KompleX Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Usikker på om dette er riktig kategori å poste i, men det var det nærmeste jeg fant. Har seg sånn at jeg ble frastjålet en laptop fra et hotelrom. Jeg bor i Tønsberg og hotelet ligger i Langesund, så jeg tenkte at dette var en sak for forsikringsselskapet. Grunnen til at jeg var i Langesund var jobb, og fikk dermed beskjed av forsikringsselskapet (Europeiske reiseforsikring, If) at de ikke kunne dekke noe som helst. Kikket litt på vilkårene, hvor det under reisegodsforsikring står at: "forsikringen gjelder ikke på arbeidssted i Norge i arbeidstiden. Med arbeidssted menes stedet der du utfører ditt vanlige, daglige arbeid", men jeg jobbet jo ikke på hotellet. Har jeg en case her, eller må jeg bare bite det i meg? Jeg finner ikke noe punkt i vilkårene hvor det står at de ikke dekker ting som har skjedd på reise, selv om reisen bare har med jobb og gjøre. Endret 29. september 2009 av KompleX Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det kommer vel helt an på vilkårene i forsikringen din. Men kanskje jobbens forsikring gjelder, siden du var en tjenestereise? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Forsikringsvilkårene oppgir som regel en remse med forhold der forsikringen gjelder, og en remse med forhold der den ikke gjelder. Alt som ikke er listet opp kan dermed bli gjenstand for fortolkning. edit: Men hvis du var på jobb hos Firma X i Langesund og overnattet på hotell Y i samme by, og laptop'en ble stjålet fra ditt hotellrom i et tidsrom da du ikke lenger var på jobb, så ser det for meg ut som om du skulle være dekket. Endret 29. september 2009 av nebrewfoz Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Tenkte bare jeg skulle bumpe denne og fortelle at jeg ringte opp IF, put my seriousvoice on, og siterte det jeg skrev i førstepost. Dagen etter var pengene på konto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå