Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kan lekkasje i gulvet være helseskadelig?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg leier en leilighet, for to-tre uker siden oppdaget jeg vann som kommer opp (ikke store mengder) fra sprekkene i gulvbelegget i stua. Nå er det ved alle sprekkene, både i stua og på kjøkkenet. Jeg hadde en vaktmester her som mente at det er et rør under treverket i gulvet (som forresten må være ordentlig ødelagt, da det buler mange steder) som det har gått hull på, og at vannet har begynt å renne rundt under gulvet. Dette er irriterende, det er jo umulig å gå rundt omkring uten å bli våt på føttene. I tillegg lå det noen vinylplater på gulvet, og da jeg skulle plukke dem opp oppdaget jeg en søle (3-4 cm høyde) under dem.

Vi skal flytte til ei annen leilighet i uke 41, for i denne må de rive gulvet og alt som er og legge nytt. Det jeg imidlertid lurer på, er om det kan være helseskadelig å bo her i mellomtiden (nå er det ikke så lang tid igjen, da)? Vannet lukter litt spesielt, min teori er at det er på grunn av limet i belegget. Men lukta blir sterkere og styggere hver dag, nå går det ikke an å sitte i stua (det er forøvrig ikke så altfor stor plass her heller, 50 kvadratmeter), uten å kjenne lukta. Jeg har til nå valgt å tro at det er ufarlig, men tenkte jeg kanskje kunne spørre for sikkerhets skyld.

På forhånd tusen takk :)

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...