bruker365 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hei. Har en 940 B230FK med ettermontert turbo pluss kit. Ville prøve å få litt mer trykk, så jeg justere litt på wastegaten , men merket ikke noe stor forskjell. Så da prøvde jeg å dra ut en slange som gikk inn til turbo pluss boksen, en liten svart en med et par slanger til på. Det som skjedde var at den fikk mye mer trykk, men når jeg gav på til ca 3500 hoppa den rett ned på tomgang, akkuratt når jeg clutcha for å gire. Og når jeg gir på ikke fullt så mye, merker jeg at den fusker. Får den feil blanding av luft/bensin? Den går fint opp til det turtallet, og lenger hvis jeg gir på rolig. Vil det hjelpe å chippe bilen? Og i tilfelle, hvilken chip er å anbefale? Og må jeg ha bensinchip og tenningschip? Og når må eventuellt clutch byttes? Vil også ha en boostcontroll, men bør jeg kjøpe en dyr en, eller holder det med "biltema" kvalitet? Eller holder det med noe lignende denne? boost1.bmpboost2.bmp Lenke til kommentar
B5234T Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Du trenger en vikingchip ecomax Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Såg på siden deres, men fant ikke pris? Lenke til kommentar
B5234T Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Er vel rundt 1500 kroner inkl frakt mener jeg å huske. Kjørte min 940 på¨1,0 bar uten problemer med denne chippen.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Nå for tiden finnes det bedre alternativer fra f.eks Sverige (nei, ikke bsr) og USA. Både til tenning og bensin, samt høyere turtallssperre osv. Fjern hele turbo+ systemet, chip bilen og øk trykket til +-1bar. En standard clutch til m90 med dobbeltmassesvinghjul holder ca 2,7 rivstarter i 2.gir med org. clutch, så dersom du har planer om å faktisk bruke effekten til noe så bør du med tid og stunder gjøre noe med clutchen. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Nå for tiden finnes det bedre alternativer fra f.eks Sverige (nei, ikke bsr) og USA. Både til tenning og bensin, samt høyere turtallssperre osv. Fjern hele turbo+ systemet, chip bilen og øk trykket til +-1bar. En standard clutch til m90 med dobbeltmassesvinghjul holder ca 2,7 rivstarter i 2.gir med org. clutch, så dersom du har planer om å faktisk bruke effekten til noe så bør du med tid og stunder gjøre noe med clutchen. Hvilke alternativer snakker du da om? Ca pris? Og vil chipen øke turbotrykket, eller er det kun på nyere biler? Lenke til kommentar
B5234T Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Nå for tiden finnes det bedre alternativer fra f.eks Sverige (nei, ikke bsr) og USA. Både til tenning og bensin, samt høyere turtallssperre osv. Fjern hele turbo+ systemet, chip bilen og øk trykket til +-1bar. En standard clutch til m90 med dobbeltmassesvinghjul holder ca 2,7 rivstarter i 2.gir med org. clutch, så dersom du har planer om å faktisk bruke effekten til noe så bør du med tid og stunder gjøre noe med clutchen. Hvilke alternativer snakker du da om? Ca pris? Og vil chipen øke turbotrykket, eller er det kun på nyere biler? Du må øke turbotrykket manuelt. Må bytte akuator eller shimse den ut. Dersom du har orginalturboen 13C vil du ikke få noe særlig høyere trykk enn 1,0 bar stabilt. Kan lade helt opp til 1,2, men får ikke noe mer effekt. Vikingchip er anerkjent og anbefales. Aldri hatt noen problemer med det, og bare det å kjøpe chip fra utlandet kan by på mye problemer ved retur, rep. osv. Du trenger kun en chip som gir mer bensin. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Som sagt over, fjern det turbo+ greiene. Kjøp en viking ecomax chip, og f.eks en wastegate aktuator med 1 bars grunntrykk http://sv.bsr.se/products/521010/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå