mye rart, kommer dog ikke på noe spesielt akkurat nå. Endret 29. september 2009 av Cpt Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg kunne ha gått med joggebukse offentlig Noe jeg aldri gjør til vanlig. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Bare 10 000? Jeg ville ikke gjort stort. Ville ikke løpt naken rundt blokka engang. Hadde det vært 100 000+, så ville det kanskje vært mer tankevekkende. Det eneste ærlige svaret er at jeg ikke vet hva jeg kunne gjort - jeg klarer ikke vurdere den situasjonen som en mulig hendelse. Jeg måtte nok hatt store økonomiske problemer før jeg ville gått med på noe veldig ydmykende. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 10000 er jo ikke stort i dag nei... Ikke mer enn en gjør på en uke, som nevnt her. Men klart, noe moro skulle en jo fått gjort, sånn som: - Tenne på den lokale kirken her fordi de bråker så jævlig hver søndag (Helt trygt nå som Greven er ute igjen ... ) - Blotte seg for toget i det toget kjører forbi..... - Tatt med familie og venner til en bondegård, der jeg ville leid en av kuene for å spille ku bingo... Alltid en hit! - Banket opp en som er mye større enn deg..... - Gått inn i banken og skreket "Dette er et ubevæpnet ran!", på tull... - Stått ned en brostens belagt gate på skateboard... Vet ikke jeg, kan bli litt mye jackass også... Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 - Gått inn i banken og skreket "Dette er et ubevæpnet ran!", på tull... Slike ting ble faktisk gjort ulovlig etter at russ sprang inn i bankene med tranflasker og finnlandshetter og ropte ut "Dette er tran!" Men ja, 10000 er ikke all verden, men det kommer jo ann på hvor godt betalt jobb man har. Og det er jo alikavel kjekt å få 10000 rett i lomma. Hey, en ny pc. Hey en ny tv. Hey en ny autetntisk katana. etc :p7 Men ja, skal nok opp i 100000+ her også før jeg faktisk ville gjort veldig ekstreme ting. Men for å si det sånn da. Hva ville dere ikke gjort for la oss si en eller annen absurd sum som 1 milliard kroner. La oss strekke det enda lengre og si at det ville forblidt en hemmelighet for alltid utenom for deg og eventuelle andre personer med på det. Hvor langt ville dere kunne strukket moralen deres for å få en slik enorm pengesum? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 For en milliard? Hva er moral og samvittighet? Skulle jeg noengang gjort meg til skurk så måtte det være for en slik pengesum... 10 000 er jo ikke nok til at jeg ville ødelagt ryktet engang... om jeg hadde hatt noe rykte altså!! For en milliard derimot.... *drømme* ... Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Så gjerrig som jeg er kunne jeg ha gjort mye rart for 10.000kr. Jeg har ingen eksempler, men det hadde gått ann å fyrt opp en poll over diverse ting en kunne ha gjort for 10k. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg kunne ha gått med joggebukse offentlig Noe jeg aldri gjør til vanlig. Støtter den. 10 000 er en pen bonus, men det er ikke så mye. Eller, faen, det er jo et nytt keyboard så, kanskje jeg hadde gjort litt mer, men hvor mye vet jeg ikke. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Med take på at tråden ligg i Religion, filosofi og livssyn hadde det kanskje vore aktuelt å auke pengebeløpet ein smule, sei 100 milliardar f.eks. Først når du snakkar om verkeleg store beløp at folk tenkjer seg om. Drap, voldtekt, mishandle barn, folkemord osv. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg skal strekke meg langt og si meg villig til å jobbe ei hel uke for ti tusen. Jada; vet at det er rimelig drøyt, men jeg liker å leve på kanten må vite. -KJ Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 - Gått inn i banken og skreket "Dette er et ubevæpnet ran!", på tull... Slike ting ble faktisk gjort ulovlig etter at russ sprang inn i bankene med tranflasker og finnlandshetter og ropte ut "Dette er tran!" Men ja, 10000 er ikke all verden, men det kommer jo ann på hvor godt betalt jobb man har. Og det er jo alikavel kjekt å få 10000 rett i lomma. Hey, en ny pc. Hey en ny tv. Hey en ny autetntisk katana. etc :p7 Men ja, skal nok opp i 100000+ her også før jeg faktisk ville gjort veldig ekstreme ting. Men for å si det sånn da. Hva ville dere ikke gjort for la oss si en eller annen absurd sum som 1 milliard kroner. La oss strekke det enda lengre og si at det ville forblidt en hemmelighet for alltid utenom for deg og eventuelle andre personer med på det. Hvor langt ville dere kunne strukket moralen deres for å få en slik enorm pengesum? For en milliard ville jeg gjort absolutt alt tenkelig, ville mistet alt av moral for en slik sum. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Cpt: Virkerlig? Ville du drept? voldtatt? begått incest? folkemord? grov tortur av barn? Er et inntresangt moralsk spørsmål hvor langt folk ville gått for penger og om man er villig til å brenne absolutt alle moralske byer for slike enorme beløp. Selv ville jeg nok ha gått riiimelig langt, men grove overtredelser mot mine nærmeste kunne jeg nok aldri ha gjort uansett pengesum. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Cpt: Virkerlig? Ville du drept? voldtatt? begått incest? folkemord? grov tortur av barn? Er et inntresangt moralsk spørsmål hvor langt folk ville gått for penger og om man er villig til å brenne absolutt alle moralske byer for slike enorme beløp. Selv ville jeg nok ha gått riiimelig langt, men grove overtredelser mot mine nærmeste kunne jeg nok aldri ha gjort uansett pengesum. Drap - greit Voldtekt - Så lenge det ikke hadde vært et barn Incest - Hadde jeg forsåvidt heller ikke klart, men mindre det var et kvinnfolk i familien som jeg ikke har nære bånd til og det var frivllig folkemord hadde vel gått greit det å, så lenge det det hadde vært i Hitler/saddam-stil, altså at jeg ikke hadde merket følgene direkte Grov tortur av barn hadde heller ikke vært noe for meg Så ALL moral svinner vel ikke hen, men det eneste jeg ser for meg nå at kunne vært et problem er incest, til dels og direkte skading av barn. Endret 30. september 2009 av Cpt Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 En kan ikke bare legge moralen på hylla. Har du faktisk samvittighet, så vil den plage deg uavhengig av størrelsen på pengesummen. Hvordan skal du kunne nyte din private sydhavsøy eller playboy mansion, eller hva du nå bruker pengene på for å prøve å glemme? Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 En kan ikke bare legge moralen på hylla. Har du faktisk samvittighet, så vil den plage deg uavhengig av størrelsen på pengesummen. Hvordan skal du kunne nyte din private sydhavsøy eller playboy mansion, eller hva du nå bruker pengene på for å prøve å glemme? Tja, det blir vel en litt annen sak? Jeg hadde lett gjort både det ene og det andre for en milliard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå