Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i en annens kjæreste

Gjest Guest_drittsekk_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_drittsekk_*

Jeg er forelsket i en opptatt mann. Jeg er klar over hva majoriteten mener om handlinger utover dette, og jeg vet vel hva jeg _burde_ gjøre.

Han fortalte meg for en stund siden at han var forelsket i meg, og siden da har jeg ikke gjort annet enn å drømme. Han sa at han ville gjøre det slutt med dama osv, men det har ennå ikke skjedd. Vi har ikke ligget sammen, men vi har kysset. Tidligere pleide vi å snakke sammen hver dag, men i det siste har han ikke tatt kontakt. Den rasjonelle delen av meg tenker at han har dårlig samvittighet overfor dama, mens den forelskede delen sier at han ikke liker meg lenger. Med tanke på det han har sagt til meg, synes jeg at han skylder med en forklaring.

Jeg savner ham. Har aldri noensinne følt en lignende kjemi med noen. Hadde han bare sendt en enkelt sms hvor det stod "det blir ikke oss", eller noe lignende, hadde jeg kunnet gått videre. Føler at det er vanskelig å kreve hans oppmerksomhet, med tanke på den situasjonen han er i.

Synes dere jeg kan spørre ham om hva han tenker om oss? Evt. ikke tenker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok måle hva situasjonen er med han, men kun via samtale.

Få tatt en samtale med han om hva som skjer, og at du ikke gidder å gå rundt i uvitenhet.

Du beveger deg inn på farlig grunn, og jeg vil i hvert fall råde deg for din egen og evt et fremtidig forholds skyld at dere ikke gjør noe som helst mer, ikke en gang et kyss, før han er singel.

Nå sier jeg ikke dette kun fordi utroskap er noe av det værste som fins, men også fordi et forhold som begynner med utroskap som regel har en dårlig fremtid. Dere vil hele tiden i baktankene vite at den andre parten har vært utro, og at det kan skje igjen. Tilliten i det fremtidige forholdet vil få en knekk.

Ta deg en prat med han, og finn ut hva han vil. Det kan hende at hans stillhet er pga dårlig samvittighet, men det kan også stamme fra at han har bestemt seg hva han vil, men ikke fortalt det til deg.

Lenke til kommentar

Det er jo mulig at han i tillegg til å være forelsket i deg, føler noe for den kjæresetn han allerede har. Ofte at noen har følelser for to eller flere på en gang. Siden han har trekt seg tilbake, kan det være fordi han har funnet ut at en fugl i hånden er bedre enn ti på taket, hvis du skjønner hva jeg mener. Han har allerede en som han er glad i, og fant ut at han vil beholde det isteden for å gå inn i et nytt forhold.

Uansett burde du snakke med han om hva han vil. Det er ikke bra for noen parter å gå rundt med usikkerhet. Det tærer på en innvendig

Lenke til kommentar

Ikke tenk så mye på dama hans sine følelser. Hvis han virkelig er så forelsket i deg så er forholdet deres dømt likevel. Men synes likevel du skal vente til han gjør det slutt med henne før du foretar deg noe mer. På den måten så slipper du å bli lurt av en som vil ha både i pose og sekk samtidig som du slipper å ha enda dårligere samvittighet.

Lenke til kommentar
Gjest kjenner til det

Har kommet opp i en slik situasjon selv, har skrevet om det i en egen tråd, men vil kommentere dette.

Situasjonen for meg er at hun er forelska i meg og jeg er forelska i henne. Jeg er allerde i ett forhold, men det går ikke akkurat på skinner for tiden og jeg har planer om å gjøre det slutt. Hun "nye" vet at jeg har dame fra før men vi har bestemt oss for at vi vil prøve på ett forhold.

Jeg synes du bør ta en alvorlig prat med han om hva du føler og hva du har lyst til. Hvis dere finner ut av ting, bør han få tid på seg til å gjøre det slutt med den dama han allerde har, men ikke gi han for lang tid.

Erigon: Den kommentaren om menn generelt blir litt for drøy. Om noen menn er slik, betyr ikke det at alle tenker handlig og ikke ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...