Gå til innhold

Frastjålet laptop, forsikringsselskap vil ikke betale

KompleX

Anbefalte innlegg

Usikker på om dette er riktig kategori å poste i, men det var det nærmeste jeg fant.

Har seg sånn at jeg ble frastjålet en laptop fra et hotelrom. Jeg bor i Tønsberg og hotelet ligger i Langesund, så jeg tenkte at dette var en sak for forsikringsselskapet. Grunnen til at jeg var i Langesund var jobb, og fikk dermed beskjed av forsikringsselskapet (Europeiske reiseforsikring, If) at de ikke kunne dekke noe som helst.

Kikket litt på vilkårene, hvor det under reisegodsforsikring står at: "forsikringen gjelder ikke på arbeidssted i Norge i arbeidstiden. Med arbeidssted menes stedet der du utfører ditt vanlige, daglige arbeid", men jeg jobbet jo ikke hotellet. Har jeg en case her, eller må jeg bare bite det i meg? Jeg finner ikke noe punkt i vilkårene hvor det står at de ikke dekker ting som har skjedd på reise, selv om reisen bare har med jobb og gjøre.

Endret av KompleX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsikringsvilkårene oppgir som regel en remse med forhold der forsikringen gjelder, og en remse med forhold der den ikke gjelder.

Alt som ikke er listet opp kan dermed bli gjenstand for fortolkning.

edit: Men hvis du var på jobb hos Firma X i Langesund og overnattet på hotell Y i samme by, og laptop'en ble stjålet fra ditt hotellrom i et tidsrom da du ikke lenger var på jobb, så ser det for meg ut som om du skulle være dekket.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...