Helgesr Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Er dette en seriøs nettbutikk?? Se hva de skriver på historie!! Verste tullet jeg har lest på lenge "Nordiske mestere på 10 år! I begynnelsen av 1990-årene var den personlige datamaskinen fortsatt en foreteelse som kun var forbeholdt firmaer med spesialutdannede datateknikere. Prisene var skyhøye, 30 000 kroner for en enkel PC med en prosessor på 16 MHz og harddisk på 1 MB var ikke uvanlig. Å selge datamaskiner direkte til vanlige forbrukere i store varehus var det ingen som gjorde i Norden. " computercity - historie Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det stemmer vel sånn halvveis med CPU, men jeg mener HDD var større enn 1 MB. Husker ikke når vi kjøpte 486, men den hadde 25MHz, 100MB harddisk og 4MB Ram. Tror de mener 1MB Ram... Mulig det var i 1992 eller 1993. Fra Det blå datavarehuset, som forøvrig gikk konkurs med et smell noen år senere.. Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg kan ikke svare for den historien, men jeg kjøpte en Creative Zen X-Fi fra Computer City. Lynrask, gratis (på dør) levering og den beste prisen av alle de andre nettbutikkene. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Computer City var den første butikken jeg var innom som var spesialisert på datautstyr. Var min favorittbutikk når jeg var liten. Tenker dette var rundt midten på 90-tallet. Så, seriøst er det nok Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 ComputerCity er en veldig seriøs butikk. De har to fysiske utsalgssteder i Norge, én på Alnabru i oslo (åpnet 2003), og én i Sandvika. Butikken på Alna er norges største rene datavarahus. De har en rekke butikker i Sverige og Danmark. Kjeden er ble stiftet i USA, der den dessverre gikk konkurs. ComputerCity eies nå av SIBA-konsernet... De hadde også et forsøk på å etablere seg i Oslo for mange år siden. Dette forsøket var mislykket, og svenskene ventet noen år til. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hehe, mulig de har rett angående PC'er som kjørte MS-DOS, men fantes jo flere andre datamaskiner på den tiden som var for folk flest til en rimelig penge (og de hadde i tillegg kraftigere hardware). Amiga og Atari var vel størst, og ble solgt over hele landet fra slutten av 80-tallet. Lenke til kommentar
pellesilberg Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) ComputerCity er en veldig seriøs butikk. De har to fysiske utsalgssteder i Norge, én på Alnabru i oslo (åpnet 2003), og én i Sandvika.Butikken på Alna er norges største rene datavarahus. De har en rekke butikker i Sverige og Danmark. Kjeden er ble stiftet i USA, der den dessverre gikk konkurs. ComputerCity eies nå av SIBA-konsernet... De hadde også et forsøk på å etablere seg i Oslo for mange år siden. Dette forsøket var mislykket, og svenskene ventet noen år til. Vilke mener du når du sier "De hadde også forsøk på å etablere seg i oslo for mange år siden" Om du mener Siba så har de vært i Norge sen år 2000 Back to topic: Ja Computer City er en seriør butikk/nettshop Endret 30. september 2009 av pellesilberg Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Akurat det jeg sier er det jeg mener. På midten av nittitallet var Familien Bengtsson intresserte i å åpne en dataforretning i Norge. De vurderte lokaler i Oslo, nærmere bestemt på Alnabru-området. De valgte å utsette disse planene. SIBA-forretningen på Furuset åpnet noen år etter (i 2000, om jeg ikke husker feil) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå