Gå til innhold

Hva skal jeg skrive om?

iver89

Anbefalte innlegg

...LSD is a hallucinogenic drug, witch changes the way you see the world around you....

skal være whitch ... ;)

ikke for å være pirkete (kan godt være jeg tar feil) så tror jeg det heter which...

men enig i at det ikke har så mye og si om vocabulary'et er litt feil på ett muntlig foredrag.... syns det var bra jeg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...LSD is a hallucinogenic drug, witch changes the way you see the world around you....

skal være whitch ... ;)

ikke for å være pirkete (kan godt være jeg tar feil) så tror jeg det heter which...

men enig i at det ikke har så mye og si om vocabulary'et er litt feil på ett muntlig foredrag.... syns det var bra jeg:)

Vet det, så det ikke med en gang men rettet det med en gang jeg la merke til det, og ja, det var FØR jeg så denne posten ;)

Lenke til kommentar
Hello, everybody. Today I’m gonna talk about a drug called LSD. I’ve chosen this topic because I think its interesting and quite relevant in our youth period that is coming.

LSD stands for “Lysergic Acid Diethylamide”, and often has nicknames like acid, sugar cubes, white lightning, dose and tripping. LSD is a hallucinogenic drug, witch changes the way you see the world around you. You can get hallucinations, where you make up the things you see, hear and smell, and you can get illusion, where the reality gets mix up.

LSD was discovered in 1943, and produced legally by a medical firm until 1965. The drug was used on psychiatric patients and as a truth serum under examinations. LSD where forbidden in 1971.

The hippie movements in the states spread the drug further out. LSD was for a time produced in college communities, but was in the end taken over by criminals and drug dealers, and the drug that was sold on the streets got less “pure”. After the 1970-period LSD was gone from the marked for a long time, but came slowly back when ecstasy became more popular.

In pure form LSD is white, smell and tasteless. Its served on a small piece of paper that are licked or swallowed, in liquid form or as pills. The usual dose is about 20-100mg.

When you take the drug, you can’t get of it until its done with you, about 12 hours. The chance for a “bad-trip” is actually pretty high. By “bad-trip” I mean that the person who takes the drug may experience panic, confusion, sadness and scary images, an awake nightmare in two words. The person can be violent, lose its sense of judgment and therefore put him or her and the people around in great danger. The physical changes are dilated pupils, increased heart rate and blood pressure, muscle twitches and shaking, sweating, sleeplessness and loss of appetite.

Since LSD increases your heart rate and blood pressure, it works like a stimulant drug that warms up your body. It also increases the danger for sunstroke, internal bleedings and heart attack.

The effect of the drug gets less powerful each you use it, sow most people use it with long pauses between each time. The more times you use the drug, the higher is the risk for damages and accidents under a “bad-trip”. Depressions and mental kind of symptoms seems to be the result of a longtime use. Some people get flashbacks of their hallucinations years after the drug was used.

LSD isn’t sow widely spread here in Norway. 3% of the youth here in Oslo has tried LSD, and 2% of the youth in Norway.

skal være which ... ;)

DEN sliter jeg også med!

Lenke til kommentar

hmm, synes LSD var ganske originalt jeg. de fleste andre i klassen min skrev om ting som en konge, et bilfirma ol. det var en som var veldig bra da, en type som hadde laget en sang! melodien var Bob Dylan - Hurricane. husker litt av refrenget:

here comes the story of the class 8a

lalalalalalala best

dont you ever dare protest

cos we never get less then 6 on a test

og så var de et vers om hver person i klassen, om meg sang om hvordan jeg flørtet med jentene, og hvordan de alle "falt for meg" (vet ikke hvorfor det blir slik jeg, hver jente jeg sitter ved siden av i en lengre periode begynner å like meg veeeldig godt. må være noe jeg gjør naturlig 8) )

Lenke til kommentar
..........og så var de et vers om hver person i klassen, om meg sang om hvordan jeg flørtet med jentene, og hvordan de alle "falt for meg" (vet ikke hvorfor det blir slik jeg, hver jente jeg sitter ved siden av i en lengre periode begynner å like meg veeeldig godt. må være noe jeg gjør naturlig  8) )

Naturlig honky-tonk, ikke noe galt i det, tvert imot :wink: sikkert mange som misunner deg det. nok av folk på din alder som ikke er i stand til og kommunisere med en jente, tør jeg vedde på. Ta imot din gave med stolthet :woot:

Lenke til kommentar

Vel, i overimorgen skal jeg levere inn et 3 ukers prosjekt i samfunnsfag. Har tenkt å skrive om Ivar Aasen, for det skal være om en person som man forbinner med nasjonalfølelse, norge, dialekt osv.

Det er bare en ting som er litt dum, og det er det at jeg HATER IVAR AASEN! Er vanskelig å skrive en tekst hvor jeg ikke blander inn mine egne meninger om han. Faktisk gjorde jeg den første tabben i overskriften (har ikke laget mer enn det), hvor jeg skrev "Ivar Aasen - Mannen bak SpyNorsk".

Ja, får se hva jeg får på denne da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...