Gå til innhold

Tips til vinterjakke+skijakke, og hvor å kjøpe.


B25S

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Tenkte jeg skulle begynne med vinterinnkjøp av jakker på nett.

 

Jeg har tenkt litt på å få kjøpt en peacoat neste gang jeg er i byen. Høres dette greit ut til å være en helt vanlig jakke å bruke på vinteren?

Jeg står veldig mye på ski da det er gode muligheter for ski i bygden jeg bor i, jeg lurte derfor på hva slags jakke det er lurt å kjøpe til ski. Kanskje Bergans eller Fjellreven? Er ikke ute etter mainstream Quiksilver eller Volcom da det helt sikkert er noen andre som alltid har prikk lik jakke. Kjører for det meste offpiste, så vindtett jakke er ++.

 

Noen som vet om noen eventuelle sportsnettbutikker, helst norske, men også utenlandske?

 

Håper det er noen som har peiling! :)

Endret av AsbjørnH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er også hvor off-stream Bergans og Fjellräven er også. Jeg har en feit dunjakke jeg bruker når jeg kjører snowboard. Funker greit til det, og på en litt trang søndag på vei til fast-food. Har en peacoat fra Samsøe & Samsøe jeg er veldig fornøyd med som brukes til hverdags, og det holder her i hovedstaden i alle fall.

Lenke til kommentar

Du tenker på type trekk-opp/ski-ned ski-ståing? Hvis det er tilfelle blir de fleste fornød med en stor og god dunjakke. De fleste kjente merkene leverer grei kvalitet og varme.

 

Hvis du tenker på en jakke som også kan brukes til toppturer på ski/brett, kommer det veldig ann på preferanser i forhold til bib, lengde osv.. Selv om jeg er i trekket bruker jeg en slik jakke, rett og slett fordi jeg liker å kle meg "lett".

 

Så nå at du kjører offpiste, men anbefalningen er egentlig den samme. Liker du det litt stort kjøp en boblejakke, liker det det litt "minimalt" kjøp et skalljakke av et slag.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Til alpin-skikjøring er jo merker som Descente, Kjus, Spyder og Phenix av svært god kvalitet. Disse har en høy prisklasse, men så varer de svært lenge også. Jeg har hatt min Phenix jakke i drøyt 4-5 år nå og den holder like godt på varmen. Vil ikke anbefale en boblejakke til skikjøring da du ikke får samme bevegeligheten.

Lenke til kommentar
Til alpin-skikjøring er jo merker som Descente, Kjus, Spyder og Phenix av svært god kvalitet. Disse har en høy prisklasse, men så varer de svært lenge også. Jeg har hatt min Phenix jakke i drøyt 4-5 år nå og den holder like godt på varmen. Vil ikke anbefale en boblejakke til skikjøring da du ikke får samme bevegeligheten.

Agree! Har selv en Phenix jakke og til skikjøring er den veldig god. Passe tykk samtidig som at den varmer godt.

Lenke til kommentar

Takk for alle tips!

 

Tror jeg kjøper meg en mest mulig kompakt jakke som holder og er god å bruke når bevegelighet er i prioritet. Mulig jeg tar meg en runde gjennom lokale sportsforretninger for å prøve å finne noe jeg liker.

 

Med tanke på peacoat har jeg ikke lyst til å bruke mer enn 1500-2000 kr. Hvor får man en god peacoat av kvalitet til den prisen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...