Wattengård Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Min deploymentrutine pr idag består av Åpne prosjektet Publish project Zip publishkatalogen Kopier zip-fil til server Slett den gamle versjonen Pakk ut den nye versjonen Huske å slette app_offline-fila I tillegg må jeg huske på å ikke overskrive web.config siden connectionstringen min står der, og jeg husker den aldri i hodet, med det resultatet at jeg må rote fram noe kildekode for å kopiere den på nytt... Jeg har såvidt sett på NANT, Capistrano (fant vel ut at den ikke var helt moden for .NET ennå), MSdeploy. Grunnen til at jeg zipper det ned og ikke kjører publish rett til server er at oppkoblingen min til serveren er så dårlig at alle de små filene tar nesten et kvarter å overføre, mens zippen tar et halvt minutt. Jeg har ikke FTP-tilgang eller MSFP-extensions på denne serveren. (Jeg har full tilgang til serveren så jeg kan selvsagt legge inn en ftp-server) Siden det er bare meg som er utvikler så har jeg ikke tilgang til Team System. Bruker SVN for versjonskontroll, så noe i sammenheng med det hadde vært ok. Hvordan gjør dere det? -C- Endret 29. september 2009 av ChristianW Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Bruker msbuild. Lenke til kommentar
csharp Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Min deploymentrutine pr idag består avÅpne prosjektet Publish project Zip publishkatalogen Kopier zip-fil til server Slett den gamle versjonen Pakk ut den nye versjonen Huske å slette app_offline-fila I tillegg må jeg huske på å ikke overskrive web.config siden connectionstringen min står der, og jeg husker den aldri i hodet, med det resultatet at jeg må rote fram noe kildekode for å kopiere den på nytt... Jeg har såvidt sett på NANT, Capistrano (fant vel ut at den ikke var helt moden for .NET ennå), MSdeploy. Grunnen til at jeg zipper det ned og ikke kjører publish rett til server er at oppkoblingen min til serveren er så dårlig at alle de små filene tar nesten et kvarter å overføre, mens zippen tar et halvt minutt. Jeg har ikke FTP-tilgang eller MSFP-extensions på denne serveren. (Jeg har full tilgang til serveren så jeg kan selvsagt legge inn en ftp-server) Siden det er bare meg som er utvikler så har jeg ikke tilgang til Team System. Bruker SVN for versjonskontroll, så noe i sammenheng med det hadde vært ok. Hvordan gjør dere det? -C- Her går det i batch-filer som kopierer (xcopy) dll'er og aspx'er direkte fra mappene som Visual Studio genererer og til de korrekte plassene på serveren. I tillegg har jeg en batch-fil som kalles install.bat som jeg kjører på serveren for å registerer dll'er i GAC osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå