GeirGrusom Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 NikkaYoichi: ser ut som om scripting er døende utenom de som virkelig trenger det.jobber på en større drift-avdeling, og scripting er stort sett ukjent for alle, men det er 0 problem å drifte uten å scripte hvis scripting er ukjent for hele hurven vet jeg ikek helt om det sier litt om dere eller hvordan dere jobber. scripting er alfa omega uansett hvordan du ser på det. Veldig enig, synes det er merkelig å drive med drift uten å kunne noe om scripting Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Nå har jeg testet med ipen til serveren, men får fortsatt ingen tilgang... Ingen tilgang? Altså, feiler skriptet eller får ikke brukeren tilgang til å skrive ut? Eller får ikke brukeren lagt inn skriveren i det hele tatt? Svarer ikke serveren? Kan du ikke beskrive problemet ditt LITT bedre? Når jeg prøver å kjøre scriptet kommer det en feilmelding fra det om at det ikke er tilgang, og en feil på linje 11, tegn 1... Feilkode 800A0046 Da har jeg tatt bort det med å fjerne skriveren først i scriptet. Ikke tilgang til hva? Jeg må si at du er dårlig til å forklare problemet ditt, mr. Hvilket miljø er dette? De skriptene jeg har gitt deg er i daglig drift her hos oss, uten feilmeldinger i det hele tatt. Kanskje du ikke har delt skriverne med riktige rettigheter? Kanskje du rett og slett ikke har tilgang til nett på den maskinen du kjører skriptet på, kanskje brukeren ikke har tilgang til å legge til skrivere på den maskinen. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Nå har jeg testet med ipen til serveren, men får fortsatt ingen tilgang... Ingen tilgang? Altså, feiler skriptet eller får ikke brukeren tilgang til å skrive ut? Eller får ikke brukeren lagt inn skriveren i det hele tatt? Svarer ikke serveren? Kan du ikke beskrive problemet ditt LITT bedre? Når jeg prøver å kjøre scriptet kommer det en feilmelding fra det om at det ikke er tilgang, og en feil på linje 11, tegn 1... Feilkode 800A0046 Da har jeg tatt bort det med å fjerne skriveren først i scriptet. Ikke tilgang til hva? Jeg må si at du er dårlig til å forklare problemet ditt, mr. Hvilket miljø er dette? De skriptene jeg har gitt deg er i daglig drift her hos oss, uten feilmeldinger i det hele tatt. Kanskje du ikke har delt skriverne med riktige rettigheter? Kanskje du rett og slett ikke har tilgang til nett på den maskinen du kjører skriptet på, kanskje brukeren ikke har tilgang til å legge til skrivere på den maskinen. Jeg vet ikke hva det ikke får tilgang til, siden det er scriptet som gjør feilmeldingen, ,og det eneste som står er: ingen tilgang. Feilkode: 800A0046. Server 03. Skal se på rettighetene litt seinere i dag, men tror de skal være greie.. Jeg har tilgang til nett på maskinen. Og brukeren er admin, så det er nok ikke problemet... Ser jo egentlig ut som det er en feil i scriptet, siden det er linje 11 og tegn 1... Det er linja med: WshNetwork.AddwindowsPrinterConnection PrinterPath, PrinterDriver Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 NikkaYoichi: ser ut som om scripting er døende utenom de som virkelig trenger det.jobber på en større drift-avdeling, og scripting er stort sett ukjent for alle, men det er 0 problem å drifte uten å scripte hvis scripting er ukjent for hele hurven vet jeg ikek helt om det sier litt om dere eller hvordan dere jobber. scripting er alfa omega uansett hvordan du ser på det. Veldig enig, synes det er merkelig å drive med drift uten å kunne noe om scripting Alt som kan scriptes kan automatiseres på andre måter hva er det dere bruker scriptene deres til? kan ikke huske å ha brukt script til noe veldig fornuftig på drift-siden på veldig lenge... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Mapping av skrivere, delte områder, endring av proxy-instillinger for diverse nettlesere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå