Rauhrover Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Hei. Har da "firewall/routing" problemer. Har speedtouch modem, som SKAL være i orden. Og Dlink DIR-655. Har 3 pcer i huset. 2 trådløst på dlinken, og en kablet til speedtouchen. Finner problemet i µtorrent. Sier at jeg har en firewall eller ruter problemer. Har testa µtorrent på pcen med kabel, og der lyste det grønt, altså indikerte det at det var null prblemer. Men på laptopen jeg sitter på nå, med trådløst, får jeg en fart på max CA 100 kb/s.. Med en 16Mbit linje. Ser at problemet enten ligger i ruteren eller på pcen, men har skrudd av alle firewaller jeg kan tenke å ha på pcen, så eneste utvei er ruteren. Har testa mye med port forwarding, uten hell. Mulig jeg gjør noe feil der? Som IP'n jeg må skrive inn, hvor finner jeg denne IP'n? Så også på den "Den lille (store) Dlink DIR-655 tråden, og har gjordt alt det stod der.. Qos, og sånt... Nå ble "lampen" på µtorrent GUL! Som betyr at det KAN være noe feil med noe... Og nedlastningen er på 20 kb/s med "Force start". Noen som veit om noe? Sikkert et svar på google, men jeg fant det ikke. Har slitt med det i laaang tid, dvs. år. Kan også nevne at nettet ofte er tregt, og får ikke sjekket ut om det er pga rutenren, pga kablem pcen er 20 år gammel:P Har slått av windows vista brannmur. Bruker Avast antivirus, (Tror firewallen er av?) Og mer antivirus har jeg ikke. Jeg er sikker på det er lett å fikse, men jeg får det ikke til. Takker for alle svar jeg får! Ole. EDIT: "lampen" på µtorrent er nå RØD igjen. EDIT: Ja.. Nå er jeg forvirra... Tok med laptopen ned itl kabelen, og fortsatt RØD... Må være noe med pcen da?=/ Kan ikke skjønne hva... Endret 28. september 2009 av Rauhrover Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Du har 2 brannmurer. 1 i Speedtouch modemet 1 i D-Link routeren Du trenger ikke 2, 1 holder. Anbefaler deg å enten kjører Speedtouch modemet i bridge mode (Avhenging av ISP) eller bare skru av brannmur-funksjonen. Så må du åpne porter. Dette gjør du da i D-Link routeren (www.portforward.com) Lykke til. Lenke til kommentar
Rauhrover Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Du har 2 brannmurer. 1 i Speedtouch modemet 1 i D-Link routeren Du trenger ikke 2, 1 holder. Anbefaler deg å enten kjører Speedtouch modemet i bridge mode (Avhenging av ISP) eller bare skru av brannmur-funksjonen. Så må du åpne porter. Dette gjør du da i D-Link routeren (www.portforward.com) Lykke til. Har nå funnet ut at det IKKE er pcen. Og... Virker som det er speedtouche modemet.. Uten at jeg kan skjønne hvordan. Litt mer info: Laptop kolbet til wireless DLINK = brannmur et sted Laptop koblet til Kabel speedtouch = brannmur et sted Laptop koblet til Burgerking "Gratis trådløst internett" NULL BRANNMUR Stasjonær koblet til kabel til speedtouch = ikke brannmur? Så antakeligvis er det speedtouchen da... Men mener at den skal være deaktivert.... Endret 9. oktober 2009 av Rauhrover Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har nøyaktig samme oppsett som deg og du trenger ikke sku av noen brannmurer, men du må holde tunga rett i munnen når du forwarder porter. D-Link 655: Speedtouch: Ferdig! Du skal nå ha gjønt lys på laptopen. Lenke til kommentar
Rauhrover Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Jeg har nøyaktig samme oppsett som deg og du trenger ikke sku av noen brannmurer, men du må holde tunga rett i munnen når du forwarder porter. D-Link 655: Speedtouch: Ferdig! Du skal nå ha gjønt lys på laptopen. Takk. Skal prøve dette hjemmme:) Og det tyder på at det er ruter/modem hjemme, for har grønn lampe hos en venn:) Takk! Nå lyste den endelig grønt:D Bra forklaring:) Endret 11. oktober 2009 av Rauhrover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå