Gå til innhold

Finne ut tidligere IP-adresser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan tvilsomt finne ut hvem som har stjålet maskinen din ved hjelp av IP adresse. Det er typisk CSI-virkelighet. Om du så hadde funnet ut av hvilken IP adressen den har hatt tidligere så vil dette i de fleste tilfeller kun vise adressen maskinen hadde på det lokale nettverket den var tilkoblet. Dette hjelper veldig lite.

Beste måte å finne ut av hvem som har hatt maskinen er å se på surfehistorikk i nettleseren, cookies, filer vedkommende har hatt på maskinen(må kanskje også søke etter slettede filer) og brukerprofiler knyttet opp til forskjellige programmer(spotify, msn, e-postklienter).

Lykke til og gratulerer med å ha fått igjen maskinen :)

Lenke til kommentar

Joda, jeg vet at det er rimelig tvilsomt. I tillegg til at logger generelt sett ikke tar vare på IP-adresser. Men om det er noe sted jeg kan finne det, hadde jeg vært takknemlig.

Er fornøyd med å ha fått tilbake PC-en. Eneste som er dumt, er at USB-portene ikke fungerer i det hele tatt. Noe upraktisk....

Lenke til kommentar

Er nokk umulig for deg å spore opp tidligere IP add på din maskin.

Kun to scenarioer jeg kan tenke meg som kan benyttes.

1. IP add henger igjen på ditt nettverkskort, dette måtte du sjekket med en gang du fikk maskinen tilbake.

2. Du vet hvilken ISP tyven har, og ringer til ISP leverandøren, får snakket med noen på deres Abuse avd. Du oppgir din hardware MAC add på nettverkskort og de kan kanskje finne IP'n i deres lease filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...