theene Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg har lastet ned et spill som jeg vil veldig gjerne spille. men d fungerer ikke på windows XP. kan jeg lage en win98 "maskin" på min windows xp? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 prøvd kompabilitets-modusen i XP? Lenke til kommentar
theene Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 prøvd kompabilitets-modusen i XP? hehe nei.. skal teste ut! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Kompatibilitetsmodus er det værste idiotiet MS noen sinne har påstått å ha klart å gjennomføre. Det har ALDRI og jeg gjentar ALDRI fungert. Jeg har forsøkt dette tusner av ganger uten hell. Det eneste som faktisk fungerer er å lage en virtuell maskin som kjører Win98. Dette fungerer knirkefritt, stabilt og ikke minst i alle tilfeller. Så trådstarter, skaff deg programvare som du kan virtualisere med og så skaffer du deg Win98 og lager et virtuelt miljø som spillene eller programmene du har behov for kan kjøre i. Et annet alternativ er å benytte seg av Scumm om spillet støttes der. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Og skulle du finne på å gjøre dette, så vil jeg si VirtualBox er det beste gratis alternativet som vil fikse den virtuelle delen. Dette forutsetter at du har 98 CD'en for selve installasjonen. atlef. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Kompatibilitetsmodus er det værste idiotiet MS noen sinne har påstått å ha klart å gjennomføre. Det har ALDRI og jeg gjentar ALDRI fungert. Jeg har forsøkt dette tusner av ganger uten hell. Vet ikke hva du har testet, men for meg har det stort sett fungert utmerket... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Kompatibilitetsmodus er det værste idiotiet MS noen sinne har påstått å ha klart å gjennomføre. Det har ALDRI og jeg gjentar ALDRI fungert. Jeg har forsøkt dette tusner av ganger uten hell. Det eneste som faktisk fungerer er å lage en virtuell maskin som kjører Win98. Dette fungerer knirkefritt, stabilt og ikke minst i alle tilfeller. Så trådstarter, skaff deg programvare som du kan virtualisere med og så skaffer du deg Win98 og lager et virtuelt miljø som spillene eller programmene du har behov for kan kjøre i. Et annet alternativ er å benytte seg av Scumm om spillet støttes der. Tror du må korrigere det til at DU har aldri fått det til å fungere. Har selv kjørt gamle spill i kompatibilitetsmodus både på xp, vista og win7... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Helt utrolig. Ingen av de spillene jeg har testet, og det begynner å bli en god del, har fungert. Eksempelvis Tex Murphy - Under a Killing Moon, Pandoras Directive. Mange spill og programmer fungerer som normalt, uten kompatibilitetsmodus, men de som ikke har virket uten denne modusen, har ikke fungert noe bedre med. Jeg har ikke ett eneste tilfelle hvor det har fungert. Dere må gjerne komme med et eksempel som fungerer. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Har ikke de spillene, men blant de jeg har fått til å fungerer er; Red Alert, C&C og Transport Tycoon Deluxe. Det er noe til også, men kommer ikke på disse i farten. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 RA og C&C fungerer uten kompatibilitetsmodus. De fungerer faktisk out of the box, uten noen triksing - så de er esktremt dårlige eksempler på kompatibilitetsmodus. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Du har kanskje testet de nyeste utgavene som fungerer med nyere OS. Jeg snakker om originalene fra 1995/96. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Du har kanskje testet de nyeste utgavene som fungerer med nyere OS. Jeg snakker om originalene fra 1995/96. Nei, jeg snakker om mine originale CD-er fra nittenhundreogtrefjøl. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Vel, hos meg fungerte de aldri rett i fra installasjonen. Måtte bruke Win95-emulering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå