Lednar Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Heisann. Beklager om dette er postet i feilt hjørne. Som tittelen påpeker ønsker jeg å starte med ordentlig trening og kosthold. Fokuset mitt blir å øke muskelmassen min og få mer energi om dagene. Har drevet å snoket inne i denne delen av forumet en god del den siste stunden. Nå synes jeg det er påtide med et krafttak! Bakgrunnen min når det kommer til sport er ganske variert. Har drevet med litt handball hvor fart var min spesialitet. Noe som gjorde at jeg spilte som ving. Litt trening på treningsenter, powerball og jogging. Var ganske ung da og hadde ganske lav vekt i forhold til høyde. Ellers har det vært fotball på fritiden med venner av og til. Jogget litt sist år, men akkurat dette har skjedd lite av i løpet av det siste halve året. Akkurat nå arbeider jeg med bredbånd noe som tilsier at det blir brukt endel tid på å enten sitte å arbeid eller montere. Som jeg nevner tidligere vil jeg øke muskelmassen min. Idag har jeg en vekt på 65 og høyde på rundt 172. Har tilgang til treningssenter men økonomien min tillater ikke akkurat dette nå for tiden. Ellers har jeg tilgang til Energetics vektersett på 15 kg, powerball og en bane jeg kan løpe på. Joggeskoene har fin demping etter mitt behov. Har ikke jogget med disse på asfalt så mye da. Har skumlest igjennom endel på forumet, men det er egentlig det av teori jeg har. Summerer opp hvordan måltidene går om dagene. Frokost: 1stk Sjørøverbrød med dansk salami/ost. Saft/Coop Frokost Juice til drikke. Lunch: 3-4 skriver med Krydderskinke og ost. Juice enten av Coop Frokost Juice eller Tine. Lite glass med Biola kan hende men er forholdsvis sjeldent. Middag (rundt kl 16-17): Taco går det fort. Pizza (grandiosa). Stekt kylling fra varmdisken på ICA med ris. Burger fra frysedisken med salat laget hjemme. Spaghetti og kjøttsaus. Dette er iallefall noe som det kan gå i. Avslutter med tran. Kveldsmat: Den siste stunden har jeg sjeldent spist kveldsmat. Men det bruker somregel å gå i det samme som frokosten. Kan hende jeg avslutter dagen med nugatti som pålegg. Så, hvor og hva er det jeg skal starte med? Noen linker jeg kan ta å sjekke ut? Kosthold? Alle tips er velkommene. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Du spiste ikke veldig sunt Om du får tilgang til treningssenter ville jeg startet på stronglifts 5x5 Kostholdet bør du basere på mer proteiner om du skal ha muskler, sunt fett og masse grønt. F.eks kan du drikke melk istedenfor saft, havregryn til frokost, kyllingfile til middag osv, du tar tegninga. Kutt ned på brødskivene og, iallefall om det er av type loff. edit: om du absolutt må ha brødskiver, så bytt pålegg til f.eks kokt skinke til kveldsmat kan du lage egg, ingen karbs og masse proteiner og sunt fett i det. Spis lite karbs før leggetid Endret 28. september 2009 av Overdox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå