Gå til innhold

Spørsmål om processor`en i laptop`en min!

Vege1994

Anbefalte innlegg

Hei. På min laptop står det at det er en: intel pentium dual-core processor t4200(2.0 Ghz, 800 Mhz, 1MB L2 cache)

Jeg har 2 spørsmål ut i fra dette her!

1. Er det da 2 processorer?

2. I såfall når jeg skulle spille et spill på laptop`en min som var 3.2 Ghz på, da hakker det så alvorlig mye når jeg har på full skjerm men når jeg har på liten skjerm da hakker det ikke fult så mye! hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei altså spillet krevde 3.2 ghz.

Og da burde vel pc`en klare det?

Har også prøvd en del andre spill som krever 3.2 ghz. De hakker ganske mye de også. Blant annet spillet, Saint`s Row 2!

dette spillet var Crash Time 2!

Men kjøpte spillet i Polen, kan det ha noe med saken å gjøre???

Lenke til kommentar

Spill som krever så høy ghz som 3.2, så snakker de om single core. En dual core på 2ghz vil lett kunne spille det.

Hva slags grafikkort har du? Det er i de aller fleste tilfeller det aller viktigste.

EDIT: søkte opp spillet å så at det faktisk krever 3.2ghz dual core som recommended.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

:yes: ja, det har jeg prøvd på noen timer.

men det er jo så jæla vanskelig å finne frem på POLSK!!!! :wallbash:

Beklager at jeg skifter tema men er det noe jeg kan gjøre får å få pc`en til å gå mye raskere enn nå?

for den er ekstremt treig!!!! spesielt på Bit Torrent!!!!

utrolig provoserende!!!!

Endret av Vege1994
Lenke til kommentar

At Bit Torrent er tregt (regner med du mener nedlastingen går tregt?) har ikke noe med din data å gjør. Det har med å gjøre hvor mange andre som deler det som blir lastet ned.

Hvor rask en laptop kan bli er begrenset av de komponentene som brukes. Ikke så mye man kan gjøre selv som vil øke ytelsen.

Du kan jo prøve å laste ned Nvidias nyeste skjermkortdriver her. Velg ditt operativsystem, 32 eller 64bit alt etter hva du har, 9M series (notebooks).

Slett din forrige driver først. kontrollpanel - legg til fjern programmer - nvidia drivers.

Lenke til kommentar

Andre typiske ting du bør kontrollere på laptopen din er at strømstyringsinnstillingene står på "maks ytelse" slik at du er sikker på at du ikke struper den på noe måte til fordel for bedre batteritid.

Jeg anbefaler egentlig at du besøker www.canyourunit.com, velger spillet du lurer på om du klarer å dra i listen og så lar siden sjekke for deg. I mange tilfeller gir det deg en god indikasjon på tingenes tilstand.

Lenke til kommentar

ok. skal prøve det.

men når vi snakker om bit torrent så er det ikke bare det som går treigt men det er spesielt det. også står det alltid "Svarer ikke"

det er syyyyyyykt iriterende!!!!

og det skjer med alt absolut alt!!!!

så det var der jeg lurte på om det var noe jeg kunne gjøre for å få pc`en til å gå fortere?!?!?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...