Gå til innhold

Butikk versus Internettbestilling.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg skal kjøpe meg en HTC HERO.

 

Tenker å bestille den gjennom internett, men vil gjerne ha klarhet i noen punkter..

 

1: kan man klage på mobilen og sende den inn til reparasjon, når man har kjøpt den via internett? gjelder dette også for butikk?

 

2: ettårsgaranti, følger det med uansett?

 

3: Hvis man opplever at mobilen ikke holder det den skal love, f.eks. at den klikker, osv, er det mulig å reklamere gjennom internett? (er ikke helt sikker hvordan man skal formulere seg her, men tror det var det jeg mente)

 

 

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde en telefon som klikka, sendte den inn til komplett, og fikk den tilbake fiksa gratis (programfeil), 5 dager etter at jeg sendte den inn ;)

 

Ellers så har jeg kjøpt en på mpx.no, som jeg knuste skjermen på(hadde ikke forsikring). Den gikk jeg til elkjøp med, som videre sende den til sin mobilreperatør. Fikk den da tilbake etter ca en uke med for rundt 700 kr.

 

Så har ingenting negativt å si om internettmobiler, bare bestill av de mer kjente sidene (komplett f.eks)

De har driitbra service, og du får pakken maks 3 dager etter bestilling (som oftest 2, men av og til 1 eller 3)

Lenke til kommentar

Hei

 

Du har de samme rettighetene når du handler på internett som i butikken. I tillegg gjelder Angrerettloven når du har kjøpt en vare på internett. Det vil si at du kan, uten å oppgi noen grunn, heve kjøpet og få tilbake pengene. Varen må da ikke være tatt i bruk og returneres til selger. Du har 14 dagers angrerett etter mottak av angrerettskjemaet som selger er pliktig til å sende deg. Dette finner du også her: http://www.regjeringen.no/upload/kilde/bld...a_a_-bokmal.pdf

 

Det er selger av varen som du skal rette klagen til. Ta kontakt med denne dersom det oppstår feil på produktet.

 

Det er to års garanti på mobiltelefoner.

 

Og ja - du har selvsagt krav på å få fikset feilen på varen du har kjøpt.

 

Lykke til med HTC! :)

 

-T

 

 

 

---

 

Jeg skal kjøpe meg en HTC HERO.

 

Tenker å bestille den gjennom internett, men vil gjerne ha klarhet i noen punkter..

 

1: kan man klage på mobilen og sende den inn til reparasjon, når man har kjøpt den via internett? gjelder dette også for butikk?

 

2: ettårsgaranti, følger det med uansett?

 

3: Hvis man opplever at mobilen ikke holder det den skal love, f.eks. at den klikker, osv, er det mulig å reklamere gjennom internett? (er ikke helt sikker hvordan man skal formulere seg her, men tror det var det jeg mente)

 

 

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Varen må da ikke være tatt i bruk og returneres til selger.

 

Ikkje heilt rett. Du har rett til å teste (ta i bruk) produktet, fordi du ikkje får sjansen til det før du kjøper, slik du vanlegvis gjer i butikk. Du skal derimot returnere vara i same stand og mengde til seljar. :)

 

Det er to års garanti på mobiltelefoner.

 

Det er opp til produsenten å avgjere kor lang garantitid det skal vere. Reklamasjonsretten er derimot lovfesta, og er no 5 år på mobiltelefonar.

 

Fem års reklamasjonsrett på mobil!

 

Reklamasjonsretten gjev deg, i grove trekk, rett til reparasjon dersom du får feil på produktet innanfor reklamasjonstida (5 år på mobil), og du ikkje har utsatt produktet for uvanleg bruk. Eg seier i grove trekk fordi det er nokre plikter som gjeld deg òg, men feil som ikkje er forårsaka av deg har du rett til å få reparert. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...