Nyttnavn2013 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Jeg har da fått meg en ny stasjonær for et par måneder siden, og hadde ikke testet om kabel funket på den, ettersom jeg har brukt trådløs. Bruker bare trådløs pga. kabel blir så upraktisk, men det er noe annet. Uansett, jeg skal da på lan til helgen, og skulle teste kjapt om kabelen og alt var i orden. Et lite lys bak når jeg plugget den i, ellers dødt. Jeg har brukt kabelen i et år uten noen problemer, men skal fortsatt prøve med andre kabler / andre maskiner om det er kabelen som kan være problemet her. Så er det noen åpenbare ting jeg kan ha deaktivert eller noe lignende? Blir sann halvveis irritert når alt skal funke utenom kabelen - Som er noe jeg absolutt trenger under et lan. Takker for alle meningsfulle svar Endret 29. september 2009 av Raknes Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Prøv med en annen kabel først og se om det fungerer Eller prøv kabelen i en anna datamaskin så finner du det fort ut . Om du får hat trick på begge alternativene så er det nok at du kanskje har slått av noe ja, eller om du har kobla i ledningen i rikitig på ruteren etc. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Om LAN aldri har vore i bruk må du kanskje opprette ein kopling eller sjekke konnektivitet. Først av alt må du sjølvsagt sørge for å bruke ein kabel du veit fungerer. Endret 28. september 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Takker for tips, men kabelen virket smertefritt, driveren til nettverkskortet derimot ... Fikk rota meg fram og lastet ned den rette versjonen til en ASUS P5B-Deluxe LAN driver. Endret 29. september 2009 av Raknes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå