UUnreal Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Trenger hjelp til å få konvertert *.dbx filer fra outlook express til outlook 2003 *.pst. Noen som vet om noen programmer som kan fikse dette? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Du kan importere fra OE til Outlook. Ligger under Fil-menyen, Importer/Eksporter. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Outlook 2003 skal kunne importere data fra OE v4.x, 5.x og 6.x. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Det har ikke virket siden det er forskjellige filtyper. *.dbx til *.pst Andre gode forslag? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hva mener du med "har ikke virket"? Har du prøvd Import? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Hva mener du med "har ikke virket"? Har du prøvd Import? ja, som jeg har svart de 2 foregående. Jeg får kun feilmelding når jeg forsøker dette. Når jeg sier at det ikke har virket så må du vel skjønne at jeg har forsøkt???? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det kan jo hende du har gjort feil. Funksjonen finnes der, så det skal fungere. Hva er det du har prøvd, og hva slags feilmelding fikk du? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 @UUnreal: "Det har ikke virket" og "jeg får kun feilmelding" er rimelig vanskelig å gå ut fra når man skal forøke å finne ut /hva/ som er problemet og nøyaktig hva du har gjort. Vi er ikke spåkoner eller spåmenn her og gjettekonkurranser kan du få lov å leke et annet sted. Vil du ikke ha hjelp så bare fortsett med den holdningen du viser her. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 (endret) @UUnreal: "Det har ikke virket" og "jeg får kun feilmelding" er rimelig vanskelig å gå ut fra når man skal forøke å finne ut /hva/ som er problemet og nøyaktig hva du har gjort. Vi er ikke spåkoner eller spåmenn her og gjettekonkurranser kan du få lov å leke et annet sted. Vil du ikke ha hjelp så bare fortsett med den holdningen du viser her. Vel. Du spør meg samme spørsmål 2 ganger. Du leser ikke hva jeg skriver. Du trenger ikke å være spåkone da når jeg sier det ikke virker. Så det er ikke bare min holdning det er noe "galt" med. Da må du heller stille andre spørsmål enn å stille samme spørsmål på nytt. Men jeg skal komme med mere info. Når jeg trykker på import så har jeg ikke *.dbx filene lagret i riktig område på pc`en. Jeg får kun en velkomstmeldig ifra outlook når jeg importerer. Hvor skal jeg legge *.dbx filene for å få dem importert? Endret 30. september 2009 av UUnreal Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Sukk... Vi er ikke dine tjenere som bruker all vår tid til å gjette hva du egentlig har prøvd og hva som egentlig har skjedd når du har prøvd. Du skal få slippe flere forsøk på å hjelpe deg inntil du har forstått det. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hvor skal jeg legge *.dbx filene for å få dem importert? Jeg ville ha latt dem ligge der Outlook Express oppbevarte dem. Det kan hende du trenger litt mer enn bare *.dbx-filene for at import-wizarden skal kunne gjøre jobben sin. Altså, i praksis, importere mail fra OE til OL2003 mens OE fortsatt er installert. Deretter fjerne OE. Jeg vet ikke om det er det du har gjort, eller om du har tatt med deg *.dbx-filene separat og nå prøver å få mailene inn i OL2003? Men, selv om du skulle gjøre alt riktig, så er det jo alltids en sjanse for at et eller annet har blitt korrupt, eller at en bug slår til på det minst passende tidspunktet. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Sukk... Vi er ikke dine tjenere som bruker all vår tid til å gjette hva du egentlig har prøvd og hva som egentlig har skjedd når du har prøvd. Du skal få slippe flere forsøk på å hjelpe deg inntil du har forstått det. Det er helt greit. Jeg har ikke behov for folk som gir opp med en gang med ovenifra og nedholdning. Dessuten snakker du ikke for flertallet når du sier "vi". Du må endre til entall. Det er kun deg selv som er sånn. Får god hjelp av andre som du sikkert ser. Hvor skal jeg legge *.dbx filene for å få dem importert? Jeg ville ha latt dem ligge der Outlook Express oppbevarte dem. Det kan hende du trenger litt mer enn bare *.dbx-filene for at import-wizarden skal kunne gjøre jobben sin. Altså, i praksis, importere mail fra OE til OL2003 mens OE fortsatt er installert. Deretter fjerne OE. Jeg vet ikke om det er det du har gjort, eller om du har tatt med deg *.dbx-filene separat og nå prøver å få mailene inn i OL2003? Men, selv om du skulle gjøre alt riktig, så er det jo alltids en sjanse for at et eller annet har blitt korrupt, eller at en bug slår til på det minst passende tidspunktet. Det funket! . Fant katalog og la inn filer. Da gikk de rett inn. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Det funket! . Fant katalog og la inn filer. Da gikk de rett inn. Good. Nå mangler det bare at du lager et backup-opplegg for Outlook. Ta en titt på Outlook Personal Folders Backup. PS. Jeg har sett bedre problembeskrivelser, så noe av den kritikken du har fått her er ikke helt uberettiget ... (Just sayin' ...) Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Det er et helvettes styr å konvertere fra Outlook Express til pst-filer. Faktisk så må man vistnok ha Outlook installert på pcen for at Outlook Express skal kunne konvertere siden konverteringen ligger som en modul i selve Outlook. Er mange som har problemer med dette, spesielt siden Outlook Express som oftest er forhåndsinstallert på privat-pcer og folk uten peiling bruker det. På denne måten blir man aldri kvitt det desverre. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Det er et helvettes styr å konvertere fra Outlook Express til pst-filer. Faktisk så må man vistnok ha Outlook installert på pcen for at Outlook Express skal kunne konvertere siden konverteringen ligger som en modul i selve Outlook. Er mange som har problemer med dette, spesielt siden Outlook Express som oftest er forhåndsinstallert på privat-pcer og folk uten peiling bruker det. På denne måten blir man aldri kvitt det desverre. "Vistnok"? Det er ikke verre enn at man installerer Outlook, importerer email fra Outlook Express, og så eventuelt fjerner Outlook Express etterpå. Windows 7 vil forøvrig komme uten email-program, så der kan man velge fra dag 1 hvilket program man foretrekker. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ja, egentlig ikke "vistnok", det ER sånn Husker det etter at jeg skulle gjøre det samme for en kunde. Endte opp med at jeg måtte installere en prøveversjon av Outlook for å få det til, så deretter slette det.. Synes uansett at det er unødvendig tungvindt å måtte gjøre det på den måten. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Endte opp med at jeg måtte installere en prøveversjon av Outlook for å få det til, så deretter slette det.. Hvorfor konverterte du til Outlook-emailformat hvis kunden ikke skulle bruke Outlook? (Sagt på en annen måte: Hvorfor slettet du Outlook etter at du hadde konvertert email til Outlook-format?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå