tacomodo Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Kan noen fortelle meg hvilke mobiloperatører som bruker Telenor sitt nett? Jeg skulle gjerne hatt dekningen deres, men Telenor er så dyre Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Talkmore og Djuice bruker ihvertfall Telenor's nett. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 ludo mobil bruker telenor sitt nett og har flere rimelige abonnement. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Du kan se hvilket nett operatører bruker ved å bruke mobilkalkulatoren på telepriser.no. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Vil jeg merke noe forskjell på overføringshastigheter og sånt om jeg bor i Oslo og går fra Netcom til Telenor? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 det kommer an på dekning og forhold der du bor. Stort sett vil du ikke merke noe forskjell! Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det kan nemnast at One Call/Network Norway brukar Mobile Norway sitt nett, og roamar på Telenor sitt nett. Det vil seie at ein får Telenordekning der det ikkje er Mobile Norway-dekning, og at ein kan velje å setje nett manuelt til Telenor der det er Mobile Norway-dekning, dersom ein måtte ynskje det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det kan nemnast at One Call/Network Norway brukar Mobile Norway sitt nett, og roamar på Telenor sitt nett. Det vil seie at ein får Telenordekning der det ikkje er Mobile Norway-dekning, og at ein kan velje å setje nett manuelt til Telenor der det er Mobile Norway-dekning, dersom ein måtte ynskje det. Jepp. Og da får du også turbo-3g innenfor MNs dekningsområde. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hvordan bruker du telefonen din? Visst du har telefon, og trenger ett så billig abb så mulig. så kan jo djuice simply være ett fint alternativ? lav ringepris, og ikke minst oppstart som bare er 0.40 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Djuice simply er ikke billigst der nei;) gå for onecall faktura eller ludo gul elelr ludo T6 Talkmore og Djuice bruker ihvertfall Telenor's nett. Djuice er jo telenor da Endret 29. september 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Telenor eier djuice ja, men de skilles mer og mer framover. Der djuice vil skilles ut som ett eget selskap, der de vil sikte på lavere priser, på bekostning av tilleggstjenester. slik som dagens småoperatører gjør det Sa ikke at Simply var billigst, men det er billig(4øre pr minutt utgjør VELDIG lite). eller One call aktiv som er 1 øre rimeligere, det utgjør ingenting i det totale regnskapet. Husk, med bla ludo og onecall får man endel skjulte avgifter. F.eks ved erstattnings simkort. Endret 29. september 2009 av Rusher Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 og 5 kr i minutten å ringe til djuice kundeservice;) tar man ludo sin T6 får du jo 177 kroner gratis å ringe for i mnd Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Er man høvelig oppegående kan man gjøre det aller meste fra minesiden\nettet. Altså, skjeldent man trenger ringe kundeservic. Men uansett,koster 5kr minuttet hos Ludo også for å ringe kundeservice med Rød og T6. Som sagt, forskjellen er marginale...annet positivt aspekt med simply er muligheten for 500mb inkludert for 99kr mnd. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Så for å oppsummere: Operatører med Telenor-nett: - Telenor - dJuice (Telenor-eid) - TalkMore (Telenor-eid) - Network Norway - OneCall (Mobile Norway-eid) - Ludo Mobil - Ventelo - Hello Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Jeg hadde håpet at folk enstemmig ville si at ja, Telenor har mer kapasitet i nettet sitt så du får garantert bedre dekning i Oslo. Jeg surfer en god del på telefonen og har i dag iConnect fra Netcom, med "ubegrenset" datatrafikk, men jeg synes hastigheten er begredelig til til tider, eller egentlig som oftest. Godt mulig iPhonen er delvis skyld i det, men jeg får veldig ofte bare EDGE også. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 brukt telenor og netcom jeg. telenor er bedre på dekning Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Dersom du tek ein tur ut på landet vil eg påstå at Telenor med få unntak er best på dekning. Her i Sogn og Fjordane er det f.eks. ikkje mange stader Netcom har 3g-dekning. Telenor har 3g-dekning ein del fleire stader, m.a. der eg bur. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Der lært jeg noe nytt også gitt! Endra til Telenor på mobilen min nå (har OneCall) og har nå 3G nonstop Er litt leit å surfe med Edge.. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg hadde håpet at folk enstemmig ville si at ja, Telenor har mer kapasitet i nettet sitt så du får garantert bedre dekning i Oslo. Jeg surfer en god del på telefonen og har i dag iConnect fra Netcom, med "ubegrenset" datatrafikk, men jeg synes hastigheten er begredelig til til tider, eller egentlig som oftest. Godt mulig iPhonen er delvis skyld i det, men jeg får veldig ofte bare EDGE også. Både i dekning over landet, og 3G-dekning, har Telenor størst prosentvis dekning, men klart, det er steder som Telenor ikke dekker men NetCom gjør, og vicaversa. I Oslo er det vel liten forskjell på Telenor og NetCom, bor i Trondheim så kan ikke dele mine egne erfaringer med Telenor der, noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå