DubleTruble Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Fant ikke noe andre steder jeg syns dette emne passet. Jeg knekker i nesten alle ledd, noen sier at det er farlig og at jeg kan få leddjikt av det, må være litt kjedlig å ha leddjikt i kjeven . Veit noen hva dette kommer av eller om det er farlig? Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Dette har de blant annet diskutert på Freakforum.no Google er din venn Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Rart at du akkurat skulle ta opp dette, da jeg for noen dager siden lurte på det samme i "snedige spørsmål" tråden. Smellet kommer hvistnok pga. kavitasjon i leddene. Altså væsken i leddene går over til gass pga. rask reduksjon av trykket. Om det finnes noen korrelasjon mellom å knekke fingre og leddgikt er fortsatt et åpent spørsmål, jeg har ikke funnet noen informasjon som støtter det. Tror nok det er en myte. Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Var et av spørsmålene i et Illustrert Vitenskap en gang. Der stod det at det egentlig er to knekk. De er så tett sammen at man hører det som et bare. De sa og at det var nok en myte at det forårsaket leddgikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå