Bytex Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ting har for vane å ramle nedi doskåla når lokket står åpent. Tannbørste f.eks. Farmor sa alltid at hun hadde hørt historier om rotter som kom opp gjennom kloakken inn i dassen til folk, så hun instruerte oss alltid til å legge ned dolokket når vi var på do der. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det er jo logisk at mannen ikke skal ta dolokket ned. Han bruker en beveglse på å løfte den opp og hun bruker en beveglse på å løfte den ned. Da blir det like mye arbeid på alle. Likestilling kalles det Så når jeg bruker energi på å rote, så må han bruke energi på å rydde, fordi da har begge brukt like mye energi? Blir jo det samme. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Det er jo logisk at mannen ikke skal ta dolokket ned. Han bruker en beveglse på å løfte den opp og hun bruker en beveglse på å løfte den ned. Da blir det like mye arbeid på alle. Likestilling kalles det Ja, enig. Get witt the program. Likestilling har sine nedturer for dere damer også. buhu Damer skal ha alt som er positivt med likestilling, men ikke noe av det negative. Det er dog en annen diskusjon. Det er jo logisk at mannen ikke skal ta dolokket ned. Han bruker en beveglse på å løfte den opp og hun bruker en beveglse på å løfte den ned. Da blir det like mye arbeid på alle. Likestilling kalles det Så når jeg bruker energi på å rote, så må han bruke energi på å rydde, fordi da har begge brukt like mye energi? Blir jo det samme. Nei det er to helt forskjellige ting. Blir helt feil sammenligning. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Så når jeg bruker energi på å rote, så må han bruke energi på å rydde, fordi da har begge brukt like mye energi? Blir jo det samme. Nei det er to helt forskjellige ting. Blir helt feil sammenligning. Nemlig, for det er kvinnen som skal rydde når mannen har brukt masse energi på å rote. Dvs, "rote" er ikke helt riktig ord. "Leite" er mer riktig siden kvinner "rydder" og da finne mannen *ingenting* igjen.. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Det der skjønte jeg ikke helt Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Nei det er to helt forskjellige ting. Blir helt feil sammenligning. Jeg svarte på det som er uthevet. Nemlig, det at det er *mannen* som skal rote og kvinnen som skal *rydde*.. [Edit]La til en uteglemt smiley før jeg får hele kvinneforumet på nakken [/Edit] Endret 29. september 2009 av Bikeridr Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg godtar heller at ringen er oppe enn at det er tiss på ringen fordi noen ikke gidder løfte den opp. Å sette seg ned uten å sjekke om ringen er nede, er noe en bare gjør én gang, imo. Der sa du det. Hvordan doseteproblematikken har klart å bli et så svært tema i forholdet mellom mann og kvinne kan jeg faktisk ikke begripe. Koster det meg to kalorier å ta ned setet? Nei. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Koster det meg to kalorier å ta ned setet? Nei. Korrekt, det koster deg faktisk 20 kalorier. Her er regnestykket: Standard Ga = 9,81 m/s^2 Antatt vekt på dolokk = 10 N (Her må vi bruke *vekt* og ikke *masse*, men massen er ca 100gram) Antatt armlengde = 0,7m Antatt tid brukt = 0,6s Omregningsfaktor 1 kalori = 4,187 joule Så får vi at: (10N*9,81m/s^2*0,6s)/0,7m = 84,1N/s, dvs watt. Deler vi på omregningsfaktoren 4,187N/Kal, så får vi 84,1/4,187 = 20,08 kalorier.. Husk at en kalori er en veldig liten størrelse. "Kalorier" i dagligtale er egentlig Kilokalorier. Så da blir energiforbruket 0,021 KCal Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ja, det var det jeg sa, jo. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg sitter når jeg pisser, så har aldri fått noen klager. Har ennå ikke møtt de som absolutt skal ha hele dolokket nede. Det synes jeg er unødvendig, klarer alltid å fange tannkremer, barbérhøvler og deodoranter i luften når de er på vei ned i skålen. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Så når jeg bruker energi på å rote, så må han bruke energi på å rydde, fordi da har begge brukt like mye energi? Blir jo det samme. Nei det er to helt forskjellige ting. Blir helt feil sammenligning. Når han plukker opp ringen blir jo det rot for meg, som jeg må rydde før jeg kan gå på do. Blir jo akkurat det samme. Ikke fordi, jeg syns ikke det er ett stort problem om jeg må ta ned ringen før jeg går på do, var bare hele prinsippet som irriterte meg her. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Er det så vanskelig å se dette her fra begges synsvinkel Enkelte damer er trangsynte og har vanskelig å sette seg inn i andres synsvinkel, ikke noe personangrep. Jeg må da også "rydde vei" etter dama ettersom dolokket er i veien. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg legger lokket ned etter meg uansett om det er mus i hus eller ikke. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg tror det beste er å inngå et kompromiss: Dosetet- og lokket skal alltid legges ned. Da blir det like mye jobb på begge. Vinn-vinn. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Enig i den Jeg legger lokket ned etter meg uansett om det er mus i hus eller ikke. Da er du sikkert svigemors drøm Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Å være svigermors drøm er meget oppskrytt. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg lar dolokket og dosetet stå oppe hvis jeg pisser. Hvis jeg driter tar jeg også ned dolokket etterpå, fordi det lukter så jævlig. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Dette er en ting jeg aldri har forstått. Med tanke på hvor mye bakterier og hællvette som blir slynget rundt i rommet, så bør man alltid ta ned alt sammen. Dessuten er det meget uappetittelig samt upraktisk da ting kan dette neddi. Det er kun når jeg er på fest/byen jeg ikke tar ned lokket etter meg. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hvorfor skulle ting falle nedi do? Må man fikle med tannbørster og andre ting rett over doen? Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Er ikke alle som har bad på 25 kvadratmeter, vet du. Og ja, jeg kjenner flere som er av den klønete typen og kan klare å miste nesten hva som helst i do selv om de står omtrent to meter unna skåla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå