Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har blitt kasta ut, hvor skal jeg bo?

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Har tenkt på det, men er redd jeg blir valgt bort hvis andre søker på leiligheten, det sier jo med en gang at jeg ikke har planer om å leie over lang tid (som de fleste som leier ut er interessert i)

Lenke til kommentar

Mrreinha; takk, du sa akkurat det jeg ikke gadd :)

Men jeg ville funnet det billigste som var mulig. Mange studenter må nøye seg med hybler med laber kvalitet. Spess vis du skal bo i oslo, da er du kjempeheldig hvis du klarer å leve greit med stipend og en jobb på siden. Uten bil, selvsagt.

Skal du virkelig ha grei leie, må du nesten bo sammen med noen. Enten venner eller ukjente. Egentlig veldig greit, du blir kjent med mange nye folk. Ordentlig kjent, ikke bare på "hei"-en når du går forbi vedkommende på skolen.

Jeg kan ikke forstå at noen studenter kan ha bil, uten å få penger av mams og paps.bruker en del på mat, men de andre utgiftene baller på seg de og :) Øl må selvsagt nevnes. Jeg bor sammen med tre andre, og klarer meg veldig bra.

Mange som leier ut en bolig, kjellerbolig eller rom på kollektiv opererer med 3mnd bindingstid. Hvis hele poenget med tråden er å få vite hvor du kan leie med en måned bindingstid, tror jeg ikke du kommer langt. Jeg har 1 måned, men det er bare tilfeldig.

Ring rundt på leiligheter du finner på Finn. Kanskje noen sliter med å leie ut på denne tiden, og da kan de kanskje strekke seg litt. Mange som flytter på seg rundt januar, og da kan det være en fordel for utleier at du ikke er bundet. Hvis du bor i Oslo, er det relevant. Hvis ikke, kunne det være greit om du skrev det. Altså ikke hvor du bor, men om du bor i Oslo eller ikke :)

Lykke til !

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar

Mulig jeg har misforstått, men du vil altså ut fra den leiligheten du har nå og finne noe nytt - men har 3 mnd oppsigelse?

Det siste kan vel ikke være ett så stort problem? Det må vel være mulig å finne en som kan overta? Det har jeg gjort et par ganger; har selv overtatt en leilighet som enda var i oppsigelsestiden og jeg har leid ut en leilighet mens jeg egentlig skulla ha bodd der enda i 2 mnd. Så lenge utleier får pengene sine går det jo som regel greit.

Lenke til kommentar

Må desverre informere deg om at nesten alle steder har tre måneders oppsigelse. Vær glad du spiller leiekontrakt på 1 år, som mange faktisk må si ja til.

Alternativet er hvis noen har et rom i kollektiv, da kan det hende det er 1 mnd oppsigelse.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
Herregud, greier du ikke si hvor du bor engang?

Les tråden, ikke bare hopp inn som en sau og gjenta andres spørsmål.

Føler ikke jeg fikk noe særlig ut av denne tråden, det var visst ingen alternativer jeg ikke visste om, så ellers takk, kan la tråden dø nå.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er i byen du bor i, men noen har vandrehjem osv. De kan ha "rimelige" rom, kanskje så billig som 150kr natta. Men da bor man normalt på sovesal osv. Dette er mest normalt i sommerperioder osv da, men verdt å sjekke ut hvis du ikke kan vente litt med å flytte ut.

Lenke til kommentar

Føler ikke jeg fikk noe særlig ut av denne tråden, det var visst ingen alternativer jeg ikke visste om, så ellers takk, kan la tråden dø nå.

Haha, åssen skal man komme med alternativer når du ikke tørr å si hvor du bor engang?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
Du er 20 år og bor hjemme, det er noe å tenke over...

Hvis du hadde hatt omløp nok i huet ditt hadde du sett at dette emnet dreier seg om at jeg skal flytte ut og trenger litt hjelp, så jævlig unødvendig å poengtere hvor "teit" det er å bo hjemme når man er 20 år da. Jeg burde ikke la meg provosere av troll som deg, men ettersom jeg har rapportert emnet for å få det slettet uten å få respons, så klarer jeg ikke dy meg...

Haha, åssen skal man komme med alternativer når du ikke tørr å si hvor du bor engang?

Hva mener du med "tørr"? Jeg har sagt jeg ikke ønsker å oppgi flere personlige detaljer enn nødvendig, det er ikke snakk om noe "tørr". Hvis du ikke er interessert i å bidra on-topic kan du trolle videre et annet sted.

Som sagt, har rapportert emnet ettersom jeg har mer eller mindre løst saken på egenhånd alt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...