opar Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hei! Nå er landeveissesongen ferdig, i hvertfall her i Nord-Norge, og jeg lurer på hvordan dere trener i off-season? Jeg starter neste sesong den 1. november og kan ikke ha pause helt til da. Per nå sykler jeg 4 sone-1 turer i uka på spinningsykler i vente på rulla som ankommer denne uka Tips til hvordan jeg ikke skal tape for mye de neste ukene? Svømmin/jogging? Lenke til kommentar
LFL Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Du vil ikke ha de store problemene den 1.november hvis du sykler på ei rulle ett par tre ganger i uken i tillegg til jogging. Svømming er et dårligere alternativ som trening for en syklist i og med du bruker mye arm- og magemuskler under svømming, og du vil ikke få det samme utbytte som med jogging. Dette er i hvertfall det jeg har lært... Endret 12. oktober 2009 av LFL Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Basistyrke 1-2 ganger pr uke. Ingen planlagt trening fram til november-desember, men det betyr ikke at jeg sitter helt i ro. Nå har det ikke vært så bra vær her oppe i trondheim i høst, men jeg har likevel fått til en del turer på sti og en del downhill-sykling i høst. Det er greit å bare gjøre litt morsomme ting på denne tiden av året. Satser på 1-2 løpeturer pr uke i november desember og så skal jeg prøve å få til 1 hardøkt på rulla pr uke i desember. Svømming er kjempefint om du har mulighet (ingen fare for belastningsskader, og veldig fint for ryggen). På nyåret er det terskelintervaller som gjelder. 2-3 ganger pr uke på rulle eller ski, med en hvileuke pr måned. Og i februar i fjor var jeg en uke på Gran Canaria. 30t landeveissykling på 6 dager gjør godt Både for formen og motivasjon. Så er det høyere intensitet utover våren. Kluet for min del er å ikke begynne med rulleøkter for tidlig, jeg synes ikke det er så veldig inspirerende å sitte inne. Så for å spare på motivasjonen er det greit å trene alternativ så lenge som mulig utover høsten. Så kan jeg nevne at jeg konkurrerer bare terreng. Endret 28. oktober 2009 av ManagHead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå