Thoraxxx Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Tidligere har jeg hatt nettsiden min på en Apache2 server, men for litt siden byttet jeg siden over til en windows server med apache. Da oppsto problemene. Bildene med spesielle navn ble ikke lastet opp siden navnene i database-outputen ikke stemte med navnene på som webserveren ga. Eks. Riktig i forhold til liste fra webserveren photos/Blichfeldt,%20Hermine%20og%20s%c3%b8nnen%20Einar%20enda%20mindre.jpg Output fra database photos/Blichfeldt%2C%20Hermine%20og%20s%F8nnen%20Einar%20enda%20mindre.jpg Hvordan kan jeg endre de til å stemme overens? Legger ved ulike conf-filer fra Apache2 og PHP Har prøvd DefaultCharset i begge filene, men funker ikke :/ Takker for hjelp Edit: annet eksempel er Mary's%20Fancy%20p%C3%A5%20St_%20Croix2%20ukjent.jpg Mary's%20Fancy%20p%c3%83%c2%a5%20St_%20Croix2%20ukjent.jpg httpd.conf.txt php.ini.txt Endret 29. september 2009 av mariusmk Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 BUMP Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Kanskje vise litt kode? Lenke til kommentar
aCa Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Ville nok sterkt anbefale deg å ha endret filnavnene til å ikke inneholde spesial tegn når du lagrer dem, men det er vel litt sendt å foreslå nå Når du byttet server, byttet du bare web server eller database server også? Hvis du flyttet databasen fra linux/unix til windows server så kan det fort ha skjedd problemer med charset ved flytting... Men hvis man ser på den første titteln din kan du se f.eks at komma(,) har blitt gjort om til %2C. Så kan se ut som noe encoding problem og ikke charset. Så det er nok gjort noe encoding på noen av verdiene dine, men ikke alle verdiene. Er usikker på hvorfor dette skjedde her men er nok windows cs linux/unix som er problemet. Er litt usikker på akkurat hvordan du henter ut disse bildene men hvis du gjør følgende_ echo utf8_encode(urldecode('photos/Blichfeldt%2C%20Hermine%20og%20s%F8nnen%20Einar%20enda%20mindre.jpg')); echo urldecode('photos/Blichfeldt,%20Hermine%20og%20s%c3%b8nnen%20Einar%20enda%20mindre.jpg'); Så får jeg helt like stringer, så håper du kan jobbe videre med dette å finne en løsning som fikser problemet ditt. Endret 2. oktober 2009 av aCa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå