Trikrin Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Heisann! Har fått tilbake en PC som har vært stjålet. Noen gode tips til hva jeg skal se etter i loggen for eventuelt å kunne identifisere? Og hvor skal jeg se ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Noen gode tips til hva jeg skal se etter i loggen for eventuelt å kunne identifisere? Identifisere hva? Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Hvis jeg finner ut en IP-adresse som systemet har vært registrert på, finner jeg også ut til dels hvem og hvor. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Du kan tvilsomt finne ut hvem som har stjålet maskinen din ved hjelp av IP adresse. Det er typisk CSI-virkelighet. Om du så hadde funnet ut av hvilken IP adressen den har hatt tidligere så vil dette i de fleste tilfeller kun vise adressen maskinen hadde på det lokale nettverket den var tilkoblet. Dette hjelper veldig lite. Beste måte å finne ut av hvem som har hatt maskinen er å se på surfehistorikk i nettleseren, cookies, filer vedkommende har hatt på maskinen(må kanskje også søke etter slettede filer) og brukerprofiler knyttet opp til forskjellige programmer(spotify, msn, e-postklienter). Lykke til og gratulerer med å ha fått igjen maskinen Lenke til kommentar
program Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hei. Prøv å få opp alle slettede filer. Kanskje har noen vært så dumme at de har lagret bilder osv. der. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Joda, jeg vet at det er rimelig tvilsomt. I tillegg til at logger generelt sett ikke tar vare på IP-adresser. Men om det er noe sted jeg kan finne det, hadde jeg vært takknemlig. Er fornøyd med å ha fått tilbake PC-en. Eneste som er dumt, er at USB-portene ikke fungerer i det hele tatt. Noe upraktisk.... Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Er nokk umulig for deg å spore opp tidligere IP add på din maskin. Kun to scenarioer jeg kan tenke meg som kan benyttes. 1. IP add henger igjen på ditt nettverkskort, dette måtte du sjekket med en gang du fikk maskinen tilbake. 2. Du vet hvilken ISP tyven har, og ringer til ISP leverandøren, får snakket med noen på deres Abuse avd. Du oppgir din hardware MAC add på nettverkskort og de kan kanskje finne IP'n i deres lease filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå