EinarEriksen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ansatte i DNB Nor skal ikke være bundet til kontorlokalene i storbyen, men i stedet få muligheten til å jobbe fra hvor som helst. Les mer Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ganske genialt da, men selv tror jeg at jeg vil møte opp på jobb uansett hvor upraktisk det måtte være. Kanskje det er en vanesak? Å møte de man jobber med, å føle at man hører hjemme der (?), å komme seg vekk hjemmefra, å få motivasjon til å stå på i jobben. Tja. Interessant hvertfall! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det er vel først og fremst en god reserveløsning for de dagene man kan jobbe, men ikke vil/kan reise til jobb. f.eks når det på grunn av helligdager blir en 2 dager lang uke som man gjerne skulle vært på reise med familien. Evt. syke barn + viktige forpliktelser på jobben. Forretningsreise med dødtid, langvarig tog-stans osv. Det mest spennende med dette er hvordan de skal ivareta sikkerheten i datasystemene dersom folk får lov til å ta med seg jobben hjem. En rekke sensitive opplysninger om personer og selskaper må både transporteres trygt mellom hjemme og banken, samt at PCen står litt mer usikret mot sniking hjemme enn på jobb. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ser for meg en løsning med fjernstyring. Man er på pcen, som er konfigurert med diverse sikkerhetsprogrammer, så går man inn på en nettside (f.eks remote.dnb.no), og så får man opp navn og loginfelt, kombinert med en sånn liten chip som man har til bankene. Når man har logget inn der får man opp mailtjeneste, og kan også få opp en rdp til jobben. God løsning? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 tror vi snakker VPN opp og i mente her, om ikke DNB sin it-avdeling er fullstendig på latsia... samt fjernstyrt destruering av innhold, og kanskje også automatisert sådan om den ikke får kontakt med "basen" med jevne mellomrom... Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Sikkerhet på overføringen over nett vil nå ikke være noe problem. Jeg er litt mer skeptisk til at de ansatte skal kunne laste ned personinformasjon til laptopene sine, men det er det kanskje ikke snakk om heller? Citrix må vel være en ypperlig plattform for noe slikt? Lenke til kommentar
molsen Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Dette høres veldig spennende ut og ikke minst befriende, dog det forutsetter at man kan "skru av" da for sin egen fritids del. Jeg synes iallfall at det er genialt når arbeidet ikke er 100% sted- og tidsbundet. Lenke til kommentar
uGn Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Dette har vi gjort på jobben for lenge siden, laptoper med mobilt bredbånd og GSM-telefoner. Ser ikke helt hvorfor de skal skrive sak om dette, er jo ikke noe direkte nytt dette.. Lenke til kommentar
Luggruff Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Da blir det ikke mer DnB NOR for min del. Faen hell at jeg stoler på at bankansatte kan sjekke personlig informasjon mens andre kan skue over skulderen dems!!! I forrige jobben min hadde vi ikke en PC i nærheten av kunder engang, dette da grunnet at de ikke skulle ha noen mulighet å få tilgang til informasjon i systemene våres. Dette er absolutt noe datatilsynet burde se nærmere på, og erklære krig mot!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg