Flimmer Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg er usikker på om jeg trenger montør eller ikke for å installere ADSL (Nextgentel) Kan noen se utifra bildet om jeg kan greie det selv. Ut-taket i veggen er litt spesielt. Slik ser kontakten i veggen ut: http://web.bu.it-akademiet.no/wmd5richardr...r/internett.jpg Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Utifra det jeg ser på bildet ser det ut som om du har en vanlig tre-polet telefonkontakt, og at det ved siden av er strøm. Dette er likt det jeg har, og jeg hadde ikke noe problem med å installere selv. (Men jeg har telehor da...) Hvis det ikke er sånne uttak som jeg sa, så overse denne posten. Lenke til kommentar
Flimmer Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Utifra det jeg ser på bildet ser det ut som om du har en vanlig tre-polet telefonkontakt, og at det ved siden av er strøm. På den Trepolede kontakten sitter det fast en liten adappter med en firkantet utgang. (Dette er en enhet som sitter fast i veggen) Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Så den firkantede klossen sitter fast? Nei da vet jeg ikke... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg er usikker på om jeg trenger montør eller ikke for å installere ADSL (Nextgentel) Kan noen se utifra bildet om jeg kan greie det selv. Ut-taket i veggen er litt spesielt. Slik ser kontakten i veggen ut: http://web.bu.it-akademiet.no/wmd5richardr/internett.jpg Du har tydeligvis en ISDN-gjør det selv pakke og da bør montering av ADSL-GDS være en rein lek, plugg and play bokstavelig talt. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Du har tydeligvis en ISDN-gjør det selv pakke og da bør montering av ADSL-GDS være en rein lek, plugg and play bokstavelig talt. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 skal ikke være noe problem det nei. Utenfor den trepolede kontakten så må du ha en splitter, denne splitteren fordeler ett uttak til ADSL modemet og ett til telefonen/e. Kjører Telenor selv hjemme på samme system og installasjon gikk helt fint. Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Har installert ADSL både fra Telenor og Tele 2. Begge var såre enkle og det fulgte med god bruksanvisning + tegninger. Regner med det er like enkelt med NGT.. :wink: Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Regner med det er like enkelt med NGT.. :wink: Jepp. Det er (såfremt det ikke er noe annet mystisk med linjen i seg selv) ikke behov for noen montør i dette tilfellet. E Lenke til kommentar
boza Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Bare en liten huskeregel, VÆR TOLMODIG ! Når du tror du har koblet riktig, og alle kabler er der de skal, og alle lamper lyser riktig iflg bruksanvisninga, så kan det ta noen minutter før du er online med pc'n, det var tilfellet med Bluecom hjemme hos meg. Installerte adsl ( NGT )hos min søster, der registrerte den "internett" mye raskere. Sjekk alle lamper, sjekk tlf summetonen, og sjekk nettverkskortet, og så gjør de nødvendige i Explorer, så går det nok som en lek... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg har samme oppsett, og kom på nett iløpet av ett minutt (mimer) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå