Gjest medlem-98070 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Jeg har bare ansvar nå, og vil utvide til delkasko. Bilen er forsikra hos Gjensidige. Fikk beskjed om at jeg må vise bilen min før jeg fikk delkasko, så de kan se at jeg har bilen og at den ikke er skadet. Saken er den at der jeg bor finnes det ingen Gjensidige, og nærmeste ligger 30-45 min med kjøring unna. Kan jeg gjøre noe annet enn å bare finne meg i dette? At jeg må bruke masse ekstra tid og penger for at de skal se bilen kun pga de ikke har kontor der jeg holder til? Synes det er helt ræva... blir jo så sykt tungvidt! Endret 29. september 2009 av medlem-98070 Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) "At jeg må bruke masse ekstra tid og penger for at de skal se bilen kun pga de ikke har kontor der jeg holder til? " ------------------------------------------------ Så du mener at de skal ha kontor i hver eneste by og bortgjemte liten dal i hele Norge ? Kan jo være de har avtale med en lokal takstmann eller.no...forsøk å ringe dem ? Endret 29. september 2009 av OlaOlablakken Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det er snakk om en by, ikke en bortgjemt liten dal. Det var Gjensidige her før, men de forsvant... Jeg har ringt Gjensidige, og ble behandlet utrolig uprofesjonelt. Begge gangene jeg ringte fikk jeg snakke med totalt inkomepente som ikke hadde oversikt over noe som helst. Hun ene ga meg nummer til en som "visste litt mer", der måtte jeg sitte og vente mens jeg hørte hun gikk rundt og spørte medarbeidere som heller ikke visste. Det endte med at jeg bare fikk beskjed om å dra til en annen by, der de heller ikke var helt sikre på om jeg kunne vise bilen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Bytte selskap, kanskje? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Vurdert det, men Gjensidige er billigst på forsikring for ungdom... Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Nå er jo ikke akkurat en halvtime lenge å kjøre da, og hvis det er en såpass stor kostnad for deg å kjøre 2-3 mil hver vei burde du kanskje revurdere om du har råd til bil? Syns du er litt kravstor hvis du mener at alle skal ha filialer innen få minutter fra bostedet ditt. Og hvis du er så misfornøyd med Gjensidige er det ikke værre enn å bytte. Det er ikke alltid slik at Gjensidige er billigst for ungdom heller. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 I mitt tilfelle er de det. Ikke innbill deg at jeg ikke har sjekket priser andre steder. Jeg synes det er ræva av gjensidige å kreve at jeg skal bruke over 1 time på kjøring for å vise dem bilen, hvis de ikke kan gå utifra at jeg faktisk har en bil når jeg skal forsikre den kan de vel komme og se på den selv. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Saken er at å utvide fra ansver til delkasko er en litt uvanlig måte å endre forsikringen sin på (vel og merke hvis det er snakk om samme bil) og det er nettopp derfor de vil ha en titt på den for å se at det ikke er en 'gammel' skade du søker å få dekket inn med den nye forsikringen. En times biltur + en time for at noen skal se på den er jo ikke all verden da. Endret 29. september 2009 av Transponder79 Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Nei, det er vel egentlig mest prinsipp sak... Åssen skulle jeg få dekket en gammel skade? Dekker delkasko skader jeg er skyldig i selv? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Poenget er jo at du kunne kjørt rundt med kun ansvarsforsikring og betalt mye mindre og fått en skade, for å deretter registerere delkasko og melde inn skaden. Er nok et kjent triks som mange prøver seg på, også kjent som svindel. Nettopp på grunn av slike hendelser må du ta deg en biltur for å få den nye forsikringen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Derfor spørte jeg: dekker delkasko skader jeg selv er skyldig i? Har ikke satt meg inn i det, eneste jeg skaffer delkasko for er steinsprut garanti. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Men da kan du vel være enig i at det er fornuftig fra dems side å sjekke at du ikke har noen gamle skader du nå prøver å få dekket? Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Delkasko dekker vel blant annet også tyveri og hærverk utført i den forbindelse og enkelte typer lekkasjeskader o.l. (varierer jo fra selskap til selskap). Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Delkasko dekker også bytte av frontrute. Å registrere delkasko dagen etter man har laget en skade på frontruta og må betale 10k for å bytte den er nok ikke noe et forsikringsselskap ønsker. En annen ting er selvsagt om man har et vrak stående som nettopp har brent ned eller lignende. Jeg kan tenke meg at den typen forsikringssvindel er relativt vanlig. Uansett, så er alle former for kaskoforsikring å betrakte som en tjeneste Gjensidige tilbyr, ikke noe du har krav på. De kan absolutt kreve at du skal vise bilen før de bestemmer seg for å ta ansvaret for ovennenvte skader. Du får da velge om du vil ha den tjenesten eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Men da kan du vel være enig i at det er fornuftig fra dems side å sjekke at du ikke har noen gamle skader du nå prøver å få dekket? Joa, men da de ba meg om å reise en halvtime for å vise bilen var det mer "vi vil se at du har bilen og at den ikke er skadet" ala kræsja med etc, ikke "vi vil gå over hele bilen med forstørrelsesglass og se om du ikke har en liten steinsprut på ruta". Delkasko dekker også bytte av frontrute. Å registrere delkasko dagen etter man har laget en skade på frontruta og må betale 10k for å bytte den er nok ikke noe et forsikringsselskap ønsker. En annen ting er selvsagt om man har et vrak stående som nettopp har brent ned eller lignende. Jeg kan tenke meg at den typen forsikringssvindel er relativt vanlig. Du får ikke bytte ruta gratis med delkasko, den dekker kun små steinsprutskater, ikke små sprekker en gang. Så det du sier funker rett og slett ikke. Ellers så hadde jeg forstått det sånn at delkasko ikke dekker skader du selv er ansvarlig for, eller som ikke kan begrunnes at en annen person er skyldig i, og at det dermed ikke funker å lure forikringsselskapet. Men det er mulig den omfatter tyveri og lignende, og at det derfor er viktig at de får se at bilen ikke er innbruddskadet f.eks. Vil selvfølgelige vise bilen og få det avklart så fort som mulig, men synes det er på trynet at jeg må anstrenge meg på grunn av deres sikkerhet, de kan vel bruke egne ressurser på den saken hvis det er nødvendig. Å reise til en helt annen by blir jo bare latterlig tungvindt. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 de kan vel bruke egne ressurser på den saken hvis det er nødvendig. De kommer sikkert hjem til deg og ser på den. Hvis du er villig til å betale det det koster å sende noen hjem til deg da. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det er jeg selvfølgelig ikke hvis jeg ikke er villig til å betale det det koster meg å kjøre dit engang. Ville heller sett på det omvendt: jeg kunne dra dit og vise bilen hvis de er villig til å betale det ekstra det koster meg kun på grunn av at de ikke har noen som kan se på bilen i min by, når de har sagt at de må se på den. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg ser ikke helt problemet, egentlig. Du har valgt Gjensidige-forsikring på din bil, du står fritt til å velge noen som faktisk har kontor/filial på hjemstedet ditt ... Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg ser ikke helt problemet, egentlig. Du har valgt Gjensidige-forsikring på din bil, du står fritt til å velge noen som faktisk har kontor/filial på hjemstedet ditt ... Nei, du gjør vel ikke det... Da jeg valgte Gjensidige hadde de kontor her, men det har de ikke nå lenger, så eneste alternativet for meg nå er å legge på noen lapper i årspremie. Og det sier seg selv at blir imot sin hensikt i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Du får ikke bytte ruta gratis med delkasko, den dekker kun små steinsprutskater, ikke små sprekker en gang. Så det du sier funker rett og slett ikke. Nei, ikke gratis, det er egenandel (akkurat som det også er på full kasko), men likevel blir det nok billigere enn å betale hele utskiftinga selv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå