L O G I M A N Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Har kjøpt meg en ESAB Origomag sveis. Har kjøpt flussfylt tråd bare for å teste det litt foreløpig. Men må selvsagt ha gass og 0.6mm tråd når jeg skal over på karrosseri, tynnplater og sveising generelt. Så derfor er jeg på utkikk etter kjøpeflaske på 11L. Engangsflasker på 1L og leie blir dyrt i lengden, når man eier sveiseapparatet og bare bruker det i ny og ne. Derfor tar jeg heller engangskostnaden og kjøper ei flaske. Denne er jo også salgbar i ettertid om det skulle bli aktuelt. Men de som har sett på prisene, så er det ikke direkte billig. Derfor vil jeg ha tips på eventuelle tilbud. Foreløpig er 3900+mva det jeg har kommet over. Brukt ser det ikke ut til å være det store markedet heller. Så hva gjør man for å kunne få dette ned på litt brukbar pris? 4000kr inkl mva må da være mulig? Endret 29. september 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvis flaskene er like Sverige så kan du sjekke der, er de billigere så er jeg redd de to aktørene på det norske markedet har ordninger for og hindre slik oppførsel. Før hadde man inntrykket av at de hadde felles prisliste på gass, jeg byttet min tomme 5L flaske i helga, kom på 1100,- kr så det er ikke billig. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Det vet å ta seg betalt, det er helt sikkert. Nei, tviler på man kjøpe i Sverige, da de har chip (på de store iallefall) og ellers går på serienummer. Selve gassen er ikke så dyr, og 1100kr som du gav for 5kg bytte er jo like mye som man gir for 20L eller mer og?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå