VarCon Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hei, Jeg driver å leker meg med et kalkulator prosjekt i VB 2008. Jeg er relativt nå i dette og har begynt å lære meg diverse basics. Men tilbake til kalkulator prosjektet: Greia går ut på at ComboBox menyen skal inneholde bokstaver og skal adderes med en tekstboks. Ettersom det er litt vanskelig å gange bokstaver med tall (ikke nevn algebra!) så lurte jeg på om det er en metode for å legge inn en verdi på hvert alternativ på ComboBoxen slik at det blir mulig å addere med tekstboksen? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ja. Det enkleste (synes jeg) er å lage en struktur eller klasse som inneholder dataene du vil ha i comboboxen. ToString funksjonen bestemmer hva som skal vises i comboboxen Public Structure CmbData Public Text As String Public Value As Double Public Sub New(text As String, Value As Double) Me.Text = Text Me.Value = Value End Sub Public Overrides Function ToString() As String Return Text End Function End Structure For eksempel. Legg inn disse i comboboxen istedet for tekst eller integer. Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 For å si det mildt så er jeg en nybegynner, så koden du oppgav ga meg ikke noe mening, men jeg prøvde å lime den inn i ComboBoxen. Men da kommer det bare masse error meldinger opp. Hva er det jeg skal endre for å få det til å virke? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det jeg skrev er bare en datatype deklerasjon, klipping og limin alene tar deg ingen steder ^^ Du må legge til en rekke av disse i koden din, for eksempel slik: ComboBox1.Items.Add(New CmbData("Hei", 100)) Et eller annet sted i koden din, for eksempel i constructoren til formen (Sub New) under InitializeComponents Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå