Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Har en opel vectra som detta batteriet i dashen begynte å lyse i går... I samme slengen sa CD spilleren takk for seg, og hverken tempnåla eller bensinnåla gidder å vise meg noe.. Setevarmen funker heller ikke... Noen som vet hva problemet kan være? Er en 89 modell hvis det har noe å si.. -Dynamo ble byttet for et par 100 km siden... Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Kan høres ut som defekt batteri. Hva sier spenningen på polene, med og uten motor i gang? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Jeg satte batteriet på lading i går... Laderen sa det var fullt.. Er sånn smartlader opplegg som merker om batteriet er herpa.. :S Men kan CD spiller streiken ha noe med det å gjøre ? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 En gang til: Hva sier spenningen på polene, med og uten motor i gang? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Må få lånt et multimeter av en kompis først da La forresten merke til at lyset i spilleren gikk litt opp og ned i takt med bass slagene i går.. Det var mens den enda funka.. Skal sjekke om vi har noe jeg kan måle med på jobb, hvis ikke så kommer det oppdatering når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 12,ettellerannet uten svev, og 14,noe når den sveiv.. Må være en sikring til dash'en som har ryki da? Går dash og spiller på samme sikring? Er det kun den sikringsboksen under rattet eller er det flere ? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 12,ettellerannet uten svev, og 14,noe når den sveiv.. Må være en sikring til dash'en som har ryki da? Går dash og spiller på samme sikring? Er det kun den sikringsboksen under rattet eller er det flere ? Ja, de tallene tilsier at batteriet trolig er noenlunde OK, og ikke skal lage slike problemer som du har. Jeg ville ha angrepet dette med å se om de apparaturene som ikke får (nok) strøm, ligger i samme sikringskrets. Om ikke ville jeg ha sett om det kan være dårlig/manglende jording et sted mellom batteriet og f.eks stereoen. Jeg mistenker litt en dårlig kobling et sted, siden stereoen fikk svakere og svakere strøm? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Du har forresten bare den en sikringsboksen ja Husker ikke riktig om det går på samme kurs, men finner du sikringen som styrer f.eks instrumentene og den har ryki, så prøv å bytt den for å se om ikke setevarmerene kommer tilbake.. Evt. kan du se om du finner den til CD-spilleren (som jeg lurer på om også går til instrumentene etter hva jeg kan huske) Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Jeg mistenker litt en dårlig kobling et sted, siden stereoen fikk svakere og svakere strøm? Lyset i spilleren ble sterkt og svakt i takt med bass slagene.. Får ta en titt på sikringene.. Hvis jeg må ha det elektriske systemet opp i molekyler lukter det verksted av hele greia :S Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det er forholdsvis logisk i den bilen, så sjekk koblingene til spilleren om det ikke er en sikring som har røket der.. Hvordan vet du forresten at spilleren er gåen? Om den bare blei stum lukter det dårlig kontakt som flere sier ja Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Tror jeg fant feilen.. Iallefall på setevarmen.. En eller annen onkel skrue som hadde putta i en 10A sikring på setevarme/sigarett tennerkretsen, der skal det stå en på 20A... Får håpe det får liv i resten og.. Kanskje cdspilleren får strøm fra samme kretsen ? Hadde setevarme og spilte ganske høyt før det døde... Det er forholdsvis logisk i den bilen, så sjekk koblingene til spilleren om det ikke er en sikring som har røket der.. Hvordan vet du forresten at spilleren er gåen? Om den bare blei stum lukter det dårlig kontakt som flere sier ja Mente ikke den var gåen, men den ble svart samtidig som alt annet datt ut.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Sjekk om det funker og gi oss en tilbakemelding Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Jepp, bare vente til fattern kommer hjem med sikring Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Er bare å låne en fra en annen plass det, så får du sjekket om det er feilen Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Jeg vurderte det, men venta heller i spenning.. og.. *Trommevirvel* DET FUNKA BTW.. Bremselysene bak (edit:duuh hvor skulle de ellers være) funker ikke.. sjekka pæra, tråden inni ser fin ut.. Sikringa som heter Bremselys/blinklys er riktig, og ikke stekt.. What do i do? Bare spør siden du ser ut som du kan opel Endret 29. september 2009 av TMK9B Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Det er bra Prøve med ny sikring (Ikke alltid så soleklart at en sikring er stekt) Prøve med ny pære (Ikke alltid så solklart at en pære har ryki) Alternativet er da om det er brudd på en ledning og/eller dårlig jording til lykta.. Edit: Ser nå at det gjelder lysene, så få sjekket sikring, jording og evt bryteren Endret 29. september 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Jeg begynner bakerst å prøver med en testlampe i hølet til bremselyset.. =) Evt så hiver jeg i pæra i blinkerhullet.. De så jo identiske ut Endret 29. september 2009 av TMK9B Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Jeje.. Pæra var det ikke.. sikringa var det ikke.. Får sjekke bryteren når jeg finner den xD Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Uten å være skråsikker så tipper jeg den sitter bak bremsepedalen? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 regner jeg med må bare ta vekk no sånn papp aktig dekseldrit som sitter der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå