Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - KSolfjeld - 50mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 Oktober

Gråvær

post-43539-1254502159_thumb.jpg

Nikkor 50mm f/1.8

ISO 100

4 sek.

f/14

Ikke den mest spennende starten, blir rett og slett satt ut av det evigvarende drittværet. Dessuten jobber jeg febrilsk med å få korrekt ICC profil til redigeringsprogram, browser, bildevisningsprogram, slik at bildevisningen blir korrekt over hele linja. Vil ikke ha flere overraskelser når jeg laster opp bildene mine til nett. Dette er det jeg strever med.

Lenke til kommentar
Ikke den mest spennende starten, blir rett og slett satt ut av det evigvarende drittværet.

Drittvær er også fotovær, men forståelig hvis det aldri tar slutt.

Været hindret deg ikke i å ta et bra bilde. Fjellene i bakgrunnen forsvinner fint inn i tåke og yr. Egentlig en klassisk komposisjon med forgrunn, mellomgrunn og bakgrunn.

Lenke til kommentar

Såpass ja. Om ikke annet så synes jeg snøvær er bedre enn konstant silregn, vet ikke om du tok dette som bedring eller forverring av været men...

Er det sol jeg aner her (i så fall gratulerer), eller er det en annen lyskilde? Gjerder er i alle fall fine med snø på. Aner noen høstfarger i trærne der bak også.

Lenke til kommentar

Så mye snø? Huff. Det har jo akkurat blitt oktober. For tidlig med snø nå.

Jeg skulle ønske at stolpen var litt lenger inn i bildet. Øya mine ble nesten dratt ut av bildet, og det er jo ikke det en vil. Ellers likte jeg det litt skjeve gjerdet med årets første snøfall på toppen.

Lenke til kommentar

Flott start! Jeg digger gråværsbildet, men så er jeg også svak for tåkebilder. Og som andre har nevnt - en flott og klassisk komposisjon. Er litt enig med carmelita at man på en måte får stolpen midt i fleisen, men nydelig lys er det ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...