Gå til innhold

Program for brenning av video

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg driver og brenner ut en del videoer og bruker nå kun windows media player :/ Og jeg er ikke særlig fornøyd med resultatet av dette. Bilde blir klart til tider og brennes fort ut. Men når det blir mer fart i filmen begynner deler av bildet og henge og det er ikke akkurat noen gøy. Så kan noen hjelpe meg med å fikse dette eller komme med forslag til andre programmer som brenner ut filmer/dvd-er? Ønsker at programmer skal være gratis..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar du bare skal brenne ut filmen på en DVD og ikke konvertere dem til DVD Video?

Da kan du benytte deg av gratisprogrammet CDBurnerXP

Om du skulle ønske å konvertere til DVD Video, slik at du kan se filmen på DVD spilleren i stuen. Ville jeg betalt noen kroner for Ashampoo Burning Studio 9 eller Nero 9

Prismessig* og være enkel i bruk, er Ashampoo Burning Studio 9 det beste valget. Nero 9 gjør dog opp for seg ved å gi brukeren noen ekstra funksjoner. Om dette ikke er noe du skal drive med over lengere periode, kan du jo laste ned preogrammet og teste dem ut i en liten periode. Dette er gratis og helt ufropliktende.

* Direkte kjøp så har Nero og Ashampoo nokså lik pris. Dog ved å benytte deg av prøvetiden vil du ganske raskt få tilbud om å kjøpe Ashampoo Burning Studio 9 til redusert pris, og det ofte til under halv pris.

Når det gjelder selveste brenningen, så har jeg tre små tips -

- Ikke brenn med full hastighet

- Ikke bruk billig DVDer, benytt gode plater som Verbatim eller TDK til eksempel

- Ikke bruk maskinen til andre krevende oppgaver mens du brenner.

Lenke til kommentar
- Ikke brenn med full hastighet

Hvorfor ikke?

Om man bruker kvalitetsplater som f.eks. Verbatim som du anbefaler, så er det ingen grunn til ikke å brenne på så høy hastighet som mulig opp til det platene er sertifisert for. I noen tilfeller vil det faktisk gi dårligere resultat om man f.eks. brenner 16x sertifiserte plater på lav hastighet.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar

Jeg har fått lastet ned nero 8 nå, og det tar jo 40 min å brenne ut vanlig dvd, og 6 timer(!) for å brenne ut HD. Har enda ikke tatt meg tid til en HD plate, men vanlig dvd blir omtrent slik som det blir med windows media player.. WMP bruker da kun 2 minutter på en film med str 700 MB..

Er nero 9 noe bedre på tid, eller ossen er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...