Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Hvilke bredbåndsleverandører er gode?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal flytte, og må tegne bredbåndsabonnement. Har lite kunnskap om hvilke leverandører som er der ute på markedet.

Noen som kan anbefales?

Trenger ikke kjemperaskt, men minimum 1,5 Mbit.

Flytter til Bergen, så der er vel utvalget av leverandører stort.

Endret av Fosse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler Ventelo. Gikk nylig over til de i den forbindelse med at DirectConnect overførte kundene sine hit.

Var noe skeptisk, siden jeg har hatt dårlige opplevelser med de fra før. Linja er kjempestabil, og kundeservicen er det ikke noe å si på. Kjapt svar på mail. :)

NextGenTel har jeg også god erfaring med. Bestilt min andre linje der nå.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Ingen har vel fått værre kritikk en Ventelo, de ble hengt ut på Tv av F.B.I osv

Sente regninger til folk som ikke har internett hos dem, rettsaker om man skal få igjen noe man har betalt formye osv.

Men de har sikkert fine linjer.

Lenke til kommentar

Hvis du har lite behov for support så vil jeg annbefale å bare velge basert på pris. Om du får tekniske problemer avhenger i liten grav av hvilket selskap du benytter deg av, men i mye større grad hvilke tekniske forhold som finnes på din adresse. Du bør legge liten vekt på de som annbefaler eller ikke annbefaler et spesifikst selskap basert på at akurat de fikk problemer eller ikke, for det er rimelig tilfeldig for individuelle personer, så når du ikke har tilgang på data som gir oversikt på hvordan en større gruppe føler i forhold til sitt selskap så bør du ikke legge for mye vekt på individuele uttalelser.

Personlig har jeg lenge vært kunde hos Nextgentel, og har hatt gode erfaringer derfra. De har i mine øyne blandt be beste tekniske produktene, mye pga. de styrer sitt eget nettverk i stedet for å leie fra telenor som mange andre gjør. De har blandt de laveste prisene (spesiellt om du er student,da det finnes rabattordninger for studenter), og i følge diverse målinger i det siste ihvertfall har de vunnet noen førsteplasser for best support. De har hovedkontor i Bergen, så dekningen der er spesiellt god. I det store og det hele ville jeg dog valg på grunnlag av pris dersom jeg skulle bestillt en ny linje, så sjekk hvilke alternativ som finnes.

Bofiber er som nevnt et alterntiv (de leverer fiboptisk), dog bare i noen få områder, men det er mest for de som er ute etter veldig høye hastigheter, så det er sansynligvis litt utenfor din prisklasse, sidne de ikke leverer mindre enn 10-20mbit eller så. Fiberoptisk installsjon koster også en god del mer enn adsl, så det er ikke nødvendigvis det beste alternativet om du er ute etter noe rimelig.

bredbåndsguiden vil gi deg en grei oversikt over hvilke tilbud du har på den adressen du flytter til. Jeg annbefaler å sjekke hvilke muligeter du har der. Husk også å bestille i GOD TID. Det tar som regel noen uker å levere de fleste typer bredbånd, så ikke regn med at du kan flytte inn i morgen og få bredbånd dagen etterpå. Plan i forveien, så slipper du å bli skuffet :)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...