Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Opel Vectra - ladelampa lyser

Takkformeg

Anbefalte innlegg

Har en opel vectra som detta batteriet i dashen begynte å lyse i går...

I samme slengen sa CD spilleren takk for seg, og hverken tempnåla eller bensinnåla gidder å vise meg noe.. Setevarmen funker heller ikke...

Noen som vet hva problemet kan være?

Er en 89 modell hvis det har noe å si..

-Dynamo ble byttet for et par 100 km siden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12,ettellerannet uten svev, og 14,noe når den sveiv..

Må være en sikring til dash'en som har ryki da? Går dash og spiller på samme sikring?

Er det kun den sikringsboksen under rattet eller er det flere ?

Ja, de tallene tilsier at batteriet trolig er noenlunde OK, og ikke skal lage slike problemer som du har.

Jeg ville ha angrepet dette med å se om de apparaturene som ikke får (nok) strøm, ligger i samme sikringskrets. Om ikke ville jeg ha sett om det kan være dårlig/manglende jording et sted mellom batteriet og f.eks stereoen.

Jeg mistenker litt en dårlig kobling et sted, siden stereoen fikk svakere og svakere strøm?

Lenke til kommentar

Du har forresten bare den en sikringsboksen ja :)

Husker ikke riktig om det går på samme kurs, men finner du sikringen som styrer f.eks instrumentene og den har ryki, så prøv å bytt den for å se om ikke setevarmerene kommer tilbake..

Evt. kan du se om du finner den til CD-spilleren (som jeg lurer på om også går til instrumentene etter hva jeg kan huske)

Lenke til kommentar

Tror jeg fant feilen.. Iallefall på setevarmen.. En eller annen onkel skrue som hadde putta i en 10A sikring på setevarme/sigarett tennerkretsen, der skal det stå en på 20A... Får håpe det får liv i resten og.. Kanskje cdspilleren får strøm fra samme kretsen ?

Hadde setevarme og spilte ganske høyt før det døde...

Det er forholdsvis logisk i den bilen, så sjekk koblingene til spilleren om det ikke er en sikring som har røket der..

Hvordan vet du forresten at spilleren er gåen?

Om den bare blei stum lukter det dårlig kontakt som flere sier ja :)

Mente ikke den var gåen, men den ble svart samtidig som alt annet datt ut..

Lenke til kommentar

Jeg vurderte det, men venta heller i spenning.. og.. *Trommevirvel* DET FUNKA :p

BTW.. Bremselysene bak (edit:duuh hvor skulle de ellers være) funker ikke.. sjekka pæra, tråden inni ser fin ut.. Sikringa som heter Bremselys/blinklys er riktig, og ikke stekt.. What do i do?

Bare spør siden du ser ut som du kan opel :p

Endret av TMK9B
Lenke til kommentar

Det er bra :D

Prøve med ny sikring (Ikke alltid så soleklart at en sikring er stekt)

Prøve med ny pære (Ikke alltid så solklart at en pære har ryki)

Alternativet er da om det er brudd på en ledning og/eller dårlig jording til lykta..

Edit: Ser nå at det gjelder lysene, så få sjekket sikring, jording og evt bryteren :)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...