Kenneth Solfjeld Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Bruker: KSolfjeld Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Nikon D300+Nikkor 50mm f/1.8 og AF-S 50mm f/1.4G Endret 8. oktober 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 1 Oktober Gråvær Nikkor 50mm f/1.8 ISO 100 4 sek. f/14 Ikke den mest spennende starten, blir rett og slett satt ut av det evigvarende drittværet. Dessuten jobber jeg febrilsk med å få korrekt ICC profil til redigeringsprogram, browser, bildevisningsprogram, slik at bildevisningen blir korrekt over hele linja. Vil ikke ha flere overraskelser når jeg laster opp bildene mine til nett. Dette er det jeg strever med. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ikke den mest spennende starten, blir rett og slett satt ut av det evigvarende drittværet. Drittvær er også fotovær, men forståelig hvis det aldri tar slutt. Været hindret deg ikke i å ta et bra bilde. Fjellene i bakgrunnen forsvinner fint inn i tåke og yr. Egentlig en klassisk komposisjon med forgrunn, mellomgrunn og bakgrunn. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Nei selvfølgelig er ikke været noen hindring for fotografering. Det bare tærer på psyken å gå 6 uker i konstent høljeregn/sludd og hylende vind! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 3 Oktober Kongen kom Nikkor 50mm f/1.8 ISO 100 1/125 sek. f/5.6 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Såpass ja. Om ikke annet så synes jeg snøvær er bedre enn konstant silregn, vet ikke om du tok dette som bedring eller forverring av været men... Er det sol jeg aner her (i så fall gratulerer), eller er det en annen lyskilde? Gjerder er i alle fall fine med snø på. Aner noen høstfarger i trærne der bak også. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Så mye snø? Huff. Det har jo akkurat blitt oktober. For tidlig med snø nå. Jeg skulle ønske at stolpen var litt lenger inn i bildet. Øya mine ble nesten dratt ut av bildet, og det er jo ikke det en vil. Ellers likte jeg det litt skjeve gjerdet med årets første snøfall på toppen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Første snøbilde i festen - det varme lyset gir en fin påskestemning.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Takker! Det skal sies at bildet er tatt på Sjonfjellet. Iskaldt men med sol som stekte, var det mere som påske enn høst. Virkelig oppkvikkende! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Veldig gode bilder! Synd med fargestyringa... Nei selvfølgelig er ikke været noen hindring for fotografering. Det bare tærer på psyken å gå 6 uker i konstent høljeregn/sludd og hylende vind! Wat? U in Bodø? Lenke til kommentar
atoftemo Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 To veldig gode bilder! Jeg liker komposisjonen i begge bildene godt! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 5 Oktober Mørkemann Nikkor 50mm f/1.8D ISO 100 1/6 sek. f/5.6 Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Flott start! Jeg digger gråværsbildet, men så er jeg også svak for tåkebilder. Og som andre har nevnt - en flott og klassisk komposisjon. Er litt enig med carmelita at man på en måte får stolpen midt i fleisen, men nydelig lys er det ihvertfall. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Dette - var pent. Meget bra - nydelig lys over munnen og nesen, hvor haken fader ut. Meget, meget bra bilde. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 5 Oktober Mørkemann Creepy - vet ikke om jeg tør å gå å legge meg nå Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Tror jeg holder meg oppe med Tom. Den der var scary. Heftig lyssetting. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) 6 Oktober En gang var det liv Nikkor50mm f/1.8D ISO 100 1/200 sek. f/3.5 Endret 6. oktober 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Oi. Det ble svært mye bedre når jeg åpnet bildet i stort format. Temmelig effektfullt mot den mørke bakgrunnen. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Oi. Det ble svært mye bedre når jeg åpnet bildet i stort format. Helt enig. Jeg likte virkelig dagens bilde! Skal følge med litt her. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Mørkemann er bare fantastisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå