Gå til innhold

Noen som kan gi meg tips om hvilken router jeg skal kjøpe?

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg tips om hvilken router jeg skal kjøpe.

I første etasje (sokkel leilighet) har jeg et trådløst speedTouch ST780WLT modem fra telenor. Jeg vil gjerne ha nett opp til de som er i første etg. De klarer å få signaler inn rett over, altså i inne på deres soverom. Det jeg vil ha er en ruter som både tar i mot signaler uten kabel, inne på deres soverom, og sender de videre inn til deres stue. Er det noen som kunne hjelpe meg med å få en god ruter med disse funksjonene.

Det er fint om dere også har link til ruteren.

Endret av PowerShot-x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ingenting i specs som tyder på at den kan brukes som annet en ren trådløsrouter.

Google Søk i prisguiden etter wlan eller wifi repeater, så finner du sikkert noen som gjør det du er ute etter.

http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=113184

Ser at den bare har wep kryptering. Er det noen med noe bedre kryptering?

Endret av PowerShot-x
Lenke til kommentar
Den støtter WPA/WPA2. Sikkert bare å legge inn ny firmware.

Det hørtes ikke så sikkert ut. Inne på spesifikasjonene så ser det ut som den bare støtter WEP. Noen som men sikkerhet kan si om den støtter WPA. Ønsker ikke å kjøpe den bare for å finne ut om den støtter WPA eller ikke.

Endret av PowerShot-x
Lenke til kommentar

Enkelt og greit: https://prisguiden.no/product.php?product_id=38359

Sett den opp med Tomato-firmwaren: http://www.polarcloud.com/tomato

Brukergrensesnittet er enkelt og lar deg sette opp alle moduser du ønsker.

Hvis du vil ha en repeater variant mener jeg at WDS standarden ikke er helt 100%, spesielt mellom 2 forskjellige modeller. Uansett er WRT54GL så billig at du kan kjøpe 2 og sette dem opp slik du ønsker.

Beste ruteren penger kan kjøpe mener jeg fortsatt etter mange år...

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha en repeater variant mener jeg at WDS standarden ikke er helt 100%, spesielt mellom 2 forskjellige modeller.

Det stemmer at endel modeller er svært avhengig av å ha spesieller routere eller aksesspunkt i andre enden. Dette gjelder spesielt for WDS.

Om DWL-G710 står det at: kan repetere signaler fra nær sagt alle trådløse 802.11g-rutere eller aksesspunkter som finnes på markedet i dag. Samtidig kan DWL-G710 kommunisere med andre trådløse 802.11b/g-klientenheter.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Du som linker til DD-WRT firmwaren bør vel strengt tatt se at WRT54GL er en bedre invistering enn DWL-G710?

Med 150 kr forskjell og en "låst" ruter vil være et dårligere kjøp?

Edit:

Så svaret over... Uansett ville jeg anbefale Tomato foran DD-WRT akkurat pga enkelheten med et slikt oppsett... Har hatt en WRT54GL som extender i 1 år nå uten at den noen gang har feilet, med tomato firmwaren.

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...