Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan trener dere i off-season?

opar

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er landeveissesongen ferdig, i hvertfall her i Nord-Norge, og jeg lurer på hvordan dere trener i off-season?

Jeg starter neste sesong den 1. november og kan ikke ha pause helt til da. Per nå sykler jeg 4 sone-1 turer i uka på spinningsykler i vente på rulla som ankommer denne uka :D

Tips til hvordan jeg ikke skal tape for mye de neste ukene? Svømmin/jogging?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke ha de store problemene den 1.november hvis du sykler på ei rulle ett par tre ganger i uken i tillegg til jogging. Svømming er et dårligere alternativ som trening for en syklist i og med du bruker mye arm- og magemuskler under svømming, og du vil ikke få det samme utbytte som med jogging. Dette er i hvertfall det jeg har lært... :p

Endret av LFL
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Basistyrke 1-2 ganger pr uke. Ingen planlagt trening fram til november-desember, men det betyr ikke at jeg sitter helt i ro. Nå har det ikke vært så bra vær her oppe i trondheim i høst, men jeg har likevel fått til en del turer på sti og en del downhill-sykling i høst. Det er greit å bare gjøre litt morsomme ting på denne tiden av året. Satser på 1-2 løpeturer pr uke i november desember og så skal jeg prøve å få til 1 hardøkt på rulla pr uke i desember. Svømming er kjempefint om du har mulighet (ingen fare for belastningsskader, og veldig fint for ryggen).

På nyåret er det terskelintervaller som gjelder. 2-3 ganger pr uke på rulle eller ski, med en hvileuke pr måned. Og i februar i fjor var jeg en uke på Gran Canaria. 30t landeveissykling på 6 dager gjør godt ;) Både for formen og motivasjon. Så er det høyere intensitet utover våren.

Kluet for min del er å ikke begynne med rulleøkter for tidlig, jeg synes ikke det er så veldig inspirerende å sitte inne. Så for å spare på motivasjonen er det greit å trene alternativ så lenge som mulig utover høsten.

Så kan jeg nevne at jeg konkurrerer bare terreng.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...