Gjest bekymret nabo Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ja, da har det seg slik at ei i et kollektiv på fem trolig har fått fuglelopper. Nå er mitt intrykk av vedkommende at hu ikke er.. spesielt ryddig, og det er en sterk underdrivelse, for å ta det pent. Her snakker vi hygiene. Så, kan slike udyr spre seg over på tekstiler, som sofaen, puter, pledd og lignende, og hvilke tiltak kan vi eventuelt ta? For jeg tviler på at hu av egen viten og vilje vil gjøre noe som helst, da hu er den desidert minst.. tilpassede personen jeg har møtt i hele mitt liv. Igjen er dette mildt sagt å ta det pent. Kan nevne at vi ikke har noen hysdyr, ei heller bor vi i nærheten av hønsehus eller lignende. Noen med lignende erfaring? På forhånd takk! PS: poster anonymt sånn i tilfelle. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Er ikke lege eller noe ekspert, men jeg trodde ikke fuglelopper var noe man fikk med seg inn i huset, på den måte at de bosetter seg og angriper andre. Når jeg har hatt fugleloppebitt på beina er det på hytten vår jeg har fått dette, og da når jeg har gått i spesielle områder. Jeg har fått kløende bitt på beina som forvinner, and that's it. Jeg tviler derfor litt på litt at dette vil sette seg på møbler osv, dersom det er fuglelopper. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Fuglelopper kommer som navnet antyder fra fuglereir. Noen ganger hopper de feil og lander på mennesker eller andre dyr og kan bite. Det er plagsomt, men normalt ikke farlig. Nå skjer det helst på våren da, når fuglene bygger reir, på denne tiden av året er det ikke så vanlig. Men har man en kilde i nærheten (et fuglereir utenfor vinduet er nok) kan de oppholde seg i tepper og sengetøy noen dager eller kanskje et par uker før de dør ut av seg selv. (De tåler ikke varme.) Så det kan være en idé å riste tepper og dyner ut, og vaske sengetøy etc. Men finn kilden, ellers kommer de bare tilbake. Jeg er dog ingen ekspert på dette. Andre vet kanskje mer. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå