Motzagu Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hallo Har bestemt meg for å kjøpe dette kameraet etter nøye vurdering... Siden det kan ta video i HD 720p så krever det vel litt av minnekortet, men hvor mye? Holder det med et hvilket som helst ''class 2'' minnekort? Disse er jo farlig billige (tenkte på 4gb SDHC). Har sett meg ut et: Sandisk SDHC 4gb ''Class 2'' Vil dette holde til noen korte videosnutter? Skal hovedsakelig bare ta bilder. Lenke til kommentar
Star Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Bruker selv ett Lumix DCM-TZ5, med både ett SDHC og ett ordinært SD (twinmos 512 133X speed) kort... SDHC kortene er jo klassifisert Class2, 4 og 6. (Henholdsvis minimum overføringshastighet på 2mb/s , 4 og 6. Ettersom prisforskjellen mellom disse klassene er såpass lav, ville jeg klart gått for 4 eller 6. (Har benyttet Class2 i kameraet, og erfarer at det ved svært store bilder og noen videosnutter, henger litt etter ved lagring ) Kingston 4gb SDHC - Class 6 Transcend 4gb SDHC - Class 6 Har forøvrig gode erfaringer med Sandisk Extreme SDHC (dog disse er noe dyrere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå